Στην τελική ευθεία εισέρχεται πλέον ένα από τα μεγαλύτερα έργα του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς τον επόμενο μήνα θα αρχίσει η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με το αεροδρόμιο, αλλά και με το Κιάτο και τη Χαλκίδα μελλοντικά.
Πρόκειται για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από το σταθμό Λαρίσης προς τον Πειραιά, η λειτουργία του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει στο τέλη Μαΐου.
Ήδη πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τμήμα από το σταθμό Λαρίσης προς τον Πειραιά, με επιβάτη και συνοδηγό τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη. Ο υπουργός επιθεώρησε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στους ενδιάμεσους σταθμούς Λεύκα, Ρέντη και Ρουφ και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τους ρυθμούς προόδου των έργων.
Το δρομολόγιο Πειραιάς – Αεροδρόμιο θα έχει διάρκεια περίπου 50 λεπτά και σε πρώτη φάση θα εκτελούνται δυο δρομολόγια ανά ώρα, με κατεύθυνση εναλλακτικά προς το αεροδρόμιο και την Κόρινθο.
Η ταχύτητα που θα αναπτύσσουν τα τρένα στο τμήμα Πειραιάς – Σταθμός Λαρίσης θα είναι περίπου 80 χιλιόμετρα την ώρα. Όταν ολοκληρωθεί το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής, οι ταχύτητες θα είναι μεγαλύτερες.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Προαστιακός ΑΕ, η λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος θα αυξήσει κατά 100% την επιβατική κίνηση του Προαστιακού και από 15.000 επιβάτες που διακινούνται ημερησίως θα αυξηθούν στους 30.000. Το εισιτήριο για το τμήμα Πειραιάς – Σταθμός Λαρίσης θα είναι το ισχύον αστικό εισιτήριο των 0,70 ευρώ.
Σε δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών τόνισε πως «κάποιοι αμφισβητούσαν ότι το έργο αυτό θα μπορέσει ποτέ να τελειώσει, αλλά σε ενάμιση μήνα ξεκινάει η λειτουργία του, ενώ στο τέλος Ιουνίου θα λειτουργήσει και η επέκταση του Προαστιακού προς το Κιάτο».