Κατόπιν όλων των ανωτέρω επανερχόμενοι στο κυρίως θέμα μας, που είναι το κυκλοφοριακό της περιοχής μας αναφέρουμε ότι :
Σήμερα σύμφωνα με τις υπάρχουσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της προηγούμενης δημοτικής Αρχής, και ύστερα από είκοσι (20) περίπου προτάσεις του Πολ. Μηχανικού Θ. Μαυρογιώργου, το τμήμα της οδού Γεωργίου Παπανδρέου, που βρίσκεται μεταξύ της πλατείας Διλβόη και των οδών Έλλης, Αδαμ. Κοραή και Παπαφλέσσα, το οποίο έχει προκαλέσει το σοβαρό αυτό κυκλοφοριακό πρόβλημα, έχει παραμείνει αυτούσιο, όπως είχε διαμορφωθεί αρχικά, αποτελεί δε, μία αρκετά προνομιακή περιοχή. Το αποτέλεσμα είναι, οι ιδιοκτήτες των όμορων κατοικιών να απολαμβάνουν μία ήπια κυκλοφορία, υγιεινό περιβάλλον και ασφάλεια κίνησης πεζών και τροχοφόρων, εις βάρος όμως των ιδιοκτητών των υπολοίπων ιδιοκτησιών, που έχουν επιβαρυνθεί με την αντίστοιχη κυκλοφοριακή ροή (π.χ. οδός Σαρανταπόρου, Αγίας Άννης, Πλάτωνος και Τροίας μέχρι την Κ. Βάρναλη κ.λπ. κ.λπ.) τους ρύπους και τη διακινδύνευση της κίνησής τους, στα σχεδόν ανύπαρκτα πεζοδρόμια και στις επικίνδυνες διασταυρώσεις της οδού Χαριλάου Τρικούπη και των άλλων παρακείμενων οδών, που μας έχει «φιλοτεχνήσει» η προηγούμενη δημοτική αρχή(!). Παράδειγμα της οδού Τροίας με την οδό Κ. Βάρναλη που υπάρχουν διασταυρούμενες έξι (6) ροές τροχοφόρων!
Ευρισκόμενοι ενώπιον αυτού του κινδύνου -μεταξύ άλλων νόμιμων ενεργειών μας- υποβάλαμε και σχετική ΑΝΑΦΟΡΑ στον προηγούμενο Δήμαρχο (βλ. αριθμ. Πρωτ. 27457 και χρονολογία 20-6-11), στην οποία όμως ο τελευταίος παρέλειψε έως και τη λήξη της θητείας του να απαντήσει, παρά την υποχρέωσή του κατά το άρθρο 10 του Συντάγματος της Ελλάδας (ΦΕΚ 120/Α΄/27-6-2008) το οποίον αναφέρει επί λέξει:
«Καθένας ή πολλοί μαζί έχουν το δικαίωμα τηρώντας τους νόμους του Κράτους, να αναφέρονται εγγράφως στις αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ενεργούν σύντομα κατά τις κείμενες διατάξεις και να απαντούν αιτιολογημένα σε εκείνον, που υπέβαλε την αναφορά, σύμφωνα με τον νόμο».
Με την εν λόγω ΑΝΑΦΟΡΑ μας, εξηγούσαμε με πειστική επιχειρηματολογία τους λόγους για τους οποίους ήταν απαράδεκτη η αντίστοιχη ρύθμιση και προτείναμε τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να αποκατασταθεί η προηγούμενη κατάσταση πραγμάτων, χωρίς ενδεχομένως ή και με ελάχιστη επιβάρυνση του Δήμου Κηφισιάς. Συνυποβάλλουμε, λοιπόν και πάλι, την ανωτέρω ΑΝΑΦΟΡΑ, επαναφέροντας το περιεχόμενό της και τα σχετικά αιτήματά μας, ζητώντας και πάλι όλα όσα έχουμε ήδη εκθέσει αναλυτικά και προσδοκώντας στην κατά το Σύνταγμα απάντησή σας.
Κατά την άποψή μας η επικρατέστερη μόνιμη λύση, είναι η επαναφορά της οδού Γ. Παπανδρέου και όλων των υπολοίπων οδών, στο προηγούμενο καθεστώς το οποίο ίσχυε προ της μονοδρόμησης της οδού Γ. Παπανδρέου και σύμφωνα με το οποίο δεν υπήρχε το παραμικρό κυκλοφοριακό πρόβλημα. Είναι βέβαιο, ότι εάν αυτό εφαρμοσθεί, θα λειτουργήσει και παραδειγματικά για το μέλλον, διότι θα αποδείξει «έμπρακτα», ότι ο σεβασμός στην υπάρχουσα νομοθεσία και τις δικαστικές αποφάσεις είναι πρωτίστης σημασίας και οι αυθαιρεσίες δεν θα είναι ανεκτές, οποθενδήποτε και εάν αυτές προέρχονται.
