Τέλος στα σενάρια για επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης έθεσε με ανακοίνωσή της η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη. Παράλληλα, η υπουργός επιβεβαίωσε τη σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την ηλικία των Ι.Χ.
Μάλιστα, η τελική πρόταση τη ς κ. Μπιρμπίλη για τα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από το 2011 αναμένεται μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η ίδια, κατά την ομιλία της στη Βουλή, από το 2011 τα οχήματα που θα ταξινομούνται θα έχουν τα στοιχεία των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, περιβαλλοντικό κριτήριο βάσει του οποίου θα γίνεται και ο προσδιορισμός των τελών.
Ωστόσο, λόγω έλλειψης βάσεων δεδομένων για όλα τα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, θα υπάρξει διαφοροποίηση του τρόπου υπολογισμού των τελών. Συγκεκριμένα, για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από το καλοκαίρι του 2008 και μετά -για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα- η υπουργός υποστήριξε ότι θα μπορεί να υπάρξει ένας συνδυασμός τεχνολογίας και κυβισμού για τον καθορισμό των τελών.
Αντίθετα, για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν από το καλοκαίρι του 2008 τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση κατά κύριο λόγο τον κυβισμό και κατά δεύτερο λόγο την ηλικία και την τεχνολογία.
Όσον αφορά στο θέμα της απόσυρσης, την αφορμή για σενάρια περί επαναφοράς του μέτρου έδωσε η δήλωση της κ. Μπιρμπίλη για «κίνητρα για την αντικατάσταση ενεργοβόρων και ρυπογόνων οχημάτων με οχήματα βελτιωμένων αποδόσεων ως προς τις εκπομπές ρύπων».
Ωστόσο, το υπουργείο έσπευσε να διευκρινίσει πως «τα κίνητρα αυτά δεν συνδέονται με την απόσυρση των αυτοκινήτων αλλά με οικονομικές πολιτικές που θα αποθαρρύνουν την κατοχή παλιάς τεχνολογίας οχημάτων».