Παράλληλα, διαβεβαίωσε τους συναδέλφους του ότι «δεν πρόκειται να κοπεί ούτε ένα δέντρο από το δάσος Συγγρού για να πραγματοποιηθούν τα έργα», τα οποία τα χαρακτήρισε ως «φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς ενώνουμε δρόμους υπερτοπικής σημασίας που απελευθερώνουν πολλούς κοινόχρηστους χώρους και άλλους ελεύθερους χώρους, τους οποίους δεν έχουμε τη δυνατότητα, ούτε την πολυτέλεια, να απαλλοτριώσουμε για να κάνουμε ένα τέτοιο έργο».
Ωστόσο, ο κ. Χιωτάκης επεσήμανε ότι χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας από το κοινό. «Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ριζικά το κυκλοφοριακό, αν οι πολίτες δεν συνηθίσουν να χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς», ανέφερε εμφαντικά, χαρακτηρίζοντας την επέκταση του ΗΣΑΠ προς τον Άγιο Στέφανο ως θετική, καθώς θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό την ευρύτερη περιοχή από τον κυκλοφοριακό φόρτο».
Τα υφιστάμενα προβλήματα
Τα κυριότερα προβλήματα που κατέγραψε η μελέτη σκοπιμότητας ως προς τα κυκλοφοριακά προβλήματα σε σχέση με την Λ. Κηφισιάς, είναι συνοπτικά τα εξής:
● Η σταδιακή μετατροπή της Λ. Κηφισιάς σε άξονα ταχείας και πυκνής κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με την παρόδια ανάπτυξη των λειτουργιών υπερτοπικής εμβέλειας, έχει δημιουργήσει μια σημαντική «τομή» στον αστικό ιστό, ο οποίος εκτείνεται και στις δύο πλευρές της Λ. Κηφισιάς.
● Κατά μήκος τού υπό εξέταση οδικού τμήματος έχει διαμορφωθεί ένα γραμμικό κέντρο, που εξυπηρετεί κεντρικές και υπερτοπικές λειτουργίες. Όμως, το νέο αυτό γραμμικό κέντρο δεν έχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να λειτουργήσει σωστά ως συνιστώσα του κοινωνικού πυρήνα της πόλης.
● Στο τμήμα της Λ. Κηφισιάς μεταξύ των οδών Όθωνος και Αγ. Δημητρίου, επικρατούν εμπορικές χρήσεις γης που προσελκύουν μεγάλο αριθμό πεζών και επιβαινόντων σε οχήματα.
● Η περιοχή μελέτης και ιδιαίτερα η οδός Κασσαβέτη, αποτελεί μια συνέχεια (πεζής) διαδρομής του Άλσους Κηφισιάς και του σταθμού του ΗΣΑΠ. Η διαδρομή διακόπτεται από την υψηλή κυκλοφορία της λεωφόρου.
● Εμφανίζεται υψηλός κυκλοφοριακός φόρτος διαμπερών κινήσεων.
● Η περιοχή μελέτης χαρακτηρίζεται από πολύ μεγάλη ροή πεζών.
● Η κυκλοφορία της οδού στο τμήμα από Ανδριανού έως Ιωνίας είναι περιορισμένη: Η διατομή της λεωφόρου είναι μειωμένη συγκριτικά με τα υπόλοιπο τμήμα, συνεισφέροντας στην παράνομη στάθμευση και προσωρινή στάση παρά την οδό.
Γιάννης Μπεθάνης