Στην απελευθέρωση των υπηρεσιών των ταξί και των υπεραστικών ΚΤΕΛ προχωρεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, με στόχο την ολοκλήρωση του σχεδίου για την απελευθέρωση των χερσαίων επιβατικών μεταφορών έως το τέλος του καλοκαιριού.
Μεταξύ άλλων στις αλλαγές περιλαμβάνονται:
• Η χορήγηση νέων αδειών για ταξί 5-9 θέσεων, μίνι βαν και λιμουζίνες που θα λειτουργούν με ραντεβού ή τηλεφωνικές κλήσεις, ενώ ο πελάτης θα πληρώνει κάποιο προσυμφωνημένο τίμημα. Οι νέες άδειες θα δοθούν μόνο σε εταιρείες, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
• Την παροχή νέων αδειών ταξί για οχήματα ειδικών προδιαγραφών που θα εξυπηρετούν άτομα με ειδικές ανάγκες.
• Το δικαίωμα στις ήδη υφιστάμενες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να νοικιάζουν τα οχήματά τους με οδηγό.
• Τη σύσταση υπηρεσιών ταξί πόρτα πόρτα και τον επανασχεδιασμό των υπηρεσιών μετακίνησης των μαθητών δυσπρόσιτων περιοχών.
• Την αναβάθμιση των εταιρειών ραδιοταξί, των οποίων τα οχήματα θα σταθμεύουν σε συγκεκριμένα σημεία και θα προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες.
Το σχέδιο για την απελευθέρωση των σημερινών αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, προβλέπει την οργάνωση των ΚΤΕΛ σε ισχυρά εταιρικά σχήματα τα οποία θα μπορούν να μετέχουν στους συγκεκριμένους διαγωνισμούς αλλά και να είναι σε θέση να προχωρούν σε ανανέωση του στόλου τους με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η κυβέρνηση δρομολογεί τη διενέργεια διεθνών διαγωνισμών για όλες τις επιβατικές οδικές μεταφορές στην Ελλάδα, με εξαίρεση μόνο όσα δρομολόγια καλύπτονται από κρατικούς φορείς όπως είναι αυτά των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Από το υπουργείο Υποδομών εξετάζεται το ενδεχόμενο, επειδή όλες οι γραμμές των ΚΤΕΛ δεν είναι εξίσου αποδοτικές, να υπάρξει διαχωρισμός σε άγονες και κερδοφόρες. Μέσω των διαγωνισμών ο μειοδότης που θα αναλαμβάνει μία κερδοφόρα γραμμή θα υποχρεώνεται να εκτελεί δρομολόγια και σε κάποιες άγονες.
Παράλληλα, θα προωθηθεί η μερική απελευθέρωση των κομίστρων.