Σε μια εποχή οικονομικών δυσχερειών και αβεβαιότητας, λίγες είναι οι ευκαιρίες για τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης, να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους! Ένα τέτοιο «όνειρο» βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Renault και προσφέρει πολλά, με μια τιμή-έκπληξη! Πρόκειται για το νέο πανέμορφο και ήδη πολυβραβευμένο Clio, με τον τουρμπάτο κινητήρα των 1.333 cc και τους 130 ίππους, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πριν λίγες μέρες. Σύμφωνα με έρευνες του εργοστασίου, η εξωτερική εμφάνιση της προηγούμενης (τέταρτης) γενιάς του Clio αποτέλεσε το θεμέλιο για την εμπορική του επιτυχία που έχει αναδείξει το Clio στο best-seller της Renault παγκοσμίως. Έτσι, στην πέμπτη γενιά του μοντέλου οι αλλαγές είναι περισσότερο ουσίας παρά θεαματικές. Tην έκδοση R.S. Line μπορεί να την ξεχωρίσει κανείς από τις 17άρες ζάντες «Magny-Cours Diamond», από το μεταλλικό χρώμα αμαξώματος (κόκκινο «Flame» ήταν το δικό μας), και φυσικά από τα ανάλογα λογότυπα «R.S. LINE».
Για να δώσουμε μια μικρή ιδέα των επιδόσεών του, θα πούμε ότι επιταχύνει στα 100 χιλιόμετρα σε μόλις 9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα… επισύρει πλήθος τροχονομικών ποινών: 200 χιλιόμετρα την ώρα! Με ροπή 240 Nm στις 1600 στροφές και… ελαφρύ πόδι στο γκάζι, η κατανάλωση κυμαίνεται κάπου μεταξύ 4,5 και 7.5 λίτρα/100 χλμ. Αυτό το πραγματικό στολίδι της αυτοκίνησης, με πλήρη εξοπλισμό R.S.Line (ένας ατελείωτος κατάλογος!) και το υπερσύγχρονο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, στοιχίζει μόλις 21.740 ευρώ! Αν, τώρα, κάποιος ζηλεύει μεν τις απίθανες επιδόσεις του αλλά δεν του φτάνουν τα διαθέσιμα χρήματα, έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση με μόλις 13.490 ευρώ!
Μπαίνοντας στην υπέροχη καμπίνα με τα μπάκετ καθίσματα και το υπερσύγχρονο ταμπλό, αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με κάτι ξεχωριστό. Στο χώρο των επιβατών, και ειδικότερα εμπρός, στο πάνω μέρος του ταμπλό πρωταγωνιστεί η οθόνη του συστήματος συνδεσιμότητας και πολυμέσων, που ανάλογα με την έκδοση είναι 7 ή 9,3 ιντσών, από την οποία ελέγχεται και το σύστημα Renault Multi-Sense. Αντίστοιχα, ψηφιακός στην έκδοση R.S. είναι ο πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, με δυνατότητες παραμετροποίησης των πληροφοριών που προβάλλει. Ο κινητήρας δεν σε τρομάζει με τον στρωτό του ήχο, αλλά όταν το πόδι χαϊδεύει το γκάζι όλα γίνονται διαφορετικά! Το τράβηγμα ξεκινά από πολύ χαμηλά και… δεν σταματά ποτέ!
Μιλάμε για αληθινή χαρά στην οδήγηση, που συγκινεί τον έμπειρο οδηγό. Η επιτάχυνσή του αφήνει πολύ πίσω κάθε ανταγωνιστή των… φαναριών, η πρόσφυσή του στις στροφές είναι… αγωνιστικού επιπέδου και τα φρένα δίνουν εξαρχής το σήμα της ασφάλειας! Είχαμε καιρό να απολαύσουμε τόσο πολύ ένα νέο μοντέλο, και μάλιστα προσιτό σε ό,τι απέμεινε απ’ τη μεσαία τάξη! Το γρήγορο Clio αξίζει να μπει στα πλάνα σας!