Η ανανέωση που έγινε στο X-Trail πριν δύο περίπου χρόνια ήταν πολύ επιτυχημένη και αύξησε πολύ την “δημοτικότητα” του ιαπωνικού, ήδη δημοφιλούς, τετρακίνητου μοντέλου. Θυμίζουμε ότι η Nissan κατέχει πλέον ηγετική θέση στην κατηγορία, αφού εκτός από το “καθαρόαιμο” Pathfinder και το X-Trail υπάρχει το “ενδιάμεσο” Qashqai, και μάλιστα σε 5θέσια και σε 7θέσια έκδοση. Τέλος, εμείς δεν θεωρούμε “φορτηγό” το καταπληκτικό Navara, αλλά άλλο ένα “όχημα ελεύθερου χρόνου” ή μάλλον τον ορισμό του!
Μ’ αυτά και μ’ ετούτα και με την πολύτιμη συνδρομή του Υπεύθυνου Επικοινωνίας της Ν. Ι. Θεοχαράκης Ευαγόρα Παπαθέου, σχηματίζουμε για πρώτη φορά πλήρη εικόνα των “θησαυρών” της τετρακίνησης που διαθέτει η εταιρεία. Σε ό,τι αφορά το X-Trail με τον πετρελαιοκινητήρα των 2 λίτρων και των 173 ίππων, η χαρά και η ευτυχία ήταν διπλές, αφού είναι γνωστό το πάθος μας για τους ροπάτους υπερτροφοδοτούμενους σύγχρονους κινητήρες πετρελαίου, ειδικά αυτούς που φέρουν την σφραγίδα της εμπειρίας Nissan.
Παρά την ευμενή μας προδιάθεση για την πετρελαιοκίνηση, προσπαθήσαμε να είμαστε όσο γίνεται πιο αμερόληπτοι στην σύγκριση με το δίλιτρο βενζινοκίνητο μοντέλο, που είναι και το πιο διαδεδομένο, λόγω της γνωστής απαγόρευσης σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Βέβαια, το μοντέλο της δοκιμής μας διαθέτει 173 ίππους, ενώ το αντίστοιχο βενζινοκίνητο μόλις 141! Βλέπετε, η νέα εποχή των πετρελαιοκινητήρων δεν θυμίζει σε τίποτε τις παλιές καλές εποχές των αργών, ηχηρών (με το γνωστό… “κροτάλισμα”!) , που “ακούγονταν” από ένα χιλιόμετρο.
Αθόρυβο, ζωηρό, οικονομικό
Με αυτό το τρίπτυχο, το Nissan X-Trail Diesel καταπίνει τα χιλιόμετρα, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Ο όρος “ξεχνάς να βάλεις βενζίνη” δεν βρίσκει πουθενά αλλού τόσο τέλεια εφαρμογή. Αν σας πούμε ότι η αυτονομία του ξεπερνά τα… 700 χιλιόμετρα θα μας πείτε ψεύτες; Ε, λοιπόν, όχι δεν είμαστε!
Με κατανάλωση κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ, το X-Trail D γίνεται αμέσως συμπαθές στον οδηγό-δοκιμαστή, που έχει φοβηθεί από ορισμένα… αχόρταγα SUV. Δεν είναι μόνο ότι βάζεις το χέρι συνέχεια στην τσέπη, αλλά και το χάσιμο χρόνου για τις συνεχείς επισκέψεις στα βενζινάδικα.
Το X-Trail δεν… τιμωρεί, αλλά αμοίβει. Προσφέρει όσα (και περισσότερα…) τα βενζινοκίνητα αδελφάκια του, αλλά κρατά ψηλά τη σημαία της πετρελαιοκίνησης.
Βέβαια, η ανανέωση του 2007 βελτίωσε συνολικά τα δεδομένα, με πλαίσιο απ’ το Qashqai, νέους κινητήρες, μεγαλύτερους χώρους, ανάρτηση multilink και διάφορα άλλα καλούδια. Ο κορυφαίος common rail προσφέρει μια… συγκλονιστική ροπή, που μόνο σε πολύ μεγάλους κινητήρες απαντάται. Το συμβατικό 6τάχυτο κιβώτιο κουμπώνει άψογα και σε αφήνει άφωνο η επιτάχυνση, ακόμα και με 6η ταχύτητα!
Θα πρέπει ίσως να ξαναπούμε ότι το X-Trail είναι το πιο άνετο SUV της αγοράς, κάτι που παρατηρείς τόσο στην Αθήνα όσο και στα άθλια οδοστρώματα των “επαρχιακών οδών”. Λες και φτιάχτηκε ειδικά για όποιον έχει πρόβλημα… μέσης! Ενισχυμένες είναι και οι δυνατότητες εκτός δρόμου, ειδικά το σημείο “συμπλέκτης”, όπου στο παρελθόν υπήρχε προβληματάκι. Θυμόμαστε ακόμα την χαρακτηριστική μυρωδιά, όταν υπερβαίναμε τις δυνατότητες εκτός δρόμου…
Αν νομίζετε ότι το κόστος για όλα όσα αναφέραμε είναι απαγορευτικό, κάνετε λάθος. Το μοντέλο της δοκιμής μας, που είναι το πιο ακριβό της γκάμας, κοστίζει 31.520 ευρώ, ενώ όποιος αρκεστεί στους 150 ίππους θα πληρώσει αισθητά λιγότερο, μόλις 27.640 ευρώ. Επειδή η ΑΜΑΡΥΣΙΑ διαβάζεται και από πολλούς αναγνώστες της υπόλοιπης Ελλάδας, τους προτρέπουμε ανεπιφύλακτα να επισκεφτούν τον ντίλερ της περιοχής τους…
Χρήστος Φωτιάδης