Στα… βαθιά του κυκλοφοριακού λαβύρινθου, στις προνομιούχες βορειοανατολικές περιοχές, μπήκε η νέα διοίκηση του Δήμου Κηφισιάς, με τον δήμαρχο να προσπαθεί να βγάλει τα «κάρβουνα που καίνε».
Στόχος των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε Καστρί, Πολιτεία, Κεφαλάρι, είναι η αποτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας, αλλά και με τελικό αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των ίδιων των κατοίκων που δεν μπορούν να φτάσουν ομαλώς στα σπίτια τους. Από τη μια πλευρά, ο Δήμος Κηφισιάς δεν εφαρμόζει τη νομιμότητα και τις αποφάσεις του ΣτΕ, που πρόσφατα ακύρωσε τις προσβαλλόμενες, από κατοίκους της οδού Τροίας, πράξεις της Αποκεντρωμένης Διοικήσεως Αττικής για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις βορειοανατολικές περιοχές της Νέας Ερυθραίας και της Κηφισιάς, αλλά και τη 474/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, βάσει της οποίας εφαρμόσθηκαν, επικαλούμενος «μη ουσιαστικούς λόγους», στους οποίους βασίστηκε το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο. Από την άλλη πλευρά, προχωράει και σε νέες αποσπασματικές ρυθμίσεις σε Πόντου, Τροίας, Ιωνίας, Σαρανταπόρου και λοιπές οδούς, στη Δημοτική Ενότητα Κηφισιάς, αλλά και στη διάνοιξη της οδού Κοραή στη Δημοτική Ενότητα Νέας Ερυθραίας, κάτι που αναμένεται να δημιουργήσει και νέες δικαστικές προσφυγές από πλευράς κατοίκων και συλλόγων, οι οποίοι στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (Τετάρτη 28 Ιανουαρίου), έδωσαν και πάλι δυναμικό παρών, αλλά μόνο σε ό,τι αφορά την αυλή τους. Οι δυο αποφάσεις για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ελήφθησαν κατά πλειοψηφία σε μια μαραθώνια διαδικασία, έπειτα από ισάριθμες εισηγήσεις της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, δημιούργησαν ρωγμές ακόμα και στην παράταξη της πλειοψηφίας.
Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι και οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποφασίστηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο, δεν τυγχάνουν άμεσης εφαρμογής, καθώς εναπόκεινται στον ουσιαστικό έλεγχο από τον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Σύμφωνα με την εισήγηση, «η Νέα Διοίκηση του Δήμου Κηφισιάς απολύτως συνεπής προς την προγραμματική δέσμευσή της, αξιοποιεί τη διαβούλευση με τους πολίτες που έγινε εντός του 2014 και προτίθεται να αποκαταστήσει προβληματικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με σεβασμό σε όσους τόσα χρόνια ταλαιπωρήθηκαν από συνεχείς κυκλοφοριακές τροποποιήσεις και ‘‘κατά παραγγελία’’- μελέτες επί μελετών… Το ‘‘υλικό’’ της διαβούλευσης, το πλήθος τεχνικών προτάσεων που έχουν ήδη κατατεθεί και η συσσωρευμένη εμπειρία, είναι αρκετά για την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, ώστε να μην είναι απαραίτητη στην παρούσα φάση η συνεργασία με ‘‘παλιό’’ ή ‘‘νέο’’ μελετητικό γραφείο και η συνεπαγόμενη νέα σχετική δαπάνη.
Για το λόγο αυτό συνεδρίασε την Τρίτη 20 Ιανουαρίου, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, όπου επεξεργάστηκε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της Δημοτικής Ενότητας Κηφισιάς που αφορούν στις οδούς Πόντου, Τροίας, Ιωνίας, Σαρανταπόρου και λοιπών οδών Κεφαλαρίου Κηφισιάς, που κατέληξε σε συγκεκριμένη εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο».
Οι νέες ρυθμίσεις
Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Κηφισιάς με αφορμή την υπ’ αριθμόν 218/2014 Απόφαση του Συμβουλίου Δημοτικής Ενότητας Κηφισιάς, με την οποία διαβιβάσθηκε φάκελος για την επεξεργασία των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της περιοχής Πόντου, Τροίας, Ιωνίας, Σαρανταπόρου και λοιπών οδών, συνέταξε τεχνική έκθεση, κατόπιν των κάτωθι ενεργειών:
Α) επεξεργασία όλων των διαθέσιμων στοιχείων, όπως -ενδεικτικά και όχι περιοριστικά- συμπεριλαμβάνονται στα τεύχη των ακόλουθων μελετών :
• ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΠΕΡΙΞ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – Χ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ – ΚΟΚΚΙΝΑΡΑ – ΠΟΝΤΟΥ – ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ, Ιανουάριος 2012
• ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΠΕΡΙΞ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – Χ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ – ΚΟΚΚΙΝΑΡΑ – ΠΟΝΤΟΥ – ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ/ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦAΡΜΟΓΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ, Ιανουάριος 2013
• ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΠΕΡΙΞ ΤΩΝ ΟΔΩΝ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – Χ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ – ΚΟΚΚΙΝΑΡΑ – ΠΟΝΤΟΥ – ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ/ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ/ Τελική πρόταση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης, Ιούλιος 2013
Β) επαφή με το Γραφείο Μελετών «Θ. Μαυρογεώργης & Συνεργάτες» και ειδικότερα με την Άννα Μαυρογεώργη, Πολιτικό Μηχανικό – Συγκοινωνιολόγο, που συνέταξε τις ανωτέρω μελέτες