Το νέο Grandland ξεκινά ήδη την αναμενόμενη θριαμβευτική του πορεία στην Ελλάδα, όμως το απερχόμενο μοντέλο (μια αναμφισβήτητη επιτυχία!) υπάρχει ακόμα προς πώληση, καινούργιο ή και μεταχειρισμένο. Κάναμε μια τελευταία βόλτα, και μάλιστα με τον αγαπημένο μας κινητήρα diesel!
Μπορεί οι κινητήρες diesel να δέχονται συντονισμένη επίθεση το τελευταίο διάστημα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχασαν τις ικανότητές τους και πολύ περισσότερο τη γοητεία τους! Επί πολλές δεκαετίες κυριαρχούσαν στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, ακριβώς χάρη στις ξεχωριστές τους συμπεριφορές, ενώ στην Ελλάδα αποτελούσαν… απαγορευμένο καρπό! Λίγα χρόνια τους απολαύσαμε… νόμιμα, πήραν τεράστιο μερίδιο αγοράς σε μηδέν χρόνο και ξαφνικά… κινδυνεύουν με εξαφάνιση, χάρη στη νέα πολιτική και τις νέες νόρμες των διευθυντηρίων της ΕΕ!
Μέσα σ’ αυτόν τον κακό… «αντι-πετρελαϊκό» χαμό, εμφανίστηκε ένας νέος σπουδαίος κινητήρας diesel, δημιούργημα της κατεξοχήν ειδικής εταιρείας, της Peugeot! Ωφελημένη βγήκε και η Opel, της οποίας το Grandland Χ αποτελεί συμπαραγωγή με το γκρουπ PSA! Έχει χωρητικότητα 1,5 lt (από 1,6) και 130 PS στις 3.750 rpm (από 120). Η ροπή παρέμεινε στα 30,6 kgm στις 1.750 rpm, ενώ πλέον το καπάκι είναι 16βάλβιδο, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Άλλη μια σημαντική βελτίωση αφορά τους ρύπους, αφού ο νέος κινητήρας καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων Euro6d-TEMP, διαθέτοντας σύστημα SCR με AdBlue.
Η νέα έκδοση διαθέτει σύστηµα stop/start και συνδυάζεται είτε µε χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε µε ένα ολοκαίνουργιο αυτόµατο οκτώ σχέσεων. Όπως λένε οι τεχνικοί της Opel, η βελτιωμένη κατανάλωση επιτεύχθηκε όχι µόνο µε τη μείωση της χωρητικότητας και των τριβών, αλλά χάρη και στο αποδοτικότερο σύστηµα ελέγχου της καύσης, µε την βελτιωµένη γεωµετρία πιστονιών και την ανακύκλωση των καυσαερίων. Η κυλινδροκεφαλή και το µπλοκ είναι κατασκευασµένα από ελαφρύ κράµα αλουµινίου, ενώ οι τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο λειτουργούν µέσω δύο εκκεντροφόρων επικεφαλής. Το σύστηµα άµεσου ψεκασµού common rail λειτουργεί έως και τα 2.000 bar, ενώ η τουρµπίνα είναι µεταβλητής γεωµετρίας µε ηλεκτρονικό σύστηµα ελέγχου.
Στην πράξη, δηλαδή στο δρόμο, το εγχείρημα πείθει απολύτως, διότι η συνεργασία κινητήρα κιβωτίου φέρνει πολύ θετικά αποτελέσματα, δηλαδή πιο στρωτή και αθόρυβη λειτουργία, άνετες αλλαγές και λιγότερη κατανάλωση! Στην καµπίνα δεν υπάρχουν αλλαγές, Η θέση οδήγησης είναι βολική και το ταμπλό εμπνευσμένο από… Opel. Τα υλικά είναι ποιοτικά και υπάρχουν αρκετές πρακτικές θήκες για µικροαντικείµενα, ενώ ο χώρος που έχουν οι πίσω επιβάτες για τα γόνατα και το κεφάλι τους είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και για το πορτµπαγκάζ που µε χωρητικότητα 514 lt -µε κιτ επισκευής- δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα.