Τώρα που ακόμα και η αμερικανική αγορά αναζητά πιο οικονομικές λύσεις και λιγότερο… θηριώδεις εμφανίσεις, εταιρείες που πόνταραν στην πολυτέλεια και στον όγκο αρχίζουν κι αυτές να κάνουν παραχωρήσεις. Παραχωρήσεις κάθε άλλο παρά αρνητικές, αντιθέτως ενδεικτικές των ικανοτήτων αυτών των «status» συμβόλων! Το μικρομεσαίο CT200h της Lexus έχει την ποιότητα που αρμόζει σε μια μάρκα γοήτρου, την οικονομία που έχει ένα υβριδικό αυτοκίνητο, αλλά και μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με απόλυτη αίσθηση ασφάλειας.
Ακολουθώντας το αντίστοιχο βήμα της Toyota με το υβριδικό Auris, η ανάλογη κίνηση της Lexus στηρίχθηκε στο τεχνικό υπόβαθρο της εφαρμογής του υβριδικού συστήματος της εταιρείας σ’ ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. ΄Ομως η Lexus καταφέρνει τώρα να προσελκύσει αγοραστές από το «premium» κομμάτι της κατηγορίας C, που μέχρι τώρα στρέφονταν αποκλειστικά προς ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, όπως το Audi A3, η BMW σειράς 1 ή το Volvo C30.
Εξωτερικά το αυτοκίνητο έχει ένα δικό του σχήμα, απολύτως διακριτό και εντυπωσιακό, ενώ στο εσωτερικό είναι εμφανής η εικόνα ποιότητας και πολυτέλειας σε σχέση με τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής της κατηγορίας. Οι ομοιότητες με το Auris σταματούν σε ορισμένα κοινά μηχανικά μέρη… ΄Ομως το εσωτερικό είναι και λειτουργικό, με καλή θέση οδήγησης κι ένα αναπαυτικό κάθισμα. Πρωτότυπο είναι το σύστημα ελέγχου λειτουργιών, με ένα χειριστήριο σαν μικρό «joystick» , που απαιτεί ένα μικρό χρόνο… προσαρμογής. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για την κατηγορία, με άνεση για 4 άτομα, ακόμα και σε μακρινές διαδρομές. Πολύ καλός ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 375 λίτρα, ενώ επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.
Το CT 200h δεν είναι φτηνό αυτοκίνητο, όπως και κάθε υβριδικό, όμως οι επιδόσεις του στην οικονομία και την ασφάλεια συνδυάζονται και μ’ ένα πλούσιο πακέτο στάνταρ εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ 8 αερόσακους (μπροστινούς, πλευρικούς, κεφαλής και αερόσακους γονάτων οδηγού-συνοδηγού), ESP με hill holder, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα ραδιο-CD, 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες USB και AUX, Bluetooth κλπ.
Δοκιμασμένο υβριδικό σύστημα
Το CT 200h χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα που ξεκίνησε από το Prius και χρησιμοποιείται και από το υβριδικό Auris. Με συνολική συνδυασμένη ισχύ 136 ίππων, το σύστημα διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα 1.8 με 99 ίππους κι έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, ενώ προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει τη λειτουργία του αυτοκινήτου στο στιλ οδήγησής του, με 3 διαφορετικές επιλογές, Eco, Normal και Sport. Η πρώτη στοχεύει στη μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ η τρίτη βελτιώνει την απόκριση και τη «νευρικότητα» του κινητήρα και συνιστάται για οδήγηση π.χ. σε ανηφορικά ορεινά κομμάτια, όπου το αυτοκίνητο χρειάζεται περισσότερη δύναμη. Η μετάδοση είναι αυτόματη συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του CT 200h είναι στην κατανάλωση, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη. Αυτή κινείται γύρω στα 6 l/100 km, τιμή μοναδική για την κατηγορία. Προφανώς και στον ανοιχτό δρόμο το αυτοκίνητο είναι πολύ οικονομικό για την κατηγορία του, αλλά εκεί οι διαφορές δεν είναι τόσο θεαματικές σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες.