Από το 1995 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, το Honda CR–V εξελίχθηκε σε παγκόσμιο best–seller στην κατηγορία των SUV[1]. Η τελευταία έκδοση του δημοφιλούςcompact SUV προτίθεται να ξεπεράσει τις προσδοκίες των πελατών, με βελτιωμένα και μοναδικά χαρακτηριστικά. Το νέο CR–V προσφέρει τώρα μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών, με ανώτερη ποιότητα να χαρακτηρίζει και την παραμικρή λεπτομέρεια.
Το CR–V διαθέτει φρέσκια κα προηγμένη εξωτερική σχεδίαση, με φαρδύτερους, πιο μυώδεις θόλους τροχών, πιο έντονες καμπύλες στο καπό και στα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το νέο, εξελιγμένο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda με ένα χαρακτηριστικό γραφικό στους προβολείς.
Το νέο μοντέλο ανεβάζει τον πήχη στον τομέα της ποιότητας του εσωτερικού, του προηγμένου χαρακτήρα και της ευρυχωρίας – ενώ προσφέρει για πρώτη φορά προαιρετική επταθέσια διάταξη για τα βενζινοκίνητα AWD μοντέλα.
Αποτελώντας μέτρο σύγκρισης για προϊόντα πολυτελών μαρκών, προσφέρει βελτιωμένη οδηγική ποιότητα, απόκριση διεύθυνσης, έλεγχο αμαξώματος και διαχείριση NVH. Εξελιγμένο από κάθε άποψη, το νέο CR–V προσφέρει περισσότερη άνεση, πρακτικότητα και συνδεσιμότητα από ποτέ.
Οι ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του νέου CR–V, το μακρύτερο μεταξόνιο και το μεγαλύτερο πλάτος, διαμορφώνουν ένα αισθητά μεγαλύτερο εσωτερικό. Η βέλτιστη αξιοποίηση χώρου υπογραμμίζεται από την ευρυχωρία που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες, και από το φαρδύτερο, βαθύτερο χώρο αποσκευών με μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης. Ένα νέο πάτωμα του χώρου αποσκευών δύο θέσεων επιτρέπει τη δημιουργία μιας επίπεδης επιφάνειας για μακρύτερα αντικείμενα, ενώ μία hands–free ηλεκτρική πίσω πόρτα διευκολύνει την πρόσβαση για φόρτωση.
Έξυπνα χαρακτηριστικά καθιστούν το νέο CR–V πιο πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για αποφυγή επαφής με χαμηλά ταβάνια, ενώ η ευελιξία της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο τριών διατάξεων στην κεντρική κονσόλα, και βύθιση – ‘με μία κίνηση’ – των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.
Η πλατφόρμα ενσωματώνει την αποκλειστική δομή αμαξώματος ACE™ (AdvancedCompatibility Engineering) δεύτερης γενιάς της Honda, που χρησιμοποιεί ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων για πιο ομοιόμορφη κατανομή της ενέργειας σύγκρουσης. Επιπλέον, στάνταρ προσφέρεται σε όλη τη γκάμα το Honda Sensing™, από τις πιο ολοκληρωμένες φιλοσοφίες ενεργητικής ασφάλειας και τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού στην κατηγορία, συνδυάζοντας ραντάρ και πληροφορίες κάμερας για την υποστήριξη του οδηγού.
Προηγμένη και σπορ εξωτερική σχεδίαση, με γνώριμη σιλουέτα και καμπίναpremium ποιότητας
Το νέο Honda CR–V διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του παγκόσμιου best–seller στην κατηγορία SUV, και μία εξελιγμένη, σπορ και προηγμένη σχεδίαση. Το νέο CR–V υιοθετεί φρέσκια σχεδίαση εξωτερικού, με φαρδύτερους θόλους τροχών και πιο έντονες καμπύλες στο καπό και τα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το τελευταίο, χαρακτηριστικό γραφικό προβολέων Honda.
