Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας για μια εβδομάδα φανερώνει τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας δυο εντελώς διαφορετικών εταιρειών, με τελείως αντίθετη φιλοσοφία! Από τη μια μεριά η δημοφιλής σε όλη την Ευρώπη ιταλική σχολή των φτηνών μοντέλων μικρού κυβισμού, με αξιόπιστα μοτέρ που άφηναν το στίγμα τους στην κάθε εποχή. Από την άλλη ο συνεχιστής των θρυλικών στρατιωτικών οχημάτων που όργωσαν τον κόσμο, για να επανέλθουν με πολιτική ενδυμασία, αλλά μεγάλους όγκους και τερατώδεις κινητήρες!
Η αλήθεια είναι ότι τα ζηλεύαμε όταν τα οδηγούσαμε, αλλά πόσοι ήταν αυτοί που μπορούσαν να αγοράσουν αυτοκίνητο με κινητήρα 2,7 ή και 3,7 λίτρων; Σκαρφαλώναμε στα όρη με την ίδια ευκολία που οδηγούσαμε στην εθνική, αλλά μέχρις εκεί. Απαγορευμένοι καρποί για λεφτάδες ή κατά φαντασία πλούσιους! Να, λοιπόν, που ο «γάμος συμφέροντος» μεταξύ των δυο «αταίριαστων» εταιρειών έφερε πολύ όμορφα… παιδάκια! Ένα απ’ αυτά είναι σίγουρα το Compass, με κινητήρα μόλις 1,4 λίτρων, αλλά 170 ίππους και τιμή που ξεκινά από μόλις 26.700 ευρώ!
Σε ό,τι αφορά την αισθητική του, συγγενεύει πιο πολύ με το Grand Cherokee και είναι λίγο μικρότερο απ’ το Cherokee. Αυτό σημαίνει μεγάλη ευρυχωρία και άνεση για οδηγό και επιβάτες, καθώς και 438 λίτρα για αποσκευές, που εύκολα ανεβαίνουν στα 1.251 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων, δηλαδή ένα μικρό φορτηγάκι! Το εσωτερικό του είναι πολύ προσεγμένο, με ποιοτικά υλικά, πλήρη εξοπλισμό συστημάτων άνεσης και ασφαλείας, καλή εργονομία, καθώς και μία μεγάλη οθόνη 8,4 ιντσών, στο κέντρο του ταμπλό, που φιλοξενεί ένα εντυπωσιακό σύστημα infotainment. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας υπήρχε μία ακόμα οθόνη 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, που μεταφέρει χρήσιμες πληροφορίες, τονίζοντας ταυτόχρονα την τεχνολογική του πρόοδο.
Και εδώ κάνει την εμφάνισή της η διαχρονική ιταλική τεχνολογία κινητήρων που λέγαμε, η οποία, ναι, έχει βεβαίως σχέση και με την… Ferrari! Διότι, ως γνωστόν, οι αγώνες δεν γίνονται μόνο για τις δάφνες των νικητών, αλλά κυρίως ως πεδία δοκιμών νέων τεχνολογιών! Και ο 1.4 MultiAir 2 του ομίλου Fiat αποτελεί το κρυφό όπλο του ογκώδους SUV, με τις εξαιρετικές του επιδόσεις και την αξιόλογη για τα δεδομένα οικονομία καυσίμου. Συνεργάζεται δε αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, μετατρέποντας το καθήκον του οδηγού σε απόλαυση, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Επιπλέον, ο ελάχιστος θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα είναι… γοητευτικός και όχι ενοχλητικός! Στις αξιόλογες επιδόσεις συμπεριλαμβάνονται βεβαίως η επιτάχυνση σε 9,5΄΄ και η τελική των 200 χ.α.ω.
Όποιος, λοιπόν, αγαπά τα ογκώδη και επιβλητικά SUV και τον γνήσιο εκπρόσωπό τους, ας προσέλθει στης εκθέσεις του Ομίλου FCA για να βιώσει όσα και εμείς…