“To κορίτσι, το βεσπάκι μου κι εγώ”, έλεγε ένα τραγούδι της δεκαετίας του 1950! ´Ηταν η εποχή που στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούσαν τζιπάκια του… πολέμου, εγγλέζικα φορτηγά που είχαν προϋπηρεσία στο… Ελ Αλαμέιν, τρίκυκλες BMW μεταποιημένες από υπόλοιπα της… Βέρμαχτ και ένα πολύ στιλάτο ιταλικό δίκυκλο, που χάλαγε κόσμο και… έκλεβε γυναικείες καρδιές.
Ο λόγος για τα παλιά βεσπάκια, τα δημοφιλέστερα ιταλικά μέσα μεταφοράς, μαζί με τα πεντακοσαράκια! Παρουσιάστηκαν το 1946, μέσα στα γκρεμίσματα του πολέμου, για να λύσουν το πρόβλημα της ιδιωτικής μετακίνησης στις πόλεις και επέζησαν ήδη 63 χρόνια, με το μέλλον τους να διαγράφεται κάτι παραπάνω από ρόδινο!
Πράγματι, η τάση επιστροφής σε ρετρό εμφανίσεις, η έντονη νοσταλγία που ακόμη και σήμερα αναδύεται από την βέσπα, αλλά κυρίως η τεχνολογική της εξέλιξη, την καθιστούν μόνιμη πρωταγωνίστρια στον χώρο των ελαφρών δικύκλων πόλης. Αν οι αριθμοί λένε κάτι, τότε τα 18 και πλέον εκατομμύρια πωλήσεις του θρυλικού ιταλικού best seller μιλούν από μόνα τους!
Νοσταλγική εμφάνιση, μοντέρνα τεχνολογία
Φυσικά, η βέσπα έχει υποστεί άπειρες βελτιώσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στο τεχνολογικό επίπεδο της εποχής της. Πιο πρόσφατο παράδειγμα ήταν το μοντέλο ΕΤ, που παρουσιάστηκε το 1996 και επιβίωσε σχεδόν μια δεκαετία. Το νέο μοντέλο LX που δοκιμάσαμε, αποτελεί την τελευταία και πιο τελειοποιημένη έκδοση της Vespa italiana. Η διευκρίνιση αφορά στις ουκ ολίγες… απομιμήσεις, που θα βρείτε στη γκάμα όλων σχεδόν των μεγάλων εταιρειών, από την Ιαπωνία μέχρι την Κίνα!
Αυτό σημαίνει ότι η θρυλική βέσπα έχει σαφέστατα ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια πωλήσεων, αν σ’ αυτές συμπεριληφθούν και οι αμέτρητες “μαϊμούδες”! Δείγμα, βεβαίως, της δημοφιλίας και της μεγαλοφυίας του κλασικού σκούτερ, του πρώτου που διέθετε… ρεζέρβα.
Για να ξαναγυρίσουμε στην σημερινή μορφή της αυθεντικής Vespa LX 150, σημειώστε ότι διαθέτει κινητήρα με ηλεκτρονικό ψεκασμό (με μικρότερη κατανάλωση και ρύπανση), που αποδίδει 12,1 ίππους και πολύ ικανοποιητική ροπή. Αυτό είναι ευδιάκριτο στις επιταχύνσεις, αλλά και στις χαμηλές στροφές, όπου η Vespa γίνεται πολύ ευέλικτη και διευκολύνει τον αναβάτη στους ελιγμούς.
Ο πίνακας οργάνων είναι λιτός, αλλά κομψός και ευανάγνωστος, ενώ πλούσια είναι και η χρωματική παλέτα που προσφέρει η Piaggio. Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχουν σήμερα κάπου 30 διαφορετικές εκδόσεις της Vespa Piaggio, από τα 50 έως τα 300 cc, που δίνουν την δυνατότητα της σωστής επιλογής, ανάλογα με τις ανάγκες.
Το επίπεδο της τιμής της LX 150 είναι επίσης εξαιρετικό, αφού βρίσκεται λίγο κάτω απ’ τις 3.000 ευρώ.
Χρήστος Φωτιάδης