Διόλου αισιόδοξο δεν είναι το τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, όπου από τη μία η οικονομική κρίση και από την άλλη ο εξοντωτικός ανταγωνισμός τιμών, έχουν μειώσει αισθητά τα έσοδα των εταιρειών.
Από τη συγκεκριμένη κατάσταση δεν θα μπορούσε να βγει αλώβητη ούτε η Cosmote, η οποία εκτιμά ότι εντός της τρέχουσας χρονιάς θα «δει» τα έσοδά της να συρρικνώνονται κατά 450 εκατ. ευρώ ή κατά 12% – 13%.
Πάντως, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Μιχάλη Τζαμάζ, για το 2010 -και με την προϋπόθεση ότι δεν θα σημειωθεί νέος «πόλεμος» τιμών μεταξύ των τριών βασικών «παικτών» της αγοράς- οι απώλειες της Cosmote θα συγκρατηθούν χαμηλότερα σε σύγκριση με φέτος, όπου και πάλι στο 9μηνο η εταιρεία εμφάνισε υποχώρηση κοντά στο 5,6%.
Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, η θυγατρική του ΟΤΕ θα κληθεί να καταβάλει το ποσό των 50 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της έκτακτης εισφοράς που θα επιβαρύνει τις κερδοφόρες επιχειρήσεις, ενώ άλλα 170 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για την αποπληρωμή του προσυμφωνημένου τιμήματος για τη μεταβίβαση του υπόλοιπου 10% της «Γερμανός», που βρίσκεται σήμερα στα χέρια του προηγούμενη ιδιοκτήτη της κι αναμένεται να περάσει στην Cosmote στις αρχές του 2010. Βέβαια, το ποσό αυτό έχει περιληφθεί ως πρόβλεψη στα αποτελέσματα του ομίλου του ΟΤΕ.
Πάντως, παρά τη… δύστροπη συγκυρία, η εταιρεία δείχνει να «πιστεύει» στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, αφού σκοπεύει να επενδύσει σε αυτήν περί τα 150 εκατ. ευρώ ετησίως, τα επόμενα χρόνια. Στο πλαίσιο αυτών των επενδύσεων εντάσσεται και η νέα υπηρεσία που «λανσάρει» η Cosmote, σε συνεργασία με την εταιρεία Out There Media, η οποία έχει να κάνει με τη διαφήμιση μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile advertising). Η υπηρεσία σε πρώτη φάση θα είναι διαθέσιμη μέσα από το Cosmote my view και στη συνέχεια θα εισέλθει στα υπόλοιπα κανάλια της επιχείρησης (SMS, MMS, mobile broadband κ.λπ.).
Η νέα δραστηριότητα αναμένεται να τονώσει τα έσοδα της Cosmote, αφού τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι οι χρήστες κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως προσεγγίζουν πλέον τα 4 δισεκατομμύρια, ενώ η διαφήμιση μέσω κινητού αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 43%, παρά τις περικοπές στους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό, οι προβλέψεις αναφέρουν ότι η εν λόγω αγορά, από 530,2 εκατ. δολ. που ήταν το 2008, θα «σκαρφαλώσει» στα 7,5 δισ. δολ. έως το 2012.
Θάνος Σταθόπουλος