Γράφει ο Αλέξανδρος Καζαντζίδης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας, φύλλο Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής – Παπάγου – Χολαργού – 19/07/2023
Μπορεί το υποκατάστημα των Ελληνικών Ταχυδρομείων του Κοντοπεύκου να γλύτωσε το λουκέτο στις αρχές του 2020, ωστόσο το παράρτημα της οδού Κορυτσάς βρέθηκε στις… παράπλευρες απώλειες του νέου σχεδίου αναδιοργάνωσης της εταιρείας. Ήταν ανάμεσα στα 25 σημεία των ΕΛΤΑ πανελλαδικά που, από τις 10 Ιουλίου, διέκοψαν τις συναλλαγές με το κοινό. Ανάλογα προβλήματα με το υποκατάστημα του Παπάγου απέκτησε και ο γειτονικός της Αγίας Παρασκευής Δήμος, αφού «έπεσε» στο δεύτερο… κύμα συγχωνεύσεων κι έκλεισε.
Οι δημόσιοι λόγοι για αυτά τα λουκέτα διατυπώθηκαν σε επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της δημόσιας επιχείρισης προς τους εργαζόμενους: «Προχωράμε μπροστά, κρατώντας από το παρελθόν αυτά που μας κάνουν πιο δυνατούς, το ισχυρό όνομα και τα αξιόπιστα δίκτυά μας, τη μακρά ιστορία & τη σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας κι αποχωριζόμαστε μη λειτουργικές – ξεπερασμένες διαδικασίες».
Οι ρεαλιστές θα έλεγαν ότι «επικράτησε» η πραγματικότητα των αριθμών και της σύγχρονης ψηφιακής εποχής, που -σχεδόν- δεν υποχρεώνει σε δια ζώσης συναλλαγές. Ωστόσο, πέρα από τον αντίλογο ότι όλες οι ανθρώπινες ανάγκες δεν μπορούν να μπαίνουν στη λογική κόστους – οφέλους, υπάρχει η πραγματικότητα (και) της σημερινής ζωής.
Η παροχή συντάξεων για επίδοσή τους σε ανήμπορους γερόντους, η συναλλαγή των επαγγελματιών με την καθημερινή διακίνηση δεμάτων και μικρών ποσών, η εξυπηρέτηση μέσω αντικαταβολών και η διακίνηση της αλληλογραφίας παραμένουν μια υπαρκτή καθημερινότητα, το 2023. Πλέον, στην Αγία Παρασκευή επαγγελματίες, ηλικιωμένοι κι αρκετοί άλλοι εξυπηρετούνται από το μικρό – απροσπέλαστο (λόγω κίνησης και ελλείψει πάρκινγκ & τακτικής συγκοινωνίας) κατάστημα της οδού Αγ. Ιωάννου. Ανάλογη ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνση υφίστανται όσοι καλύπτονταν από τα ΕΛΤΑ Παπάγου, καθώς υποχρεώνονται σε διαδρομή περίπου τριών χιλιομέτρων για το παράρτημα του Χολαργού, στην ήδη επιβαρυμένη οδό Υμηττού.
Απαντώντας στις πανελλαδικές αντιδράσεις, η διοίκηση της εταιρίας καθησύχασε ότι «η ταχυδρομική δράση οργανώνεται σε κεντρικά σημεία και δεν επηρεάζεται από την αναδιοργάνωση του δικτύου, η οποία, μέσω της καλύτερης κατανομής του ανθρώπινου δυναμικού των ΕΛΤΑ, βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες».
Σε κάθε περίπτωση, η σημερινή λειτουργία του (μοναδικού) υποκαταστήματος στο Χαλάνδρι, με πρόσφατες εμπειρίες ανεπίδοτης αλληλογραφίας και αντικαταβολών για τις οποίες οι εμπλεκόμενοι δεν ειδοποιήθηκαν, μετά βίας δίνει χαραμάδες αισιοδοξίας. Για όσους, δε, αναζητούν τον εχθρό του κακού στο χειρότερο, άλλες περιοχές έζησαν προ μηνών τον «ψηφιακό μετασχηματισμού» της μεταφοράς γραμμάτων με… καφάσια, που αναζητούσαν παραλήπτες. Ίδωμεν.