Είναι από τις λίγες φορές που σπεύδω να καταγράψω τις πρώτες μου εντυπώσεις από ένα νέο μοντέλο, ευθύς μετά την πρώτη διαδρομή, συγκεκριμένα από το σημείο παραλαβής (Ελευσίνα), μέχρι το Μαρούσι! Στη σχετικά σύντομη αυτή διαδρομή, το νέο Yaris φανέρωσε διάπλατα τις αρετές του, δείχνοντάς μου ότι πρόκειται πράγματι για κάτι πολύ διαφορετικό, που βάζει τον πήχη της κατηγορίας πολύ ψηλότερα!
Ποια ήταν τα «δείγματα γραφής» που με εντυπωσίασαν; Σχεδόν όλα! Κάθισα σε ένα κάθισμα που «χωνεύει» τον οδηγό, στο περιβάλλον μιας καμπίνας που παραπέμπει σε αγωνιστικό! Δηλαδή, η «σοβαρότητα» του δημοφιλούς μοντέλου στη νέα του έκδοση γίνεται ήδη αισθητή πριν πατήσει κανείς το κουμπί εκκίνησης! Ο ήχος του μοτέρ συμβαδίζει με όσα ήδη είχα αφουγκραστεί, ενώ με το πρώτο «χάδι» στο γκάζι αρχίζεις να καταλαβαίνεις ότι εδώ κάτι συγκλονιστικό συμβαίνει! To τράβηγμα του μοτέρ εντυπωσιάζει, καθώς και η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο!
Η επόμενη φάση θαυμασμού ξεκινά, καθώς αυξάνει προοδευτικά η δυνατότητα επιτάχυνσης, σε συνδυασμό με το στήσιμο στις στροφές, το τιμόνι και τα φρένα! Ξαναλέω ότι μου θύμισε τη συμπεριφορά αγωνιστικού! Οι Ιάπωνες έκαναν άψογη δουλειά αναβαθμίζοντας τη ναυαρχίδα τους σε απίστευτο βαθμό! Εδώ δεν ισχύει καν το ρητό «καλό-καλύτερο», αφού πρόκειται για άλλο αυτοκίνητο! Όσα καλά γνωρίζατε για τα προηγούμενα Yaris, τα ξεχνάτε! Εδώ υπάρχει κάτι πολύ πολύ καλύτερο, έστω κι αν δεν το πιστεύετε.
Μεσολάβησαν πάνω από 20 χρόνια και πολλά εκατομμύρια πωλήσεις, μέχρι να εμφανιστεί η νέα, τέταρτη γενιά του Yaris. Φυσικά, στην ελληνική αγορά το Yaris είναι μόνιμος ηγέτης στις πωλήσεις! Στο νέο μοντέλο βλέπουμε την πρώτη εφαρμογή της New Global Architecture (TNGA) , με την αρθρωτή πλατφόρμα GA-B. Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει μία συνολική μείωση ύψους κατά 40 mm, ενώ το πλάτος είναι αυξημένο κατά 50 mm. Τα επιπλέον 57 mm στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο. Αυτή είναι η αιτία που η τέταρτη γενιά του Yaris θα ξεχωρίσει και για τη δυναμική του οδική συμπεριφορά, με παραμέτρους το χαμηλό και συγκεντρωμένο στο κέντρο βάρος και το πιο στιβαρό αμάξωμα!
Ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρων συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, που είναι πιο ελαφριά από την προηγούμενη και με μεγαλύτερη χωρητικότητα, αποδίδοντας 16% περισσότερη ισχύ και με 20% μείωση στις εκπομπές CO2. Η αλλαγή μεταξύ ηλεκτροκινητήρων και θερμικού μοτέρ είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητη, ενώ στην πόλη ο θερμικός κινητήρας παραμένει σβηστός για σεβαστό χρονικό διάστημα, επιτρέποντας στο νέο υβριδικό Yaris να λειτουργεί ως ηλεκτρικό για το 80% της χρήσης του!
Ο εξοπλισμός του στην κορυφαία έκδοση είναι πολύ πλούσιος και αναφέρουμε χαρακτηριστικά: διχρωμία αμαξώματος – οροφής, ατμοσφαιρικός φωτισμός, head-up display, ηλεκτρικό χειρόφρενο, πίσω δισκόφρενα, υποβραχιόνιο, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, ασύρματη φόρτιση, οθόνη αφής 8 ιντσών, keyless entry και ψηφιακό πίνακα οργάνων.