Οι σχεδιαστές του νέου CR–V έλαβαν εντολή να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο και δυναμικό SUV που θα είναι και εξαιρετικά λειτουργικό. Η Honda είχε στόχο ένα ποιοτικό και προηγμένο όχημα, με καθαρό και σύγχρονο στυλ χωρίς περιττές γραμμές.
Από τις βασικές αλλαγές ήταν η αύξηση του μεταξονίου κατά 30mm. Αυτό όχι μόνο δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εσωτερικό, αλλά κάνει το SUV πιο μυώδες, με τους τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του αμαξώματος. Ένας συνδυασμός τροχού – ελαστικού μεγάλων διαστάσεων με κοντύτερο πίσω πρόβολο και διπλές απολήξεις εξαγωγής, τονίζει το αθλητικό στυλ του αυτοκινήτου.
Μπροστά, μία τολμηρή σχεδίαση υιοθετεί το νέο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda, με το συμπαγές γραφικό του φτερού και το χαρακτηριστικό σχήμα των προβολέων, με φωτισμόLED στάνταρ. Ένας στιβαρός, ανάγλυφος εμπρός προφυλακτήρας, με πιο καθαρές επιφάνειες συγκριτικά με τον προκάτοχό του, πλαισιώνει μία λεπτή μάσκα. Έντονες καμπύλες στο καπό οδηγούν το βλέμμα σε ένα αεροδυναμικό παρμπρίζ που δεν προεξέχει από το αμάξωμα, απ’ όπου η γραμμή οροφής εκτείνεται μέχρι την αεροτομή της πίσω πόρτας.
Ανάγλυφα πίσω φώτα LED εκτείνονται πέρα από τα άκρα της μεσαίας γραμμής, και στη συνέχεια αγκαλιάζουν το πίσω τμήμα, δημιουργώντας το γραφικό σχήματος L σε κάθε πλευρά που περιέχει το κρύσταλλο του πίσω παρμπρίζ. Αυτό ολοκληρώνεται από μία χρωμιωμένη μπάρα σχήματος φτερού που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της πίσω πόρτας ανάμεσα στους φακούς.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από οκτώ εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rallye Red, μεταλλικές Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue και Premium Crystal Red, κα ιριδίζουσες Platinum White, Crystal Black και Premium Agate Brown.
Ζάντες αλουμινίου θα διατίθενται σε διαστάσεις 17-, 18- και 19-ιντσών, ανάλογα με τον εξοπλισμό, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με μία πανοραμική ηλιοροφή, στάνταρ.
Προηγμένη αεροδυναμική
Το νέο Honda CR–V είναι το πιο προηγμένο αεροδυναμικά όχημα στην κατηγορία του*, και εξελίχθηκε με έναν συνδυασμό υπολογιστικής ρευστοδυναμικής, δοκιμής μοντέλου υπό κλίμακα σε αεροδυναμική σήραγγα και της πρώτης δοκιμής σε σήραγγα αεροδυναμικής πλήρους κλίμακας της Honda που ενσωματώνει και κυλιόμενο ιμάντα.
Στενές κολόνες A αντισταθμίζουν τον μεγάλο όγκο του ώμου και πλαισιώνουν ένα παρμπρίζ που δεν προεξέχει από το αμάξωμα με καθαριστήρες τοποθετημένους σε εσοχές. Σε συνδυασμό με τον ανάγλυφο εμπρός προφυλακτήρα, ο στροβιλισμός αέρα μειώνεται γύρω από το σπόιλερ. Μία λεία γραμμή οροφής, με κεραία τύπου πτερυγίου συμπληρώνεται από ποδιές κάτω από τον κινητήρα και το πάτωμα που εξομαλύνουν τη ροή αέρα πάνω και κάτω από το CR–V, το οποίο μειώνει την αντίσταση και βελτιώνει τη σταθερότητα.
Τα άκρα του πίσω προφυλακτήρα καμπυλώνονται προς το κέντρο του αυτοκινήτου, καταλήγοντας σε έντονες πτυχές σε κάθε πλευρά. Σε συνδυασμό με τα προεξέχοντα άκρα για τους φακούς των πίσω φώτων ψηλότερα στο αμάξωμα, οι πτυχώσεις αυτές αποκολλούν τη ροή αέρα από τα πλευρά. Μία λειτουργική αεροτομή στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας μειώνει περαιτέρω το στροβιλισμό στο πίσω τμήμα. Μία συνολική μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης συγκριτικά με το προηγούμενο CR–V μειώνει επίσης το βουητό από τα πάνελ του αμαξώματος και τις προεξοχές, προς όφελος της κατανάλωσης και του περιορισμού θορύβων.
Αεραγωγοί μπροστά, κάτω από το χρωμιωμένο έμβλημα Honda στο ρύγχος φέρουν το σύστημα Active Shutter Grille της Honda για βελτίωση της κατανάλωσης. Το σύστημα είναι προγραμματισμένο να κρατά τις γρίλιες κλειστές όσο γίνεται περισσότερο, ακόμα και κατά την οδήγηση στην πόλη, για βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις.
Ωστόσο, όταν χρειαστεί, το σύστημα ενεργοποιεί ένα ηλεκτρονικό βηματικό μοτέρ για να ανοίγει τις γρίλιες όσο είναι απαραίτητο, επιτρέποντας την είσοδο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα. Ένας κεντρικός επεξεργαστής παρακολουθεί σημαντικές παραμέτρους θερμοκρασίας για το ψυκτικό του κινητήρα, τη βαλβολίνη του κιβωτίου και τις απαιτήσεις του A/C, για να προσδιορίζει την ιδανική θέση για τις γρίλιες.
Διεπαφή Ενημέρωσης Οδηγού Driver Information Interface
Μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται ένας νέος πίνακας οργάνων, που περιλαμβάνει μία μεγάλη, έγχρωμη κεντρική οθόνη 7-ιντσών TFT–LCD Driver Information Interface (DII), πλαισιωμένη από δείκτες θερμοκρασίας ψυκτικού και στάθμης καυσίμου. Η νέα DIIπεριλαμβάνει μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο και γραμμική ένδειξη στροφόμετρου. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ‘ζώνη περιεχομένου’ στην οποία ο οδηγός μπορεί να σκρολάρει και να επιλέξει από ποικίλο περιεχόμενο ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, όπως οδηγίες πλοήγησης, προβολή SMS και κειμένου email (μεταξύ των οποίων απαντήσεις με φωνητικό έλεγχο), πληροφορίες μουσικού κομματιού, επαφέςsmartphone, κατάσταση συστήματος AWD, και έξυπνες πληροφορίες σέρβις.
Το σκρολάρισμα και η επιλογή των πληροφοριών που θα προβάλλονται στην DII γίνεται μέσω χειριστηρίων αφής αντίχειρα στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού. Αυτό προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να σκρολάρει ανάμεσα στα προγράμματα DII και να κάνει ρυθμίσεις, να εκτελεί αλφαβητικές αναζητήσεις – επαφών ή μουσικών κομματιών για παράδειγμα – και να επιλέγει τις επιθυμητές πληροφορίες που θα προβάλλονται στην DIIτου πίνακα οργάνων. Επίσης, στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού βρίσκονται τα ενσωματωμένα χειριστήρια τηλεφώνου Bluetooth3 HandsFreeLink. Ο συνδυασμός χειριστηρίων αφής αντίχειρα και οθόνης DII στο εμπρός πεδίο ορατότητας του οδηγού βοηθά στην ελαχιστοποίηση της διάσπασης της προσοχής κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Ένα δεύτερο χειριστήριο αφής αντίχειρα στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των συστημάτων adaptive cruise control και lane keeping assist system.
