Γ) σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Δ/νσης Τ.Υ. με την συμμετοχή Αντιδημάρχων και του ιδιώτη συγκοινωνιολόγου μελετητή
Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Κηφισιάς εισηγήθηκε τέσσερα επικρατέστερα σενάρια που αφορούν στην κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής Πόντου, Τροίας, Ιωνίας, Σαρανταπόρου και λοιπών οδών. Η κύρια κυκλοφοριακή ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε όλα τα σενάρια προτείνει την οδό Ιωνίας άνοδο από τη Χαρ. Τρικούπη προς την Πατρ. Ιωακείμ, ενώ το σενάριο Γ που προκρίθηκε τελικά προτείνει την οδό Έλλης είσοδο από Πόντου προς Χαρ. Τρικούπη, γεγονός που καθιστά τον κόμβο επικίνδυνο και απαιτεί μελέτη αναδιαμόρφωσής του, σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία.
Οι παραπάνω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εγκρίθηκαν με 24 ψήφους υπέρ, λευκό ψήφισαν η αντιδήμαρχος Σ, Παπασπύρου και οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας Γ. Παπαδόπουλος και Γ. Καπάτσος, ενώ κατά ψήφισαν η δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας Εφ. Κούτση και οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας Ν. Χιωτάκης, Β. Βάρσος, Σ. Κύρλος, Αν. Μπιτσάνης, Μ. Κεφαλά και Π. Ραυτόπουλος.
Σύμφωνα με την έκθεση της Τεχνική Υπηρεσίας του Δήμου Κηφισιάς για την οδό Κοραή στη Δημοτική Ενότητα Νέας Ερυθραίας, που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο: Με αφορμή αιτήματα και καταγγελίες πολιτών ο δήμαρχος Κηφισιάς εισηγήθηκε τη μονομερή εξέταση -αποσπασματικά από την ευρύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής- της απευθείας σύνδεσης της μονοδρομημένης οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου με κατεύθυνση προς την Ελευθερίου Βενιζέλου. Σύμφωνα με τις εν λόγω αναφορές οι οδηγοί που κινούνται επί της οδού Κοραή αναγκάζονται να επιστρέψουν στην οδό Γ. Παπανδρέου μέσω της οδού Φλέμινγκ ή να χρησιμοποιήσουν την οδό Παρασκευοπούλου (που είναι χαρακτηρισμένη ως πεζόδρομος) και να κατέλθουν από την αμέσως παράλληλη οδό Καποδιστρίου, ώστε να εξέλθουν στην Ελευθερίου Βενιζέλου, πραγματοποιώντας μία άσκοπη κυκλική πορεία.
Παράλληλα στη συμβολή της οδού Κοραή με την οδό Λουκή Ακρίτα έχουν τοποθετηθεί κινητά βαρέως τύπου εμπόδια από σκυρόδεμα, για την τήρηση της κυκλοφοριακής οργάνωσης, όπως την προέβλεπε για το συγκεκριμένο τμήμα η εγκεκριμένη και εφαρμοσμένη βάσει της υπ’ αριθμ. 474/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, μελέτη με τίτλο ‘‘Μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή του Δήμου Κηφισιάς πέριξ των οδών Ελ. Βενιζέλου, Χ. Τρικούπη, Κοκκιναρά, Ηροδότου, Πόντου & Παπαφλέσσα’’. Τα κινητά εμπόδια είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να επιτρέπεται η διέλευση των οχημάτων από την Ελευθερίου Βενιζέλου προς την οδό Λουκή Ακρίτα και από την οδό Κοραή προς την οδό Φλέμινγκ.
Βάσει των αναφορών η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί κίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς, κυρίως κατά τις βραδινές ώρες όπου τα εμπόδια γίνονται δύσκολα αντιληπτά, ενώ οι δύο διαδοχικές αριστερές στροφές προς την οδό Λ. Ακρίτα & Φλέμινγκ δυσκολεύουν σημαντικά την κίνηση των οχημάτων. Ταυτόχρονα το τμήμα σύνδεσης της οδού Κοραή με την οδό Φλέμινγκ είναι διαμορφωμένο με κυβόλιθους και υπερυψωμένο σε σχέση με το επίπεδο του υπολοίπου οδοστρώματος, δημιουργώντας μία επιπλέον δυσκολία προσπέλασης στους οδηγούς αλλά και φθορές στην υπόβαση και στις περιμετρικές διαμορφώσεις των δύο πλατειών (μεταλλικά κάγκελα, ρείθρα εγκιβωτισμού κ.λπ.).
Η παρούσα έκθεση προβλέπει: α) τη διατήρηση της οδού Κοραή ως μονόδρομο με αδιάκοπτη κίνηση σε όλο το μήκος της που οδηγεί με κατεύθυνση από Γ. Παπανδρέου προς την Ελ. Βενιζέλου (δηλ. με έξοδο στην Ελ. Βενιζέλου), β) την αντιδρόμηση του υπερυψωμένου τμήματος της οδού Λ. Ακρίτα μεταξύ των οδών Φλέμινγκ και Κοραή με φορά προς την οδό Κοραή προκειμένου να είναι εφικτή η παραπάνω ρύθμιση. Στη συμβολή της οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου θα επιτρέπεται η δεξιά μόνο στροφή των οχημάτων, εφόσον επρόκειτο για σύνδεση Τοπικής Οδού με Κύρια Αρτηρία. Η εφαρμογή των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα γίνει με κάθετη σήμανση ΚΟΚ και τη χρήση πινακίδων (Ρ-7), (Ρ-27), (Ρ-28) & (Ρ-50δ). Επίσης στη συμβολή των οδών Λ.Ακρίτα & Κοραή θα τοποθετηθεί πινακίδα (Ρ-2) ΣΤΟΠ επί της οδού Λ. Ακρίτα και στη συμβολή της οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου πινακίδα ΣΤΟΠ (Ρ-2) επί της οδού Κοραή.