Εάν αυτό δεν είναι δυνατόν για διαφόρους λόγους, τότε προτείνουμε την παρακάτω εναλλακτική και πιστεύουμε απλή λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής.
Η λύση αυτή, θα έχει βασικά προσωρινό χαρακτήρα, για να εφαρμοσθεί δοκιμαστικά για μία περίοδο ενός περίπου έτους, ώστε να είναι δυνατόν να αξιολογηθεί με βάση τη λειτουργικότητά της και στην συνέχεια να προκύψει η τελική λύση, με πιθανές προσθήκες ή μετατροπές, οι οποίες πλέον θα είναι κοινής αποδοχής και ή θα παραμείνει και η ίδια, όπως παρακάτω περιγράφεται, ή θα πρέπει να επανέλθουμε στη αρχική ριζική λύση της επαναφοράς της οδού Γ. Παπανδρέου σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης, όπως ακριβώς ήταν παλαιά.
Με την εναλλακτική αυτή πρόταση προτείνονται τα εξής:
Α) Οι ανερχόμενοι από την οδό Χαριλάου Τρικούπη και κατευθυνόμενοι προς την Πολιτεία, Εκάλη κ.λπ. θα μπορούν να χρησιμοποιούν την οδό Κοκκιναρά. Οι κατευθυνόμενοι προς το εσωτερικό του οικισμού, θα χρησιμοποιούν τη διασταύρωση με την οδό Ιωνίας, που έχει ιδιαίτερα μεγάλο πλάτος και θα μετατραπεί σε άνοδο από την οδό Χαρ. Τρικούπη μέχρι την Πατριάρχου Ιωακείμ. Εν συνεχεία, στο τέρμα της όπου διασταυρώνεται με την οδό Πατριάρχου Ιωακείμ οι ανερχόμενοι θα στρίβουν αριστερά έως τη διασταύρωση με την οδό Πόντου και μετά είτε θα κινούνται προς την Πολιτεία μέσω της οδού Πόντου είτε προς την Εκάλη μέσω της οδού Παπαφλέσσα και δεξιά μέσω της οδού Γεωργίου Παπανδρέου.
Β) Θα πρέπει να απελευθερωθεί η συνέχεια των τριών οδών: Λουκή Ακρίτα, Κονίτσης και Παπαφλέσσα από το κατασκευασθέν μεταξύ τους κηπάριο που εμποδίζει την συνέχεια των οδών και δημιουργεί εκατέρωθεν αδιέξοδα για τους διερχομένους στα σημεία της συνάντησης των τριών αυτών, σημαντικών για το κυκλοφοριακό οδών, υποχρεώνοντάς τους να επιστρέφουν στην αντίθετη κατεύθυνση, από αυτήν του προορισμού τους. Η υπάρχουσα σημερινή κατάσταση είναι επόμενο να δημιουργεί καθυστερήσεις, αύξηση των παραγομένων καυσαερίων και δυσμενείς περιβαλλοντολογικές συνθήκες.
Γ) Οι κατερχόμενοι από την Εκάλη προς την Κηφισιά κ.λπ. και ερχόμενοι μέσω της οδού Πλάτωνος, δεν θα μπορούν να συνεχίζουν προς την οδό Τροίας, που έτσι και αλλιώς είναι και μικρού πλάτους και στερείται επαρκών πεζοδρομίων, αλλά θα στρίβουν δεξιά στην οδό Παπαφλέσσα και εν συνεχεία αριστερά στην οδό Γεωργίου Παπανδρέου, κινούμενοι περαιτέρω με το ρεύμα καθόδου, ακολουθώντας την κυκλοφοριακή ροή της ως άνω οδού. Η λύση αυτή προτείνεται γιατί οι διελεύσεις των αυτοκινήτων που περνούν με μεγάλη ταχύτητα, ειδικά τις πρωινές ώρες από το στενό τμήμα της οδού Τροίας, ιδίως δε στην συμβολή της με την οδό Κ. Βάρναλη, είναι επόμενο να δημιουργήσουν ατυχήματα και είναι πολύ επικίνδυνες για τους πεζούς, τους ηλικιωμένους και τα παιδιά, ακόμη και λόγω των στενών και σχεδόν ανύπαρκτων πεζοδρομίων και της στάθμευσης αυτοκινήτων στο ένα μέρος της οδού.
Δ) Ακόμα, είναι απαραίτητο να απαλειφθούν τα υπάρχοντα σήματα στη διασταύρωση της οδού Τροίας με την οδό Σαρανταπόρου, που απαγορεύουν τη διέλευση προς την οδό Τροίας εκατέρωθεν, ούτως ώστε να είναι ελεύθερη η διέλευση, γιατί η απαγόρευση αυτή είναι άνευ λόγου και δημιουργεί πλείστα όσα προβλήματα, ειδικά στους κατοίκους της περιοχής και πρέπει οριστικά να εκλείψει.
