Η Suzuki δεν κάνει ποτέ βιαστικές κινήσεις και τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιεί με φειδώ τους ακριβούς νεοτερισμούς. Χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες παρουσίασε το Baleno (καμία σχέση με ό,τι σας θυμίζει το όνομα απ’ το παρελθόν…), δηλαδή ένα ευρύχωρο σουπερμίνι, με τον πρώτο ιαπωνικό χιλιάρη τούρμπο και με τιμή που συναρπάζει, λίγο πάνω απ’ τις 13.000 ευρώ!
Το νέο Baleno είναι ένα από τα 20 νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει παγκοσμίως η Suzuki μέχρι το 2020, χρονιά που η εταιρία κλείνει έναν αιώνα ζωής, και θα το ακολουθήσει το νέο Ignis μέσα στο τρέχον έτος, και το ολοκαίνουριο Swift κάποια στιγμή το 2017.
Το νέο Baleno βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα που συνδυάζει το χαμηλό βάρος και την στιβαρότητα. Το μήκος του ανέρχεται στα 3,995μ., το πλάτος στα 1,745μ. και το ύψος στα 1,460 μ. Διαστάσεις ιδανικές για την πόλη, μαζί με την ακτίνα περιστροφής των 5,0 μ. Επιπλέον, το μεταξόνιο των 2,520μ. δημιουργεί πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους, που πλησιάζουν στην κατηγορία C, ενώ ικανοποιητικός είναι και ο αποθηκευτικός χώρος των 355 λίτρων.
Σχεδιαστικά, το “θέμα” του αυτοκινήτου ακολουθεί τη φιλοσοφία “Liquid Flow”, που δίνει έμφαση στη ρευστή κίνηση των μαζών, χρησιμοποιώντας καμπύλες γραμμές και εκφραστικές επιφάνειες. Κοιτώντας το από μπροστά, το αμάξωμα “ανοίγει” προς την καμπίνα των επιβατών, δημιουργώντας ένα χαμηλό αλλά ταυτόχρονα κομψό προφίλ, που συμπληρώνεται από το φαρδύ προφυλακτήρα, την εμπρός στενή μάσκα, τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με τις μαύρες κολόνες οροφής, που κυκλώνουν το αμάξωμα.
Το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο, με καλής ποιότητας υλικά και ικανοποιητική εργονομία, ενώ στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη LCD πολλαπλών λειτουργιών που προσφέρει και έναν πιο σύγχρονο χαρακτήρα στο μοντέλο. Πολύ καλή η θέση οδήγησης, ενώ η αίσθηση που προσφέρει το Baleno σε επιβάτες και οδηγό είναι ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, με θαυμάσια ορατότητα.
Αν και είναι διαθέσιμος, με χαμηλότερη τιμή, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.2, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην έκδοση που δοκιμάσαμε, την 1.0 Boosterjet με τον turbo άμεσου ψεκασμού 3-κύλινδρο των 112 ίππων. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ με γραμμική λειτουργία και αρκετή ροπή από χαμηλά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα, το βάρους 960 κιλών αμάξωμα, επιταχύνει σε 11,4 ΄΄, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του ξεκινά από τα 4,5 λίτρα/100, με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 105 γρ./χλμ.
Η πρόταση της Suzuki έρχεται με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας καθώς προσφέρει και συστήματα τελευταίας γενιάς όπως είναι η αυτόνομη πέδηση (Radar Brake Support).