Η παραπάνω πρόταση εγκρίθηκε με 25 ψήφους υπέρ, λευκό ψήφισε ο δημοτικός σύμβουλος της μειοψηφίας Γ. Καπάτσος, ενώ κατά ψήφισαν η δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας Εφ. Κούτση και οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας Ν. Χιωτάκης, Β. Βάρσος, Σ. Κύρλος, Αν. Μπιτσάνης, Γ. Παπαδόπουλος και Π. Ραυτόπουλος.
Παρεμβάσεις και εντάσεις
Καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, εκπρόσωποι συλλόγων και κάτοικοι με παρεμβάσεις τους και εκτός διαδικασίας, διαμαρτυρήθηκαν έντονα για τα «του οίκου τους» και μόνο. Η ένταση που επικράτησε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και με τους συμβούλους της διοίκησης να προσπαθούν να απαντήσουν στους κατοίκους, ο καθένας από τη δικιά του πάντοτε σκοπιά, οδήγησε τον πρόεδρο του Σώματος σε δεκάλεπτη διακοπή της συνεδρίασης, ώστε να αποφορτιστεί το τεταμένο κλίμα.
Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο το γεγονός της επιπλέον κυκλοφοριακής φόρτισης που θα δεχθεί η οδός Πατρ. Ιωακείμ, η οποία βρισκόταν στο επίκεντρο της προηγούμενης κυκλοφοριακής μελέτης με στόχο την αποφόρτισή της. Για το γεγονός αυτό υπήρξαν έντονες φραστικές επιθέσεις από κατοίκους της περιοχής που έκαναν λόγο για «πισωγύρισμα».
Όπως διευκρίνισε ο δήμαρχος Γιώργος Θωμάκος, «η διοίκηση δεν σκοπεύει να ικανοποιήσει τους πάντες, αλλά να αποκαταστήσει μία ανώμαλη κυκλοφοριακά κατάσταση». Έδωσε δε ο ίδιος ένα περιθώριο ολίγων μηνών, ώστε αν διαπιστωθεί ότι η οδός Ιωνίας επιβαρύνεται σε ανυπόφορο βαθμό, να έρθει άμεσα στο Δημοτικό Συμβούλιο νέα πρόταση για την αντιδρόμηση της Πατρ. Ιωακείμ, ώστε να μοιραστεί ο κυκλοφοριακός φόρτος σε Σαρανταπόρου και Ιωνίας. Ο κ. Θωμάκος, επίσης, ανέφερε ότι στους σχεδιασμούς της διοίκησης είναι ο έλεγχος της στάθμευσης επί της Ελ. Βενιζέλου στη Νέα Ερυθραία, ώστε να αποτραπεί το παράνομο παρκάρισμα, αλλά και η δρομολόγηση λεωφορειακής γραμμής που θα καλύπτει τις μετακινήσεις των κατοίκων κατά μήκος του συγκριμένου οδικού άξονα.
Ενδιαφέρον παρουσίασε η πρόταση του αντιδημάρχου Ευ. Αυλήτη «να ανοίξει η οδός Έλλης, καθώς όλες οι δυσλειτουργίες στο κυκλοφοριακό ξεκίνησαν από εκεί», παραδεχόμενος ουσιαστικά τα λεγόμενα και άλλων κατοίκων για «εξυπηρέτηση μεμονωμένων συμφερόντων» στην πάνω περιοχή της πόλης.
Ο πρώην δήμαρχος και νυν επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, Νίκος Χιωτάκης, επισήμανε ιδιαίτερα «την απουσία απόφασης της Επιτροπής Διαβούλευσης που ενδέχεται να οδηγήσει σε ακυρότητα όποια απόφαση ληφθεί» και ζήτησε την αναβολή του θέματος, κάτι που απορρίφθηκε από την πλειοψηφία.
Ο επικεφαλής της ΣΥΝΕΕΡΓΑΣΙΑΣ, Παναγιώτης Κανακάκης, τόνισε ότι «πάμε να λύσουμε ένα πρόβλημα και δημιουργούμε περισσότερα». Όταν κάτοικος της περιοχής ζήτησε να απαγορευτούν οι αριστερές διελεύσεις από την κεντρική λεωφόρο προς Καστρί και Πολιτεία, για να μην ενοχλείται η γειτονιά του από τα διερχόμενα οχήματα, με αρκετή δόση χιούμορ ο κ. Κανακάκης, ανέφερε πως την περασμένη Κυριακή επετράπη η αριστερή στροφή που θα μας ωφελήσει όλους. Ωστόσο ο κ. Κανακάκης υπερψήφισε τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έφερε η διοίκηση.