Το ολοκαίνουργιο MINI παρουσιάστηκε στα τέλη του 2013 και έφτασε στη χώρα μας την άνοιξη του 2014. Η εμφάνιση διαφοροποιείται αισθητά από το προηγούμενο μοντέλο. Κύρια αλλαγή αποτελεί η πιο μεγάλη εμπρός μάσκα, ενώ οι στρογγυλοί προβολείς, η επίπεδη οροφή, οι μαύρες κολόνες και οι ρίγες παραμένουν χαρακτηριστικά στοιχεία της εμφάνισης. Άλλες αλλαγές είναι το δαχτυλίδι LED στους εμπρός προβολείς και τα μεγαλύτερα πίσω φώτα, που πλέον εισχωρούν στο πορτμπαγκάζ. Σε διατάσεις, το νέο μοντέλο είναι φυσικά μεγαλύτερο, τόσο σε μήκος, όσο σε πλάτος και σε ύψος. Μεγαλύτερο είναι και το μεταξόνιο που πλέον έφτασε τα 2.495 mm. Όφελος, εκτός από τους χώρους επιβατών, έχουμε και στο πορτμπαγκάζ που μεγάλωσε κατά 51 λίτρα, στα 211. Tο αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τον κινητήρα βενζίνης 1,2 turbo, με απόδοση 102 ίππων.
Αξιοποίηση…
Το νέο MINI βασίζεται στην καινούργια προσθιοκίνητη πλατφόρμα BMW UKL1 που προορίζεται για να χρησιμοποιηθεί σε περίπου 20 νέα MINI και BMW! Χάρη στη νέα πλατφόρμα, υπάρχουν μεγαλύτεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και είναι ριζικά ανανεωμένη. Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Με τον ηλεκτρικό έλεγχο των βαλβίδων του αμορτισέρ μπορεί να μεταβάλλεται η απόκριση σε ανώμαλους δρόμους.
Αλλαγές έχουν γίνει σε σχέση με πριν και μπορεί το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο μέσο του ταμπλό να εξακολουθεί να βρίσκεται εκεί, δεν φιλοξενεί όμως πλέον το ταχύμετρο, που μετακινήθηκε μπροστά από το τιμόνι, όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά μία οθόνη TFT με διάφορες ενδείξεις και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος. Επίσης η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, ενώ η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο, είναι πολύ υψηλού επιπέδου και δικαιολογεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως «premium».
Τρικύλινδρο…
Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 τούρμπο με τους 102 ίππους είναι μια εξαιρετική επιλογή για το αυτοκίνητο. Είναι εύστροφος, έχει καλή ροπή και προσφέρει καλές επιδόσεις, εξασφαλίζοντας φυσικά και πολύ ασφαλή προσπεράσματα, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα που έχει ο βενζινοκινητήρας σε σχέση με τον ντίζελ .Ο θόρυβος του 3κύλινδρου είναι χαρακτηριστικός στο νέο Mini One. Τέλος, η κατανάλωση είναι γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη, κάτι που «συγχωρείται» σε ένα αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας, αν προσφέρει όσα και το συγκεκριμένο…
Άνεση και ασφάλεια
Με τα συστήματα Head-Up-Display, προειδοποίησης ατυχήματος και αναγνώρισης πεζών, αυτόματου φρεναρίσματος με ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος αλλά και την κάμερα οπισθοπορείας που κάνει το παρκάρισμα «παιχνιδάκι», το νέο Mini προσφέρει πολλά παραπάνω από τις προηγούμενες γενιές του. Τέλος, μόνο ως καλοδεχούμενα μπορούν να θεωρηθούν τα συστήματα αυτόματης χρήσης της μεγάλης σκάλας των φώτων κατά τις νυχτερινές ώρες αλλά και της επαναφοράς στα φώτα πορείας όταν εντοπιστεί αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, καθώς και το εξελιγμένο cruise control που ειδοποιεί όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειωθεί αλλά και η κάμερα που αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας. Με όλα αυτά τα καλούδια, αν σκοπεύετε να το αγοράσετε πρέπει να κρατάτε μαζί σας τουλάχιστον 17.000 ευρώ…