Την ενίσχυση του πρασίνου σε δρόμους της Νέας Ερυθραίας και τη μετατροπή τους σε ήπιας κυκλοφορίας αποφάσισε κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο την Τετάρτη 13 Αυγούστου.
Οι παρεμβάσεις πρόκειται να πραγματοποιηθούν με την ένταξη του Δήμου στο αντίστοιχο πρόγραμμα του «ΘΗΣΕΑΣ ΙΙ». Σκοπός του έργου, του οποίου ο προϋπολογισμός ανέρχεται στις 600.000 ευρώ, είναι η συμπλήρωση του δικτύου βιώσιμης κινητικότητας με περισσότερους δρόμους, που ήδη περαιώνονται με τίτλο «Ενοποίηση ιστορικού κέντρου με Καστρί».
Οι δρόμοι οι οποίοι προτάθηκαν για αναπλάσεις του οδικού χώρου είναι οι εξής:
1. Καζαντζάκη από Τατοΐου μέχρι Παπαναστασίου.
2. Ηλία Βενέζη από Εθν. Αντιστάσεως μέχρι Παπαναστασίου.
3. Αθηνάς από Ισμήνης μέχρι Ρωμυλίας.
4. Δάφνης από Αθηνάς μέχρι Παπαφλέσσα.
5. Πλάτωνος από Παλαιολόγου μέχρι Ρωμυλίας.
6. Λουκή Ακρίτα από Κοραή μέχρι Παπαφλέσσα.
7. Κοραή από Λ. Ακρίτα μέχρι Γ. Παπανδρέου.
8. Θαλή Μιλησίου από Καποδιστρίου μέχρι Σεβδικίου.
9. Γρηγορίου Ε’ από Βάρναλη μέχρι Χ. Tρικούπη.
10. Στροφυλίου από πλ. Διλβόη μέχρι Ιωνίας.
11. Έλλης από Βάρναλη μέχρι Πόντου.
12. Κολοκοτρώνη από Δαβάκη μέχρι Κύπρου.
13. Κύπρου από Κολοκοτρώνη μέχρι Δαβάκη.
14. Δαβάκη από Κύπρου μέχρι Κολοκοτρώνη.
15. Β. Ηπείρου από Νικ. Πλαστήρα μέχρι Περγάμου.
16. Περγάμου από Αυξεντίου μέχρι Τατοΐου.
17. Χαλκηδόνος.
18. Δρυμπέτη.
Οι παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν θα αφορούν στη βελτίωση της προσβασιμότητας και στην ενίσχυση του περπατήματος και της ποδηλασίας, με σκοπό τη δημιουργία ενός ευρύτατου δικτύου στην πόλη που θα μπορεί να λειτουργεί με λιγότερη χρήση του αυτοκινήτου.
Τα έργα θα περιλαμβάνουν εργασίες αστικής ανάπλασης και μετατροπή των οδών σε ήπιας κυκλοφορίας. Παράλληλα, θα αντιμετωπιστούν προβλήματα απορροής των ομβρίων υδάτων, ενώ θα επεκταθεί ο δημοτικός φωτισμός και θ’ αντικατασταθεί η υφιστάμενη άσφαλτος με κυβόλιθους και τμήματα με ψυχρό ασφαλτικό τάπητα με μεγάλη αντανακλαστικότητα, για τη μείωση της θερμοκρασίας του οδικού χώρου τη θερινή περίοδο. Τέλος, θα δημιουργηθούν παρτέρια και νησίδες, όπου θα φυτευτούν δέντρα και θάμνοι για την ενίσχυση του πρασίνου και τη βελτίωση του μικροπεριβάλλοντος των δρόμων.
Ωστόσο, αρκετές ήταν οι ενστάσεις τόσο από τη μειοψηφία όσο και από την πλειοψηφία ως προς την επιλογή των δρόμων, επειδή «φανερώνει μεροληψία κι άνιση κατανομή των κονδυλίων». «Χωρίζετε την πόλη στα δύο, καθώς όλη η κίνηση θα διοχετευθεί προς την κάτω πλευρά της», τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ, Γιάννης Τσαγκάρης, ενώ ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Στάθης Κύρλος επισήμανε στη διοίκηση ότι «πρέπει να κοιτάξει και τις υποβαθμισμένες περιοχές».
Αμάλθεια Καραλή