Από την έντυπη έκδοση της εβδομαδιαίας Αμαρυσίας – 20/01/2024
Σε νέο πεδίο έντασης στη Μέση Ανατολή εξελίσσεται η Ερυθρά Θάλασσα, με τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε εμπορικά πλοία και την εμπλοκή των αμερικανικών και βρετανικών στρατιωτικών δυνάμεων στην περιοχή να συνιστούν μάλλον το μικρότερο από τα κακά που προκαλούνται. Διότι το πιο σημαντικό φαίνεται πως είναι οι δραματικές συνέπειες που μπορεί να έχει αυτή η κατάσταση στην παγκόσμια οικονομία, καθώς περίπου το 12% του θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα και ήδη η μια πίσω από την άλλη οι εταιρείες και οι ναυτιλιακοί κολοσσοί αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους για να προστατεύσουν τα πλοία τους, το εμπόρευμα και τις ανθρώπινες ζωές των πληρωμάτων.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα πλοία τύπου container θα πρέπει να κάνουν το γύρο της Αφρικής με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τις καθυστερήσεις και τις ελλείψεις στο παγκόσμιο εμπόριο ή την παγκόσμια βιομηχανία. Και συνεπακόλουθα και στις τιμές, σε μια περίοδο μάλιστα κατά την οποία τα απομεινάρια της ενεργειακής κρίσης και ο πληθωρισμός έχουν δημιουργήσει εφιαλτικές συνθήκες στην παγκόσμια αγορά. Κι όλα αυτά με κίνδυνο ευρύτερης ανάφλεξης εάν στη διαμάχη εμπλακεί και το Ιράν, το οποίο παρακολουθεί διόλου διακριτικά τις εξελίξεις στην περιοχή, ιδιαίτερα μετά και τα γεγονότα στη Γάζα.