Την πλήρη αντίθεσή της στο νέο άνοιγμα των σχολείων χωρίς τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας εξέφρασε με ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Λυκόβρυσης – Πεύκης, που τονίζει πως η κυβέρνηση θα πρέπει να ακούσει επιτέλους τα αιτήματα των γονέων και της σχολικής κοινότητας και να προχωρήσει σε άμεση εφαρμογή νέων και ουσιαστικών μέτρων για την ασφάλεια των μαθητών. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της:
«Ενώ βρισκόμαστε εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας η κυβέρνηση ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων της Α’βάθμιας Εκπαίδευσης, (για τρίτη φορά!) χωρίς να παίρνει ουσιαστικά μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι λίγες μέρες πριν το άνοιγμα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές δεν γνωρίζουν αν τελικά και με ποιους όρους θα ανοίξουν. Και όταν μιλάμε για όρους, εννοούμε για ουσιαστικά μέτρα προστασίας των παιδιών, των εκπαιδευτικών, και των οικογενειών των μαθητών. Για μέσα ατομικής προστασίας, αποσυμφόρηση των μαθητών ανά τάξη, επιμελής καθαριότητα καθ΄ όλη την λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Το γεγονός μάλιστα ότι τα σχολεία ανοίγουν με δόσεις, χωρίς να εντάσσονται στο σχεδιασμό τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αποτελεί ομολογία από την κυβέρνηση ότι δεν λαμβάνει ολοκληρωμένα και ουσιαστικά μέτρα. Φώναζαν, πάλευαν και διεκδικούσαν γι’ αυτά γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές: Σχεδιασμός για επιπλέον αίθουσες για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, προσλήψεις επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ, ουσιαστική ιχνηλάτηση και μέτρα εκεί που εντοπίζονται κρούσματα.
Είναι μήπως υπερβολικά και ανέφικτα όλα τα παραπάνω; Όχι βέβαια, όμως, προϋποθέτουν σχεδιασμό και χρηματοδότηση. Από τον προηγούμενο Μάρτιο του 2020 η κυβέρνηση, με συμμάχους τη δημοτική Αρχή που υλοποιεί την ίδια πολιτική, που όταν ζορίζουν τα πράγματα πετάει ο ένας το μπαλάκι στον άλλο, εγκληματούν σε βάρος της δημόσιας υγείας, με πρόσχημα το κόστος αυτών των μέτρων. Στο καπιταλισμό όμως φαίνεται ότι η ανθρώπινη ζωή μπαίνει στο ζύγι του κόστους-οφέλους.
Η Λαϊκή Συσπείρωση από την πρώτη στιγμή της πανδημίας βρέθηκε να μάχεται υπέρ των δίκαιων αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ κάλεσε και σε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο μπροστά στο αιφνιδιαστικό άνοιγμα των σχολείων, όμως η δημοτική αρχή ακόμα μία φορά αποφάσισε να κρυφτεί πίσω από τις ευθύνες του υπουργείου.
Είναι ανάγκη ακόμα και τώρα να παρθούν όλα τα μέτρα εκείνα που θα διασφαλίζουν και την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Δεν μπορούν τα παιδιά να χάσουν άλλη μία χρονιά από την ουσιαστική εκπαίδευση αλλά και την αναγκαία κοινωνικοποίηση που προσφέρει το σχολείο.
Άμεσα να παραδοθούν οι αίθουσες για την προσχολική αγωγή που ακόμα δεν έχουν παρθεί τα απαραίτητα μέτρα να λειτουργήσουν (ούτε τα προκάτ!!!!) για να αποσυμφωρηθεί η κατάσταση στα νηπιαγωγεία, όπως επίσης να ξεπεραστούν άμεσα οι γραφειοκρατικές δικαιολογίες του Υπουργείου και της Δημοτικής Αρχής και να παραδοθούν οι έτοιμες αίθουσες στο Ηλιακό Χωριό.
Τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και του κινήματος γονέων είναι ανάγκη για τώρα:
-Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά Τμήμα.
-Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Θέλουμε σχολικά κτίρια που καλύπτουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.
-Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία. Να συνταγογραφείται το test covid-19 και να είναι δωρεάν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
-Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
-Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, τη στιγμή που υπάρχουν ακόμα κενά.
-Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
-Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
-Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
-Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από Σχολές της επιλογής τους».