Όταν το 1998 πρωτοπαρουσιάστηκε, το Honda HR-V ήταν ουσιαστικά ο… ιδρυτής της κατηγορίας crossover! Όταν ξαναεμφανίστηκε, το 2015, δεν ήταν απλά ένα «παιχνιδιάρικο» όχημα για κάθε χρήση, αλλά ένα όμορφο, τεχνολογικά προηγμένο και αρκετά ευρύχωρο SUV. Το μοντέλο δεύτερης γενιάς που δοκιμάσαμε έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις και μπαίνει με απαιτήσεις στην κατηγορία των μικρών SUV, που έχει αρκετό ανταγωνισμό…
Εξωτερικά, αναγνωρίζεται από τη νέα μάσκα όπου κυριαρχεί το χρώμιο, ενώ νέα σχεδίαση έχουν τα φώτα και ο εμπρός προφυλακτήρας. Η πρώτη εικόνα του HR-V είναι μοντέρνα και ξεχωριστή, χάρη στο πρωτότυπο αιχμηρό εμπρός μέρος, τις ανάγλυφες πλαϊνές επιφάνειες, τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και το «χαμήλωμα» στο πίσω μέρος της οροφής. Στο εσωτερικό δεν κρίθηκε απαραίτητο να γίνουν σοβαρές αλλαγές, αφού πράγματι η ποιότητα και η εργονομία ήταν ήδη σε πολύ ψηλό επίπεδο.
Η άνεση για τους επιβαίνοντες είναι εντυπωσιακή, ειδικά στο πίσω κάθισμα, όπου τα Magic Seats δίνουν μοναδικές δυνατότητες για μεταφορά φορτίων με ποικίλο όγκο. Τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν ή να ανασηκωθούν με τρεις διαφορετικούς τρόπους, δίνοντας τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων με μήκος μέχρι σχεδόν 2 μέτρα! Αλλά και ο χώρος αποσκευών παρέχει αρχικά 470 λίτρα για 5 επιβάτες, που αυξάνουν στα 1.533 λίτρα, με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Προς το παρόν, το ανανεωμένο HR-V διατίθεται με τον ατμοσφαιρικό 1.5 i-VTEC βενζίνης, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν ο 1.6 i-DTEC diesel των 120 ίππων και ο 1.5 VTEC Turbo με 182 ίππους. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ο 1.5 i-VTEC αποδίδει 130 ίππους στις 6.600 rpm και 155 Nm ροπής στις 4.600 rpm. Αξιόλογες είναι και οι επιδόσεις του, με 0-100 km/h σε 10,2 sec και τελική ταχύτητα 192 km/h, ενώ χαμηλή είναι και η κατανάλωση, λίγο πάνω από τα 6,6 lt/100 km.
Με όλα τα πιο πάνω εφόδια, το HR-V είναι ιδανικό για ταξίδι, ενώ μπορεί με αρκετή ευκολία να κινηθεί και σε ήπιο εκτός δρόμου τερέν, χάρη και στο ύψος του από το έδαφος (185 mm). Άψογη ηχομόνωση, ανάρτηση που συμβαδίζει με την εσωτερική άνεση, ακριβέστατο τιμόνι και ασφαλές φρενάρισμα, αυτές είναι κάποιες από τις επιπλέον αρετές του. Πολύ ενδιαφέρουσα και η τιμή του, που στη βασική έκδοση Comfort ξεκινά από τα 22.325 ευρώ με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μεταλλικό χρώμα, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA, ζάντες αλουμινίου 16’’, αυτόματο κλιματισμό, ράδιο-CD με Bluetooth/USB/AUX, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, cruise control, αυτόματα φώτα, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Hill Start Assist και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος CTBA.