Το όνομα Vitara βρίσκεται στη γκάμα της εταιρίας από το 1988 και έκτοτε η Suzuki έχει παρουσιάσει 3 γενιές μοντέλων, με την τρίτη (και πιο πρόσφατη) να αποτελεί εξέλιξη της δεύτερης. Αυτός άλλωστε ήταν ο λόγος που η ιαπωνική εταιρία του χάρισε το όνομα Grand Vitara.
Ήταν τέτοια η επιτυχία του μοντέλου που για κάποια χρόνια προσφέρθηκε και ως επταθέσιο, με την αλησμόνητη έκδοση XL7. Και το καινούργιο Vitara έχει ως κοινή αναφορά την πολύ καλή τετρακίνηση της εταιρίας και τις εντυπωσιακές εκτός δρόμου δυνατότητες, που απευθύνονται σε μεγάλο κοινό. Δεν είναι τυχαία άλλωστε τα 1,1 εκατ. αυτοκίνητα της πρώτης γενιάς και τα σχεδόν 1,8 συνολικά ως Grand Vitara που έχουν πουληθεί σε 190 χώρες όλα αυτά τα χρόνια!
Με την τελευταία γενιά, το Vitara δείχνει αντάξιο των προσδοκιών και του ονόματος του, όχι πια σαν το απόλυτο εκτός δρόμου αυτοκίνητο, όπως ήταν ειδικά η πρώτη γενιά, αλλά ως το πλέον σύγχρονο, προσαρμοσμένο στις επιταγές και τα ζητούμενα της εποχής του τετρακίνητο αυτοκίνητο. Πράγματι, οι μηχανικοί και σχεδιαστές της Suzuki δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο, που είναι εξαιρετικό παντός εδάφους, διαθέτοντας την οδική συμπεριφορά ενός SUV, την κατανάλωση και τους ρύπους ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης και τον εξοπλισμό αντίστοιχο ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου!
Με το νέο Vitara η εταιρία θέλει να απαντήσει στις πολύ μεγάλες ανάγκες του σύγχρονου αγοραστή, με το αυτοκίνητο να διαθέτει πολύ σύγχρονη τεχνολογία, να είναι οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον, και καταφέρνοντας όλα τα παραπάνω, να απευθύνεται και πάλι στο κοινό του.
Η έκδοση που δοκιμάσαμε πρώτη διαθέτει κινητήρα βενζίνης, που είναι καταγωγής Suzuki και αποτελεί μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα που τοποθετείται στο Swift Sport, ο οποίος μας είχε εντυπωσιάσει. Ο 1.600άρης κινητήρας αποδίδει 120 ίππους και 156 Nm, ενώ συνδυάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αν και προαιρετικά διατίθεται με 6άρι αυτόματο.
Η ποιότητα κατασκευής είναι, ως συνήθως, άριστη. Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται η κεντρική οθόνη με τις λειτουργίες διασυνδεσιμότητας και τις ενδείξεις της κάμερας οπισθοπορείας, ενώ στη βάση ξεχωρίζει ο περιστροφικός διακόπτης του ιδιαίτερα σοφιστικέ συστήματος τετρακίνησης ΑLL GRIP με λειτουργίεςAuto, Snow-Mud, Sport (αλλάζει ανάλογα τη διαχείριση του κινητήρα, αλλά και τη μετάδοση της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες) και Lock (μετάδοση 50:50). Το πλαίσιο είναι εξαιρετικό, οι αναρτήσεις αρκετά άνετες και το Vitara πατάει γερά σε κάθε περίπτωση, συνεπικουρούμενο και από το θαυμάσιο σύστημα τετρακίνησης ALL GRIP.
Γενικά, προκειται για ένα αυτοκίνητοι που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του αγοραστή του και διαθέτει την εγγύηση ποιότητας Suzuki και το service της πολύπειρης αντιπροσωπεία Σφακιανάκη! Με ανυπομονησία περιμένουμε τη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Vitara, που ασφαλώς κρύβει ακόμα θετικότερες εμπειρίες…