Αναβαθμίζεται η δημοτική συγκοινωνία της πόλης από την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε και τέθηκαν στην υπηρεσία των πολιτών δύο καινούργια και σύγχρονα λεωφορεία, με σκοπό να τους διευκολύνουν καθημερινά στις μετακινήσεις τους, από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ.
Τα συγκεκριμένα οχήματα είναι νέας γενιάς, που προστατεύουν και δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον. Είναι οχήματα φιλικά στους πολίτες όλων των ηλικιών και διαθέτουν ράμπες για αναπήρους και ηλικιωμένους. Τα λεωφορεία αυτά μπορούν να μεταφέρουν περίπου 56 επιβάτες (καθήμενους και όρθιους) και διαθέτουν κλιματισμό, που διατηρεί τη θερμοκρασία σταθερή στους 25 βαθμούς Κελσίου και τους 12 μήνες του χρόνου.
Ο δήμαρχος Γιάννης Θεοδωρακόπουλος υποστήριξε ότι: «είναι μία από τις σημαντικότερες ημέρες από την ημέρα που αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου. Η δημοτική συγκοινωνία αποτελούσε “αγκάθι” για τον Δήμο μας εξαιτίας των παλαιών και προβληματικών λεωφορείων που υπήρχαν, όταν αναλάβαμε τη διοίκηση. Επιπλέον, κάποιοι από την αντιπολίτευση προσπάθησαν να μπλοκάρουν αυτή τη μεγάλη αγορά. Φυσικά απέτυχαν, αλλά μας καθυστέρησαν αρκετά στην ολοκλήρωση της διαδικασίας, τιμωρώντας τους πολίτες».
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Γιάννης Μέγας ανέφερε τι «με σκληρή και μεθοδική δουλειά και σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου μας, καταφέραμε να πάρουμε με leasing τα λεωφορεία. Εμείς συνεχίζουμε και ¨οδηγούμε¨ την πόλη μπροστά με ασφάλεια και σιγουριά».
Τα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας πραγματοποιούνται από τις 6:35 το πρωί, αρχίζοντας ταυτοχρόνως από το Ηλιακό Χωριό προς τους σταθμούς ΚΑΤ και Νερατζιώτισσας και από τον Σταθμό της Νερατζιώτισσας προς τον σταθμό του ΚΑΤ και το Ηλιακό Χωριό, έως τις 22:35 το βράδυ. Επίσης, θα λειτουργούν και το Σάββατο από τις 7:55 το πρωί έως τις 14:55 το μεσημέρι.
Η άλλη όψη του νομίσματος
Υπενθυμίζεται, ότι την αντίθεσή τους ως προς τον τρόπο αγοράς των λεωφορείων είχαν εκφράσει η μείζων μειοψηφία, αλλά και η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Μαριάννα Μαμαλάκη, η οποία έγραφε σε επιστολή της, ότι «προσφύγαμε στην Περιφέρεια, επειδή οι όροι της διακήρυξης ήταν παρανόμως και παρατύπως διαφορετικοί από τους όρους του δανείου, γεγονός που ειπώθηκε επανειλημμένως στο Δημοτικό Συμβούλιο της 9/9/2008 (και αποδεικνύεται περίτρανα από τα πρακτικά).
Παρόλα αυτά, η παράταξη της ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΥΚΗ προχώρησε στην ψήφιση του δανείου. Εξάλλου, η Περιφέρεια απέρριψε το δάνειο, χωρίς να εξετάσει την προσφυγή, αλλά για τυπικούς λόγους».
Επίσης, σε ανακοίνωση της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΠΕΥΚΗΣ, με θέμα τα οικονομικά του Δήμου, αναφερόταν ότι: «Ακόμα και τα δύο λεωφορεία, που προμηθεύτηκε πρόσφατα (σ.σ. ο δήμαρχος), τα πήρε με leasing, δάνειο, δηλαδή, που θα αποπληρωθεί αργότερα, αντί να το πληρώσει από την αύξηση κατά 25% που έκανε στα δημοτικά τέλη».
5 μήνες ακίνητα!
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι τα λεωφορεία βρίσκονταν σταθμευμένα μπροστά από το δημαρχείο τουλάχιστον 5 μήνες. Συγκεκριμένα, τον Μάρτιο είχε σταλεί δελτίο Τύπου για την παραλαβή τους, στο οποίο αναφερόταν ότι «μετά την απαραίτητη εκπαίδευση των οδηγών και την παραλαβή των πινακίδων, θα αρχίσουν σύντομα τα δρομολόγια τους στην πόλη». Ωστόσο, το «σύντομα» έγινε 5 μήνες καθυστέρηση, ενισχύοντας τις αιτιάσεις της μειοψηφίας που υποστήριζε ότι «το πρόβλημα με τις πινακίδες οφείλεται στον τρόπο προμήθειας των λεωφορείων, που έγινε με leasing, και επομένως δεν ανήκουν στην κυριότητα του Δήμου».
Πάντως, από την πλευρά της δημοτικής αρχής υποστηρίχθηκε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν στο γεγονός ότι η παραλαβή των πινακίδων είχε «κολλήσει» στα «γρανάζια» της γραφειοκρατίας.
Αμάλθεια Καραλή