Στην εξελισσόμενη προσπάθεια προώθησης των νέων μοντέλων με υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα, η κάθε εταιρεία έχει τις δικές της προτάσεις. Το υβριδικό Kuga στηρίζεται κυρίως στον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και δευτερευόντως στον ηλεκτροκινητήρα. Η αλήθεια είναι ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αντιμετωπίζουν ακόμα στην Ελλάδα την ανυπαρξία δικτύου φόρτισης. ΄Ετσι, το Kuga που δοκιμάσαμε αποδείχτηκε πολύ «βολικό», καθώς η κατανάλωσή του είναι χαμηλή για τα κυβικά του!
Ας σημειωθεί ότι το Kuga είναι το πρώτο σε πωλήσεις SUV της Ford στην Ευρώπη, με 1,1 εκατομμύρια μονάδες από το 2008, όταν ξεκίνησε η παραγωγή του. Το νέο μοντέλο που δοκιμάσαμε βασίζεται στην πλατφόρμα C2 του νέου Focus, με μειωμένο βάρος 80kg σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.
Tο νέο Kuga προσφέρεται σε όλες τις παραλλαγές με κινητήρες βενζίνης (EcoBoost) και πετρελαίου (EcoBlue), ήπιο υβριδικό σύστημα (EcoBlue Hybrid), πλήρες υβριδικό (Hybrid) και plug-in υβριδικό σύνολο. Το Ford Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5lt, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 14,4kWh. Η απόδοσή του ανέρχεται στα 225Ps, προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 50km, ενώ έχει κατανάλωση 1,4lt/100km, με εκπομπές CO2 32gr/km. Η μπαταρία φορτίζεται με οικιακή παροχή (230V) σε περίπου 4 ώρες, ενώ φυσικά φορτίζεται και εν κινήσει μέσω της πέδησης. Διαθέτει προφίλ οδήγησης EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga, αυτόματα, επιστρέφει στο προφίλ “EV Auto mode”, συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα για μέγιστη οικονομία καυσίμου.
Επιπλέον το νέο Kuga προσφέρει διαφορετικά προφίλ οδήγησης, ανάλογα με την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, την εμπλοκή του συστήματος ESP, καθώς και τους χρόνους αλλαγής των σχέσεων στα αυτόματα κιβώτια. Μαζί με τα προφίλ Normal, Sport και Eco, το Slippery mode προσφέρει αυξημένη ασφάλεια στο χιόνι και στον πάγο, ενώ το Deep Snow/Sand mode βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά εδάφη. Διαθέτει επίσης τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect με WiFi hotspot για σύνδεση μέχρι και 10 διαφορετικών συσκευών και με Live Traffic για ενημέρωση κυκλοφορίας μέσω του συστήματος πλοήγησης. Επίσης, μία σειρά λειτουργιών μέσω της εφαρμογής FordPass, όπως car tracker, που βοηθά τους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους, να ενημερώνονται για τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών, την απομακρυσμένη εκκίνηση για μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο, παρέχοντας και πολλές ακόμα πληροφορίες.
Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας. Οι μηχανικοί της Ford έχουν υιοθετήσει την “Whisper Strategy”, χρησιμοποιώντας ηχομονωτικό παρμπρίζ Soundcreen, αεροδυναμικά βελτιωμένες ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος και ειδικά σχεδιασμένα κρύσταλλα και λάστιχα θυρών, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των θορύβων που εισέρχονται στην καμπίνα. Η γκάμα κινητήρων είναι πολύ πλούσια, ενώ η βασική έκδοση Trend ξεκινάει από τα €25.171 και προσφέρει ένα πολύ ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού.