Γόνιμη ήταν σύμφωνα με τη διοίκηση του Δήμου Κηφισιάς η ανταλλαγή απόψεων της δεύτερης συνάντησης – διαβούλευσης για την εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου.
Όπως σημειώνει ο Δήμος Κηφισιάς στην ανακοίνωσή του σκοπός της δεύτερης διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς του ΣΒΑΚ ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της υφιστάμενης κατάστασης, καθώς και η δημιουργία του οράματος. Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν και λύσεις οι οποίες μπορούν να δοθούν σχετικά με τα προβλήματα και τις ευκαιρίες του Δήμου Κηφισιάς για την βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη.
Γιώργος Θωμάκος: « Προχωρούμε στο ΣΒΑΚ με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου»
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος τόνισε μεταξύ άλλων: «Προχωρούμε στο ΣΒΑΚ με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου. Συστηματικά διεκδικούμε ευρωπαϊκά προγράμματα και το προηγούμενο διάστημα έχουμε εξασφαλίσει 10 εκατομμύρια ευρώ σε μελέτες και έργα».
Στη συνέχεια ο δήμαρχος Κηφισιάς είπε: « Έχουμε την κουλτούρα στις διαβουλεύσεις και χαιρόμαστε που τηρείται η διαδικασία για την συγκέντρωση των απόψεων σχετικά με τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη. Με το ΣΒΑΚ επιδιώκουμε την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, της ποιότητας ζωής και του δημόσιου χώρου, μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις. Σημαντικά θέματα για εμάς είναι η βελτίωση του ενεργειακού αποτυπώματος, η μείωση καυσαερίων και η ηλεκτροκίνηση οχημάτων, ενώ αποτελεί προτεραιότητα μας η κυκλική συγκοινωνία».
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Αλέξιος Μακρής στην τοποθέτηση του επισήμανε: «Το ΣΒΑΚ στον Δήμο μας δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές για τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη.. Θα ήταν ωφέλιμο την επόμενη φορά η διαβούλευση να γίνει το απόγευμα ώστε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη συμμετοχή πολιτών. Από το ΣΒΑΚ αντλούμε στοιχεία που μπορούν να εξελιχθούν σε μελέτες εφαρμογής για διάφορες συνοικίες της πόλης μας όπως τα Αλώνια, το κέντρο Κηφισιάς, η Νέα Ερυθραία, η Νέα Κηφισιά που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο συγκοινωνιακό φόρτο».
Ο Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός ΕΜΠ Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος αφού είπε ότι ο Δήμος Κηφισιάς είναι εξαιρετικός, στα πρότυπα ευρωπαϊκών κηπουπόλεων στη συνέχεια τόνισε: «Πρόκειται για έναν ευνοούμενο δήμο από άποψη περιβάλλοντος. Πάμε να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα όραμα το οποίο θα είναι διαφορετικό, που θα ενώνει, θα εμπνέει, και θα είναι συνώνυμο της οικονομικής ανάπτυξης».
Στη συνέχεια ο Συγκοινωνιολόγος – Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, Θοδωρής Μαυρογεώργης αναφέρθηκε στις μετακινήσεις εντός της πόλης: «Επιχειρούμε ένα στρατηγικό σύστημα για την μετακίνηση στην πόλη. Πάμε να αξιολογήσουμε τις ανάγκες των ανθρώπων και όχι των οχημάτων». Ο Χρήστος Καρολεμέας, Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός ΕΜΠ, Πτυχιούχος ΜΔΕ στη Γεωπληροφορική αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο site και την πλατφόρμα του ΣΒΑΚ όπου οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τις δικές τους προτάσεις.
Πιο συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν προκαταρκτικές προτάσεις:
–Δίκτυο πράσινων διαδρομών: Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός εκτεταμένου-ολοκληρωμένου δικτύου εξυπηρέτησης ήπιων μορφών μετακίνησης (πεζή και ποδήλατο) που να συνδέει τις γειτονιές με το Κέντρο της κάθε πόλης, τον τερματικό του ΗΣΑΠ, τα σχολικά συγκροτήματα, τα αθλητικά συγκροτήματα, τα ρέματα, τον ορεινό όγκο της Πεντέλης, κλπ.
–Επέκταση ΗΣΑΠ: Το 2008 η ΗΣΑΠ Α.Ε. είχε προκηρύξει μελέτες για την Επέκταση (υπόγεια χάραξη) της Γραμμής 1 έως την Εθνική Οδό και τον Άγιο Στέφανο. Η επαναφορά της εν λόγω Επέκτασης κρίνεται αναγκαία λόγω της πληθυσμιακής αύξησης των περιοχών βόρεια της Κηφισιάς και της μη επαρκούς εξυπηρέτηση τους από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
–Αναβάθμιση Δικτύου ΜΜΜ. Επέκταση προς βορρά της γραμμής κορμού, που συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τα βόρεια προάστια. Πύκνωση του υφιστάμενου δικτύου τοπικών γραμμών του ΟΑΣΑ, βορειότερα της Ν. Ερυθραίας.
–Σχεδιασμός και Λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε επιβαρυμένες περιοχές.
-Σχεδιασμός και Λειτουργία Δημοτικής ή Διαδημοτικής Συγκοινωνίας, η οποία θα συνδέει τους σταθμούς των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, Προαστιακός/ΟΣΕ) με την ευρύτερη περιοχή, με ιδιαίτερη έμφαση σε επιλεγμένες περιοχές κάθε ΟΤΑ, όπως εμπορικά κέντρα, χρήσεις εκπαίδευσης, Δημόσιες Υπηρεσίες, κλπ.
Επίσης τονίστηκε το μεγάλο πρόβλημα που θα προκύψει από την ενδεχόμενη λειτουργία διοδίων στον ΠΑΘΕ, καθώς σημαντικό ποσοστό των χρηστών του οδικού δικτύου θα επιλέξει εναλλακτικές διαδρομές μέσω του τοπικού δικτύου για να μετακινηθεί, με συνέπεια τη φόρτιση της περιοχής κατοικίας, την αύξηση του χρόνου μετακίνησης και ότι αυτό συνεπάγεται (αύξηση του θορύβου και των ατμοσφαιρικών ρύπων). Η χρήση του τοπικού δικτύου από μεγάλο αριθμό χρηστών αυξάνει επίσης τον κίνδυνο ατυχημάτων, λόγω των συχνών διασταυρώσεων.
Στην δεύτερη διαβούλευση του ΣΒΑΚ παρευρέθηκαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Χρήστος Καλός και Δημήτρης Λιανός, η Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών Ελένη Γιαννιτσοπούλου, υπηρεσιακοί παράγοντες, φορείς και πολίτες.