«Αφουγκράσου το κοινό, η τέχνη μιας ουσιαστικής επικοινωνίας» είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου της συγγραφέας Λίνα Τροχαλίτου-Σόρογκα από τις εκδόσεις Παπαζήση.
Το βιβλίο της αναφέρεται στη δημόσια τηλεόραση που βάλλεται ιδιαίτερα από τη συρρίκνωση των καναλιών, την κατάργηση διαφημιστικών εσόδων, την αμφισβήτηση της απόδοσης του ανταποδοτικού τέλους κλπ., όπως έγινε πρόσφατα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Η συγγραφέας ήταν παλιό στέλεχος της ΕΡΤ και επικεφαλής στους τομείς της διαφήμισης, μάρκετινγκ και έρευνας ακροατηρίου.
Το βιβλίο παρουσιάστηκε στον Ιανό την περασμένη εβδομάδα από τις καθηγήτριες Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθύντρια του Εργαστηρίου Τεχνών και Πολιτιστικής Διαχείρισης του Πανεπιστημίου Πέπη Ρηγοπούλου και την κ. Μαρία Κομνηνού, Γενική Γραμματέα της Ταινιοθήκης της Ελλάδος καθώς και από τους δημοσιογράφους Σεραφείμ Φυντανίδη και Γιάννη Τζαννετάκο. Ανάμεσα στους καλεσμένους ήταν διακεκριμένοι πανεπιστημιακοί, δημοσιογράφοι, πρώην και νυν στελέχη της ΕΡΤ, τοπικοί παράγοντες του Δήμου Νέας Ερυθραίας, φοιτητές και άλλοι.
Το επιστημονικό αυτό σύγγραμμα υποστηρίζει ότι η ύπαρξη της δημόσιας τηλεόρασης δεν είναι μόνο επιτακτική, αλλά ο θεσμός της πρέπει να ενισχυθεί για να ανταποκριθεί απρόσκοπτα στο κοινωνικό της ρόλο. Πόσο μάλλον τώρα που στη χώρα μας υπάρχει μεγάλη κρίση αξιών και θεσμών και οι πολίτες βρίσκονται σε αδιέξοδο, σε οικονομική αστάθεια και αβεβαιότητα για το μέλλον.
Είναι ένα βοήθημα για την οργάνωση, την έρευνα, τη στρατηγική, το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του προγράμματος της δημόσιας τηλεόρασης. Περιγράφει τις διαφορές εμπορικής – δημόσιας, τα είδη ερευνών κοινού και της εφαρμογές τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και τις μετρήσεις δημόσιας ευθύνης. Με λίγα λόγια, είναι ένας σύντομος οδηγός βάσης για τον προσδιορισμό και την στρατηγική της Δημόσιας τηλεόρασης με γνώμονα την ουσιαστική επικοινωνία με το κοινό .
Απευθύνεται σε ειδικούς αλλά και σε όλους τους σκεπτόμενους πολίτες – τηλεθεατές που επιθυμούν να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα που τους εκφράζει και δεν υποτιμά τη νοημοσύνη τους.