Ε) Η οδός Λεβίδου και στο τμήμα της από Κ. Βάρναλη μέχρι Γορτυνίας, λόγω του μεγάλου πλάτους της, θα πρέπει να γίνει διπλής κατεύθυνσης.
ΣΤ) Θα πρέπει επίσης να ελεγχθούν τα σημεία διασταυρώσεων των οδών Κ. Βάρναλη και Πόντου κύριας προτεραιότητας, με τις οδούς Λεβίδου και Τροίας, οδούς δευτερεύουσας προτεραιότητας και να τοποθετηθούν ενισχυμένα και σε εμφανή σημεία σήματα STOP, για προστασία πεζών και οχημάτων, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα.
Ζ) Τέλος είναι όχι μόνο κυκλοφοριακή ανάγκη αλλά και επιταγή της κοινής λογικής να επιτραπεί η περαιτέρω κυκλοφορία της οδού Κοραή προς την οδό Λουκή Ακρίτα και την Λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου, αφού η υπάρχουσα ρύθμιση εμφανίζει το λογικό άτοπο ο οδηγός που κινείται στην οδό Κοραή λίγο πριν την έξοδό του προς την Ελ. Βενιζέλου να αναγκάζεται να επιστρέφει πίσω, δηλαδή από εκεί που ξεκίνησε μέσω άλλης παράλληλης οδού, αφού προηγουμένως διασχίσει τμήμα του Ηρώου!
Η προτεινόμενη από πολλούς διαμόρφωση της οδού Κοραή σε πεζόδρομο και ο αποκλεισμός της διόδου προς τη δευτερεύουσα Εθνική οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, εγκλωβίζει στο σημείο αυτό την κυκλοφορία και την κατευθύνει προς το εσωτερικό του οικισμού, όπως και η προτεινόμενη από πολλούς αλλαγή κατεύθυνσής της, δημιουργώντας αδιέξοδα και πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο στο εσωτερικό του οικισμού, γεγονός που ακριβώς αυτό προσπαθούμε να αποφύγουμε.
Δηλαδή με τις παραπάνω απλές κινήσεις και συγκεκριμένα την αναστροφή της κατεύθυνσης της οδού Ιωνίας από κάθοδο σε άνοδο, την τοποθέτηση ενός STOP στην οδό Τροίας, στο ύψος της διασταύρωσης με τις οδούς Πλάτωνος και Παπαφλέσσα, την αφαίρεση δύο απαγορευτικών σημάτων από την διασταύρωση της οδού Σαρανταπόρου με την οδό Τροίας, την απελευθέρωση της κυκλοφοριακής ροής των τριών οδών: Παπαφλέσσα, Λ. Ακρίτα και Κονίτσης, την αλλαγή σε διπλής κατεύθυνσης σε τμήμα της οδού Λεβίδου, την τοποθέτηση σημάτων STOP για την αποφυγή ατυχημάτων στις διασταυρώσεις των οδών Πόντου και Κ. Βάρναλη με τις οδούς Λεβίδου και Τροίας και την άρση της απαγόρευσης προσπέλασης από την οδό Κοραή προς τη λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου και την οδό Λουκή Ακρίτα, λύεται σε κάποιο βαθμό το πρόβλημα. Παράλληλα παραμένουν και οι ειδικά ευνοϊκές συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί για τους κατοίκους της οδού Γεωργίου Παπανδρέου και λοιπών.
Συμπερασματικά μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε, ότι εάν γίνουν δεκτές οι παραπάνω απλές ρυθμίσεις, δεν θα συνεχίσει να παραμένει ο εντελώς επίσης παράλογος κυκλοφοριακός φόρτος της οδού Σαρανταπόρου προς την Πολιτεία (βλ. και συνημμένη επιστολή των 341 κατοίκων), αφού οι οδηγοί θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν την παράλληλη και μεγαλυτέρου πλάτους οδό Ιωνίας, κατά κύριο λόγο και αφετέρου να εκτονώνεται και περαιτέρω η κίνηση της οδού Σαρανταπόρου μέσω της οδού Τροίας, μετά από την αφαίρεση των δύο εκατέρωθεν της οδού Σαρανταπόρου πινακίδων της απαγόρευσης κατεύθυνσης προς την οδό Τροίας.
Ευελπιστούμε πως θα έχουμε απάντηση στην παρούσα Αναφορά μας και «ευήκοο ους» στη φωνή της κοινής λογικής και της σύνεσης.
Κηφισιά – Νέα Ερυθραία, 6/11/2014