Το χνουδωτό αρκουδάκι «Alex Bear» των μαθητών του Αρσάκειου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κέρδισε το αργυρό μετάλλιο στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής που έγινε στο Γκιουρ της Ουγγαρίας από τις 8 μέχρι τις 11 Νοεμβρίου. Η ομάδα «Infinite Code», με τους μαθητές Φίλιππο Σίνγκερ και Γιώργο Καστρίτη και προπονήτρια την καθηγήτρια Πωλίνα Πλουμιδάκη, κατέκτησε τη δεύτερη θέση αποσπώντας παράλληλα ιδιαίτερα θερμά σχόλια για το πρότζεκτ της.
Να σημειώσουμε ότι η εξαιρετική πορεία της ομάδας του Αρσάκειου Δημοτικού Σχολείου ξεκίνησε από τον Εθνικό τελικό της 11ης Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, με θέμα «SmartCities» (Έξυπνες Πόλεις), ο οποίος πραγματοποιήθηκε το Καλοκαίρι στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου. Μάλιστα, τη διάκριση των παιδιών στον Εθνικό τελικό η «ΑΜΑΡΥΣΙΑ» είχε κάνει, μαζί με εκτενές ρεπορτάζ, πρώτο θέμα στο φύλλο της Παρασκευής, 2 Αυγούστου.
Εκεί, η ομάδα «Infinite Code» κατέκτησε την 1η θέση (χρυσό μετάλλιο), παίρνοντας έτσι το εισιτήριο για να εκπροσωπήσει τη χώρα μας και τα Αρσάκεια Σχολεία στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Γκιουρτής Ουγγαρίας. Το project της ομάδας είναι ένα έξυπνο χνουδωτό αρκουδάκι, που ονομάζεται «Alex Bear», το οποίο προορίζεται για παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομείο.
Να επισημάνουμε ότι η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής, για μία χρονιά ακόμα, συγκέντρωσε τα βλέμματα του κόσμου. Οι συμμετοχές ήταν εκατοντάδες, με τα παιδιά να παρουσιάζουν στο κοινό τις έξυπνες και καινοτόμες ιδέες τους.Μεταξύ άλλων, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να δουν ρομπότ να παίζουν ποδόσφαιρο, να μεταφέρουν αντικείμενα κ.α. Τέλος, να σημειώσουμε ότι την πρώτη θέση και το χρυσό μετάλλιο στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής(για μαθητές δημοτικών σχολείων) κατέκτησαν μαθητές από τις Φιλιππίνες, ενώ την τρίτη θέση και το χάλκινο μετάλλιο μαθητές από τη Μαλαισία.
Τι είναι αυτό το «Alex Bear»
Ο Alex, το έξυπνο χνουδωτό αρκουδάκι, έχει πάνω του βιομετρικούς αισθητήρες, οι οποίοι μετρούν τη θερμοκρασία τού σώματος του ασθενούς, καθώς και τους καρδιακούς του παλμούς. Ακόμη, αντιλαμβάνεται το χάδι στο κεφαλάκι του και ανταποκρίνεται κάνοντας μια αγκαλιά. Επιπρόσθετα, το παιδάκι μπορεί να αποτυπώνει τα συναισθήματά του στο αρκουδάκι του (π.χ. εάν νιώθει χαρούμενο ή λυπημένο), καθώς επίσης μπορεί να παίζει με τη βοήθεια τού Alex ένα παιχνίδι με τον γιατρό, τη νοσοκόμα ή τους δικούς του ανθρώπους ή ακόμα να αποτελεί joystick για να παίξει ένα παιχνίδι στον υπολογιστή ή στο tablet, στο περιβάλλον Kodu.
Εάν κάποια στιγμή το παιδάκι νιώσει ξαφνικά άσχημα, μέσα από το αρκουδάκι μπορεί να στείλει μήνυμα στον γιατρό του. Υπάρχει η δυνατότητα να αναπαράγει κάποιους ήχους μέσω ηχείου, ενώ στα συναισθήματα θυμού και λύπης το αρκουδάκι «μιλά» στο παιδάκι και γενικότερα ο Alex αποτελεί μια ευχάριστη συντροφιά. Στην πλάτη του έχει ένα μικρό σακίδιο στο οποίο το παιδάκι μπορεί να βάλει προσωπικά αντικείμενα με τα οποία νιώθει ασφάλεια. Μαζί κατασκευάστηκε και προγραμματίστηκε ένα wearable για τον γιατρό ή τη νοσοκόμα που επιβλέπει το άρρωστο παιδάκι, ώστε να λαμβάνει άμεσα και έγκαιρα ειδοποιήσεις.
Επιπλέον, σε κάθε ασθενή, που κάνει εισαγωγή στο παιδιατρικό νοσοκομείο, μαζί με τον Alex δίνεται και μια χρωματιστή καρέκλα με ροδάκια, την οποία κατασκεύασαν οι μαθητές από μεγάλα τουβλάκια και ονομάζεται Blocky. Στο κάτω μέρος υπάρχει ένα ντουλάπι. Εκεί παρέχονται στο παιδάκι ιατρικά εργαλεία, με τα οποία μπορεί να προσομοιώνει στο αρκουδάκι του τις διάφορες ιατρικές διαδικασίες (π.χ. εμβόλιο) και έτσι να τις οικειοποιείται και να μην φοβάται. Τέλος, ένας αισθητήρας θερμοκρασίας περιβάλλοντος είναι ενσωματωμένος στην καρέκλα, ο οποίος ελέγχει εάν η θερμοκρασία τού δωματίου είναι στο επιτρεπτό επίπεδο.