Δευτέρωσαν τα χρυσά τους μετάλλια τα Αρσάκεια- Τοσίτσεια Εκάλης, αφού, πριν από ένα μήνα, κέρδισαν το χρυσό μετάλλιο στον Εθνικό Διαγωνισμό της Παγκόσμιας Ολυμπιάδας Ρομποτικής (WRO), ακολουθώντας το χρυσό μετάλλιο που είχαν πάρει και στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Ρομποτικής, όπου οι οκτώ από τις δεκαπέντε ομάδες του τελικού προέρχονταν από τα ίδια σχολεία! Έτσι, στον Εθνικό Τελικό της 11ης Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (WRO), που έγινε στο τέλος Ιουνίου στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου, με θέμα τις SmartCities (Έξυπνες Πόλεις),τα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Δημοτικά Εκάλης είχαν άριστη παρουσία, κατακτώντας δύο από τις τρεις θέσεις του βάθρου.
Όπως αναφέρουν και τα Αρσάκεια στην επίσημη ιστοσελίδα τους, η ομάδα InfiniteCode, η οποία απαρτίζεται από τους μαθητές Γιώργος Καστρίτη, Γιώργο και Φίλιππο Σίνγκερ, με προπονήτρια την καθηγήτρια Πληροφορικής-Ρομποτικής Πωλίνα Πλουμιδάκη, κατέκτησε την 1η θέση (χρυσό μετάλλιο), παίρνοντας έτσι το εισιτήριο για να εκπροσωπήσει τη χώρα και τα σχολεία στη φετινή Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Γκιουρ της Ουγγαρίας. Το θέμα του project ήταν ένα έξυπνο χνουδωτό αρκουδάκι, που ονομάζεται AlexBear, το οποίο προορίζεται για παιδάκια που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο. Επιπρόσθετα, η ομάδα MasterBuilders, αποτελούμενη από τους μαθητές ΝικόλΖέβου, Κωνσταντίνο Πέτρου και Ιάσονα Χατζηορφανό, με προπονήτρια και πάλι την καθηγήτρια Πληροφορικής-Ρομποτικής Πωλίνα Πλουμιδάκη, κατέλαβε την 3η θέση (χάλκινο μετάλλιο), με θέμα την έξυπνη διαχείριση απορριμμάτων.
Τι είναι το AlexBear
Ο Alex, το έξυπνο χνουδωτό αρκουδάκι, έχει πάνω του βιομετρικούς αισθητήρες, οι οποίοι μετρούν τη θερμοκρασία του σώματος του ασθενούς, καθώς και τους καρδιακούς του παλμούς. Ακόμη, το αρκουδάκι αντιλαμβάνεται το χάδι στο κεφαλάκι του και ανταποκρίνεται κάνοντας μια αγκαλιά. Επιπρόσθετα, το παιδάκι μπορεί να αποτυπώνει τα συναισθήματά του στο αρκουδάκι του (π.χ. εάν νιώθει χαρούμενο ή λυπημένο), καθώς επίσης μπορεί να παίζει με τη βοήθεια του Alex ένα παιχνίδι με τον γιατρό, τη νοσοκόμα ή τους δικούς του ανθρώπους ή ακόμη να αποτελεί joystick για να παίξει ένα παιχνίδι στον υπολογιστή ή στο tablet, στο περιβάλλον Kodu. Εάν κάποια στιγμή το παιδάκι νιώσει αιφνίδια άσχημα, μέσα από το αρκουδάκι μπορεί να στείλει μήνυμα στον γιατρό του.
Η μυτούλα του Alex ανάβει όταν το παιδάκι πιέζει το αυτάκι του, υπάρχει η δυνατότητα να αναπαράγει κάποιους ήχους μέσω ηχείου, στα συναισθήματα θυμού και λύπης το αρκουδάκι «μιλά» στο παιδάκι και γενικότερα ο Alex αποτελεί μια ευχάριστη συντροφιά. Στην πλάτη του έχει ένα μικρό σακίδιο στο οποίο το άρρωστο παιδάκι μπορεί να βάλει προσωπικά αντικείμενα με τα οποία νιώθει ασφάλεια. Μαζί με τον Alex κατασκευάστηκε και προγραμματίστηκε ένα wearable για τον γιατρό ή τη νοσοκόμα που επιβλέπει το άρρωστο παιδάκι, ώστε να λαμβάνει άμεσα και έγκαιρα τις εκάστοτε ειδοποιήσεις.
Επιπλέον, σε κάθε ασθενή που κάνει εισαγωγή στο παιδιατρικό νοσοκομείο μαζί με τον Alex δίνεται και μια χρωματιστή καρέκλα με ροδάκια, την οποία κατασκεύασαν οι μαθητές από μεγάλα τουβλάκια και ονομάζεται Blocky. Στο κάτω μέρος υπάρχει ένα ντουλάπι, το οποίο ξεκλειδώνει εισάγοντας έναν κωδικό σε ένα EV3 brick και πατώντας έναν αισθητήρα αφής. Μέσα στο ντουλάπι παρέχονται στο παιδάκι παιδικά ιατρικά εργαλεία, με τα οποία μπορεί να προσομοιώνει στο αρκουδάκι του τις διάφορες ιατρικές διαδικασίες (π.χ. εμβόλιο) και έτσι να τις οικειοποιείται και να μην φοβάται. Επίσης, στο ντουλάπι υπάρχει αρκετός χώρος για προσωπικά αντικείμενα του παιδιού.
Τέλος, ένας αισθητήρας θερμοκρασίας περιβάλλοντος είναι ενσωματωμένος στην καρέκλα, ο οποίος ελέγχει εάν η θερμοκρασία του δωματίου υπερβεί ένα επιτρεπτό όριο για την ομαλή κατάσταση του ασθενούς. Εάν αυτό συμβεί, τότε ενεργοποιείται ένα ανεμιστηράκι το οποίο είναι τοποθετημένο στην καρέκλα. Το συγκεκριμένο project συμβάλλει στον τομέα των έξυπνων χώρων εργασίας (Smartworkplaces), όπως είναι τα παιδιατρικά νοσοκομεία και συνάδει με τους στόχους 3 και 5, από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.