* (Εσωτερικά δεδομένα δοκιμών της Honda)
Ισχυρός βενζινοκινητήρας προσφέρει απόδοση σε πραγματικές συνθήκες και φυσική οδηγησιμότητα
Το νέο CR–V χρησιμοποιεί το νέο βενζινοκινητήρα 1.5-L VTEC TURBO της Honda που είδαμε για πρώτη φορά στο πιο πρόσφατο Honda Civic, και έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις ενός αποκλειστικού υπερσυμπιεστή για το CR–V. Προσφέρει έναν αξιοσημείωτο και κορυφαίο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης και περιλαμβάνει πολυάριθμες τεχνολογίες για την επίτευξη βέλτιστης οδηγησιμότητας και επιδόσεων.
Ο VTEC TURBO αποδίδει ισχύ 173 PS (127kW) στις 5.600 rpm όταν συνεργάζεται με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (6MT), και 193 PS (142 kW) στις 5.600 rpm για τα μοντέλαCVT. Η μέγιστη ροπή είναι 220 Nm μεταξύ 1.900 και 5.000 rpm για το 6MT και 243 Nmμεταξύ 2.000 και 5.000 rpm για το CVT.
Ο νέος VTEC TURBO προσφέρει από τις κορυφαίες περιβαλλοντικές επιδόσεις στην κατηγορία του. Οι επίσημες τιμές εκπομπών CO2 είναι 143 g/km για το προσθιοκίνητο 6MT μοντέλο, 149 g/km για το 6MT AWD μοντέλο και 158 g/km για οχήματα εφοδιασμένα με CVT – που διαθέτουν τετρακίνηση, στάνταρ. Η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλοNEDC είναι 6,3l/100 km για το μοντέλο 6MT FWD, 6,4l/100 km για το 6MT AWD και 6,8l/100 km για την έκδοση CVT AWD.
Η αυξημένη ιπποδύναμη συγκριτικά με το προηγούμενο βενζινοκίνητο CR–Vμεταφράζεται σε αυξημένες επιδόσεις και σημαντικά βελτιωμένη απόδοση. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 211 km/h.
Προηγμένες τεχνολογίες στη μονάδα VTEC TURBO βελτιστοποιούν την ισχύ και την απόδοση, βελτιώνοντας την απόκριση κα μειώνοντας παράλληλα την εσωτερική τριβή και το βάρος.
Ικανοποιητική δυναμική συμπεριφορά και εξαιρετική άνεση
Η νέα ανάρτηση και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος συμβάλλουν στην πιο ευχάριστη και απολαυστική εμπειρία που έχει βιώσει κάποιος σε ένα CR–V. Η οδηγική άνεση έχει βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με νέες ρυθμίσεις και την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών αύξησης της ενδοτικότητας.
Το φαρδύτερο στήσιμο και το μακρύτερο μεταξόνιο συμβάλλουν στη βελτιωμένη σταθερότητα, σε συνδυασμό με τροχούς και ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων. Παρά τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος 35 mm, τα κέντρο βάρους του νέου CR–V είναι ίδιο με αυτό του προκατόχου του.
Η προηγμένη πλατφόρμα προσφέρει μία βελτιστοποιημένη βάση για το πιο οδηγοκεντρικό δυναμικό σετάρισμα στην ιστορία του CR–V. Η ομάδα μηχανολογίας θέλησε να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ευέλικτο SUV με γραμμική απόκριση, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας ‘one motion, one input’ που εστιάζει στην προβλεψιμότητα και αμεσότητα της δυναμικής εμπειρίας.
Η μεταφορά κραδασμών στο τιμόνι ελαχιστοποιείται με αύξηση της διαμέτρου της κολόνας του τιμονιού στα 30 mm – 36% μεγαλύτερη από του προηγούμενου CR–V –και με την τοποθέτηση του ελαφρού ηλεκτρικού μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα δύο πινιόν αντί της συμβατικής θέσης στην κολόνα του τιμονιού. Οι ελιγμοί με χαμηλή ταχύτητα έχουν βελτιωθεί, με μία 26% μείωση στις στροφές από τέρμα σε τέρμα, στις 2,3 στροφές.
Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια για προβλέψιμη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες, ανώτερη οδηγική άνεση και πιο γραμμική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS. Μία ισχυρή πίσω αντιστρεπτική δοκός βελτιώνει τις εισόδους στις στροφές και μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ μία νέα, πλευστή δομή του υποπλαισίου που εδράζεται σε σαϊλεντμπλόκ βελτιώνει τη μόνωση των θορύβων σε σχέση με το προηγούμενο CR–V.
Υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ, που συνήθως αποτελούν αποκλειστικότητα των οχημάτων της πολυτελούς κατηγορίας, τοποθετούνται μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα ανώτερη απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου.
Μεγαλύτερα φρένα τοποθετούνται και στους τέσσερις τροχούς συγκριτικά με το προηγούμενο CR–V, με δίσκους 296 mm μπροστά και 300 mm πίσω ενώ βελτιώνονται με την προσθήκη ενός ηλεκτρικού σερβόφρενου (EBB), που προσφέρει κορυφαία απόδοση και αίσθηση φρεναρίσματος. Το EBB ρυθμίζει την ισχύ πέδησης στην ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού, και μπορεί να πετύχει ανώτερη υδραυλική πίεση ταχύτερα και με λιγότερη προσπάθεια στο πεντάλ σε όλες τις συνθήκες φρεναρίσματος συγκριτικά με τα συμβατικά συστήματα.
Βέλτιστη αξιοποίηση χώρου στη μεγαλύτερη καμπίνα επιβατών στην ιστορία του CR–V
Το νέο Honda CR–V ανεβάζει τον πήχη με την ποιότητα εσωτερικού, τον προηγμένο χαρακτήρα και την ευελιξία του, διαθέτοντας ελαφρώς μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις από τον προκάτοχό του που διαμορφώνουν μία πολύ πιο ευρύχωρη καμπίνα.
Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο, χάρη στο φαρδύτερο αμάξωμα και σε ένα μακρύ μεταξόνιο 2.660mm – αυξημένο κατά 30mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο – που αυξάνει την απόσταση μεταξύ πρώτης και δεύτερης σειράς καθισμάτων κατά50mm. Οδηγός και συνοδηγός ωφελούνται από μία αύξηση 5mm στην περιοχή της κεφαλής και 16mm στην περιοχή των ισχίων συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR–V, ενώ χάρη στις λεπτότερες και πιο επίπεδες αναλογίες του ρεζερβουάρ καυσίμου μπροστά από τους πίσω τροχούς, η περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών αποκτά 50mmεπιπλέον.
Κορυφαία είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, με την μεγαλύτερη επιφάνεια φόρτωσης στην ιστορία του CR–V. Η αύξηση πλάτους 160mm και ένα μέγιστο μήκος φόρτωσης 1.830mm – αύξηση 250mm από το προηγούμενο μοντέλο (1.800mm για την 7-θέσια εκδοση) – μπορεί να φιλοξενήσει ένα ποδήλατο βουνού με πλαίσιο 19,5 ιντσών.
Νέα βύθιση με μία κίνηση των διαιρούμενων 60:40 / αναδιπλούμενων πλατών των καθισμάτων επιτρέπουν ταχύτερη, ευκολότερη φόρτωση και μία εντελώς επίπεδη επιφάνεια για μεγαλύτερα αντικείμενα. Η αναδίπλωση οποιουδήποτε τμήματος του πάγκου καθισμάτων της δεύτερη σειράς μπορεί να γίνει με το ένα χέρι. Η βάση του καθίσματος χαμηλώνει προς το πάτωμα για να δώσει τη δυνατότητα στην πλάτη των πίσω καθισμάτων να πέσει στο ίδιο επίπεδο και παράλληλα με το πίσω πάτωμα. Η επαναφορά της πλάτης γίνεται επίσης με το ένα χέρι.
[1] Πηγή: JATO Dynamics (Περίοδος πωλήσεων Ιαν. 2013 – Δεκ. 2017). Περιλαμβάνονται οι αγορές: EU + EFTA, NAFTA, Κίνα, Ιαπωνία, Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Ινδονησία, Αυστραλία, Αργεντινή, Ν. Αφρική, Ν. Κορέα, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