Για τις επιδόσεις των δικτύων Cosmote μέσα στην κρίση του κορωνοϊού, την επίδραση της κρίσης στην οικονομική δραστηριότητα, αλλά και τη συμβολή του ΟΤΕ στην εθνική προσπάθεια για να κερδηθεί η κοινή μάχη, μίλησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ, σε διαδικτυκακή συνέντευξη Τύπου την Τρίτη 14 Απριλίου.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις των δικτύων, ο Μ. Τσαμάζ είπε ότι «τα δίκτυα της χώρας αντέχουν», ενώ για τα δίκτυα Cosmote σταθερής και κινητής σημείωσε ότι «μέχρι στιγμής ανταποκρίνονται με απόλυτη επιτυχία στη μεγάλη αύξηση της κίνησης, χωρίς κανένα πρόβλημα». Απέδωσε δε αυτήν την επιτυχία στις μεγάλες επενδύσεις του Ομίλου σε υποδομές, στις επεκτάσεις δικτύου που έγιναν άμεσα όταν χρειάστηκε από τους μηχανικούς της Cosmote, και στις αυτοματοποιημένες διαδικασίες Artificial Intelligence & Machine Learning που έχουν υλοποιήσει οι άνθρωποι του Ομίλου για την παρακολούθηση και υποστήριξη του δικτύου.
Εκτοξεύθηκαν οι αριθμοί
Σε ό,τι αφορά την κίνηση, έκανε λόγο για εντυπωσιακά στοιχεία. Όπως ανέφερε, στη σταθερή:
-Μετά το lockdown η ημερήσια κίνηση data αυξήθηκε περίπου 50%, σε σχέση με προηγούμενους μήνες.
-Η κίνηση παραμένει σήμερα σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, πάνω από 10 Petabyte ανά ημέρα.
-Η μεγαλύτερη αύξηση κίνησης δεδομένων παρατηρήθηκε στις υπηρεσίες διασκέδασης, κυρίως video streaming και social media.
-Η κίνηση Τηλε – εργασίας και Τηλε -εκπαίδευσης αυξήθηκε εκθετικά σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, αλλά συνεχίζει να αποτελεί μικρό ποσοστό της συνολικής κίνησης.
-Η κίνηση φωνής επίσης αυξήθηκε, κατά περίπου 45%.
Όπως τονίστηκε, δεν χρειάστηκε μέχρι στιγμής να γίνει καμία διαχείριση κίνησης (μείωση ταχυτήτων ή ποιότητας video) γιατί το δίκτυο έχει την απαραίτητη χωρητικότητα σε όλα τα επίπεδα.
Στην κινητή αντίστοιχα:
-Η κίνηση δεδομένων αυξήθηκε περίπου 90% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, στα 800 Terabyte την ημέρα, και λόγω της προσφοράς 15 δωρεάν GB.
-Η ημερήσια κίνηση φωνής παρουσίασε αύξηση περίπου 10%.
-Πιο δημοφιλείς αναδείχθηκαν οι εφαρμογές video streaming, με αύξηση έως και 100%.
«Περιορίζουμε τις απώλειες»
Ο πρόεδρος του Ομίλου ΟΤΕ τοποθετήθηκε και για την επίδραση της κατάστασης στην οικονομική δραστηριότητα. «Προφανώς, επιπτώσεις υπάρχουν για όλες τις επιχειρήσεις και για τη χώρα στο σύνολό της. Το βλέπουμε και στον ΟΤΕ», είπε, και τόνισε ότι η εταιρεία προσπαθεί να περιορίσει τις απώλειες, αξιοποιώντας τις digital επιλογές που διαθέτει στον πελάτη για πληρωμές λογαριασμών και για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, όπως το COSMOTE app, το site και τα e-shop. Όπως ανέφερε σχετικά: «Το app, το έχουν κατεβάσει τον τελευταίο μήνα 300.000 πελάτες. Συνολικά το χρησιμοποιούν πλέον 3,2 εκατ. συνδρομητές μας! Το νούμερο είναι εντυπωσιακό και αποδεικνύει πόσο σωστή ήταν η επιλογή μας να επενδύσουμε σε αυτό εδώ και δύο χρόνια».
Κοινωνική ευθύνη
Ο επικεφαλής του ΟΤΕ μίλησε εκτενώς και για τη συνεισφορά του Ομίλου ΟΤΕ στη χώρα και την κοινωνία αυτή τη δύσκολη περίοδο, σημειώνοντας ότι η συνολική προσφορά του Ομίλου μέσα από όλες τις δράσεις του για την Υγεία, τους Συνδρομητές του και την Πολιτεία, αποτιμάται σε 7,5 εκατ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνεται η μεγάλη δωρεά, ύψους 2 εκατ. ευρώ για ανάγκες του συστήματος Υγείας της χώρας, με τον ΟΤΕ να έχει ήδη παραγγείλει 110 κλίνες ΜΕΘ με μόνιτορ και να έχει διαθέσει 24 αναπνευστήρες, αλλά και οι πρωτοβουλίες με τις οποίες στέκεται δίπλα στους συνδρομητές, όπως τα δωρεάν 15 GB στην κινητή, οι δωρεάν κλήσεις σταθερής μέσα στο Πάσχα, αλλά και η δωρεάν προβολή του περιεχομένου του καναλιού Cosmote History στο You Tube.
Παράλληλα, όπως τόνισε, ο Όμιλος στη μάχη για ταχύτερη και πιο αποτελεσματική λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, υλοποίησε σε χρόνο-ρεκόρ μεγάλα έργα τεχνολογίας, όπως η τηλεργασία για 10.000 δημόσιους υπαλλήλους μέσω ΣΥΖΕΥΞΙΣ, η άυλη συνταγογράφηση, η πλατφόρμα ηλεκτρονικής διακίνησης και ψηφιακής υπογραφής πράξεων νομοθετικού περιεχομένου για το υπουργικό συμβούλιο, το 10306 για ψυχολογική υποστήριξη και το 1520 της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.