Skoda Superb και Skoda Kodiaq στον Αρκτικό Κύκλο, με τα δύο μοντέλα να περνάνε με επιτυχία τις εντατικές δοκιμές σε θερμοκρασίες έως και μείον 30 βαθμούς Κελσίου.
Ο κύριος στόχος αυτών των δοκιμών είναι η οδηγική ευστάθεια, η άνεση των επιβατών σε συνθήκες παγετού και η συνολική αξιοπιστία κατά τη διάρκεια μεγάλων χειμερινών ταξιδιών. Με την ολοκλήρωση μάλιστα των συγκεκριμένων διαδικασιών, οι δοκιμές των νέων μοντέλων μπαίνουν πλέον στην τελική φάση. Το νέο Superb και το Kodiaq δεύτερης γενιάς θα κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους το φθινόπωρο του 2023.
Ολοκληρωμένη σειρά δοκιμών που καλύπτει όλες τις πτυχές του οχήματος
Οι εντατικές δοκιμές σε ακραίες συνθήκες ψύχους αποτελούν μέρος του τυπικού προγράμματος για την ανάπτυξη νέων οχημάτων. Η Skoda Auto πραγματοποιεί τακτικά τέτοιες δοκιμές στον Αρκτικό Κύκλο, όπου η τέταρτη γενιά του Škoda Superb και η δεύτερη γενιά του SUV Kodiaq έχουν πλέον αποδείξει ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάθε χειμερινή πρόκληση. Κάθε μέρος των οχημάτων δοκιμής εξετάστηκε εξονυχιστικά: πλαίσιο, αμάξωμα, κινητήρας, θέρμανση και ολόκληρο το ηλεκτρικό σύστημα.
Απόδοση οχήματος σε συνθήκες χιονιού
Για να αξιολογήσει τη γενική χειμερινή απόδοση των οχημάτων, η Skoda Auto εξετάζει την επίδραση του χιονιού στο αμάξωμα καθώς και τις επιπτώσεις της εισόδου του στο χώρο του κινητήρα και στις εισαγωγές αέρα. Όλες οι μηχανικές λειτουργίες του αμαξώματος του οχήματος καθώς και των ηλεκτρικών πρέπει να εκτελούνται άψογα ακόμη και σε θερμοκρασίες μείον 25 βαθμών Κελσίου, ενώ ο κινητήρας θα πρέπει να ξεκινά χωρίς προβλήματα σε θερμοκρασίες κοντά στους μείον 30 βαθμούς. Όλες οι πόρτες, το καπό, η πόρτα του χώρου αποσκευών, καθώς και η τάπα πλήρωσης καυσίμου και το κάλυμμα της πρίζας φόρτισης στα οχήματα PHEV πρέπει να μπορούν να ανοίγουν ακόμη και κάτω από τέτοιες αντίξοες συνθήκες.

Δοκιμές που εξετάζουν την οδηγική συμπεριφορά και τα συστήματα υποβοήθησης
Πολυάριθμες πτυχές της συμπεριφοράς του οχήματος αξιολογούνται κατά την πραγματική οδήγηση – για παράδειγμα, πόσο καλά το όχημα αντιμετωπίζει τη λάσπη στο δρόμο ή πώς αποδίδουν ο μπροστινός και ο πίσω προφυλακτήρας όταν το όχημα προσκρούει σε φράγμα χιονιού. Η οδήγηση πάνω από μπλοκ πάγου δοκιμάζει τη στιβαρότητα της ανάρτησης και του κάτω μέρους του αμαξώματος. Οι οδηγοί ελέγχουν πώς συμπεριφέρονται τα οχήματα σε παγωμένους και χιονισμένους δρόμους και πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα υποβοήθησης. Οι ελεγκτές αξιολογούν τη δυναμική οδήγησης των αυτοκινήτων, την απόδοση της τετρακίνησης, εάν υπάρχει, τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και την άνεση οδήγησης της ανάρτησης. Ελέγχουν αν το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει άψογα και αν λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες και οι ροδέλες του παρμπρίζ. Ο φωτισμός του οχήματος τη νύχτα και η ακουστική συμπεριφορά των παγωμένων εξαρτημάτων του οχήματος ελέγχονται επίσης. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης των οχημάτων PHEV φορτίζονται σε παγωμένη κατάσταση, με καθορισμό της μέγιστης εμβέλειας.
Δοκιμή εσωτερικών λειτουργιών
Τέλος, το πρόγραμμα δοκιμής εξετάζει επίσης πολλές εσωτερικές λειτουργίες, για παράδειγμα την απόδοση του συστήματος θέρμανσης σε εξαιρετικά χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες και το επίπεδο θερμικής άνεσης στο εσωτερικό. Οι δοκιμαστές ελέγχουν επίσης εάν τα παράθυρα θολώνουν και πόσο γρήγορα μπορούν να ξεπαγώσουν. Επιπλέον, αξιολογούν επίσης εάν τα συστήματα θέρμανσης για τα καθίσματα, το τιμόνι, τους εξωτερικούς καθρέπτες, το παρμπρίζ και το πίσω παράθυρο λειτουργούν όπως αναμενόταν. Όπου ισχύει, δοκιμάζουν επίσης την προαιρετική βοηθητική θέρμανση. Επιπλέον, οι οδηγοί ελέγχουν πόσο καλά ανταποκρίνεται η κεντρική οθόνη αφής όταν η εσωτερική θερμοκρασία του οχήματος πέσει κάτω από το μηδέν.