Για το ειδικό τέλος των 80 λεπτών για το Ο.Τ. 9 στη Λυκόβρυση, η ΑΜΑΡΥΣΙΑ μίλησε με τον Αναστάσιο Μαυρίδη, αναπληρωτή δημάρχου και αντιδήμαρχο Οικονομικών.
Για το ειδικό τέλος των 80 λεπτών για το Ο.Τ. 9 στη Λυκόβρυση η ΑΜΑΡΥΣΙΑ μίλησε με τον Αναστάσιο Μαυρίδη αναπληρωτή δημάρχου και αντιδήμαρχο Οικονομικών μετά την πρόσφατη εξέλιξη ανάληψης του 30% για την κατασκευή του με το σχετικό κόστος να καλύπτεται μέχρι σήμερα από τους Λυκοβρυσιώτες. Ο ίδιος επισημαίνει: «Ως προς την κατάργηση του ειδικού τέλους, αυτό γραφειοκρατικά, αν θέλετε, δεν είναι δυνατό να καταργηθεί αυτή τη στιγμή, ακόμα και αν αύριο ολοκληρωνόταν η σχετική διαδικασία ανάληψης του 30% της χρηματοδότησης από την Περιφέρεια. Προς το παρόν βρισκόμαστε στην αρχή της σχετικής διαδικασίας, με την ένταξη του σχετικού κονδυλίου στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας, η οποία αποτελεί όμως και το ουσιαστικότερο μέρος της. Όταν ολοκληρωθεί, θα έρθει επί τάπητος πλέον το εν λόγω θέμα. {…} Ως προς το θέμα της διατήρησης, και εκφράζοντας, όπως και στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, την προσωπική μου άποψη, παρότι με ενδιαφέρον ακούω και τυχόν αντίθετες ή εναλλακτικές, θεωρώ πως μένοντας και ο ίδιος ο κος Δήμαρχος, αλλά και ως δημοτική Αρχή, συνεπής στις επανειλημμένες δεσμεύσεις του θα πρέπει να κινηθεί άμεσα προς την κατάργηση του σχετικού τέλους, ώστε αυτό να σταματήσει να επιβαρύνει τους κατοίκους της Λυκόβρυσης το συντομότερο.
Αναστάσιος Μαυρίδης – αναπληρωτής δημάρχου – αντιδήμαρχος Οικονομικών
«Ολοκληρωμένα τα 2/3 του κατασκευαστικού έργου στο Ο.Τ.9»
Πάγιο αίτημα της προηγούμενης διοίκησης του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης επί δημαρχίας Δημήτρη Φωκιανού η ανάληψη και του 30% κατασκευής του οικοδομικού τετραγώνου 9 στη Λυκόβρυση από την Περιφέρεια που αρχικά ανέλαβε το κόστος για το 70% του έργου. Το υπόλοιπο 30% μαζί με την αγορά του οικοπέδου που πραγματοποιήθηκε μέσω τραπεζικού δανεισμού προβλέφθηκε να καλυφθεί με ειδικό τέλος που πληρώνουν εδώ και 11 χρόνια οι Λυκοβρυσιώτες ύψους 0,80 λεπτών και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του ειδικού τέλους το 2019.
Η ανάληψη σήμερα όμως του υπόλοιπου 30% του έργου κατασκευής από την Περιφέρεια έφερε μεταξύ άλλων στο τραπέζι του διαλόγου και των εξελίξεων τη ρητή διατύπωση του δημάρχου Τάσου Μαυρίδη περί άμεσης κατάρτηγησης του ειδικού τέλους στο μέτρο που η Περιφέρεια αναλάβει την 100% χρηματοδότηση του έργου.
Για το θέμα αυτό φιλοξενήσαμε ήδη στην προηγούμενη έκδοσης της ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ τις θέσεις και τις απόψεις των επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας σε ερωτήματα που τους είχαμε υποβάλλει. Στη σημερινή έκδοση φιλοξενούμε στα σχετικά ερωτήματα τις απαντήσεις της δημοτικής Αρχής όπως αυτά απαντήθηκαν από τον αναπληρωτή δημάρχου και αντιδήμαρχο Οικονομικών Τάσο Μαυρίδη. Αξίζει να εξηγήσουμε ότι ο κ. Μαυρίδης απουσιάζε στο εξωτερικό για διάστημα περίπου μίας εβδομάδας και επομένως κατέστη εφικτό στην παρούσα έκδοση να λάβουμε τις απαντήσεις στο πλαίσιο του ρεπορτάζ. Ειδικότερα:
Αναστάσιος Μαυρίδης – αντιδήμαρχος Οικονομικών
«Έξι εκατ. ευρώ έχουν καταβληθεί για το Ο.Τ. 9 από τον Δήμο και την Περιφέρεια έως σήμερα»
θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που δίνετε, μέσα από τη δημοσιογραφική σας έρευνα σχετικά με τα θέματα του έργου στο Οικοδομικό Τετράγωνο 9, στη Δημοτική Ενότητα της Λυκόβρυσης, να ενημερωθούν οι δημότες και οι κάτοικοι του δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης, αλλά και το σύνολο του αναγνωστικού σας κοινού, για ορισμένες πτυχές του έργου που, αφενός ενόψει της πρόσφατης απόφασης-κίνησης της Περιφέρειας για την πλήρη ανάληψη της χρηματοδότησης εφεξής του έργου και αφετέρου της αναμενόμενης σε λίγους μήνες αποπεράτωσής του, καθίστανται ευλόγως ενδιαφέρουσες. Κατόπιν επικοινωνίας μου με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Περιβάλλοντος – Πολεοδομίας και Πολιτικής Προστασίας, κο Ευάγγελο Παπανικολάου, αναφορικά με τις ερωτήσεις που αφορούν το δικό του (προσωπικά, ως Αντιδήμαρχος, και υπηρεσιακά) πεδίο γνώσεων και αρμοδιοτήτων και ύστερα από ολιγοήμερη απουσία μου στο εξωτερικό, μου δίνεται η ευκαιρία, χωρίς να υποκαθιστώ τυχόν ανταπόκριση του ίδιου του Δημάρχου κου Αναστάσιου Β. Μαυρίδη επί του θέματος, ο οποίος άμεσα χειρίζεται και επιβλέπει το έργο λόγω της σημασίας του, να ανταποκριθώ στα ερωτήματά σας.
Ως προς αυτά λοιπόν και κατόπιν, επίσης, σχετικής συνεννόησης και λεπτομερέστερης ενημέρωσής μου από τις Οικονομικές Υπηρεσίες επί του θέματος θα ήθελα να σημειώσω τα εξής:
1. Ποιό είναι το ποσό που εισπράχθηκε μέχρι σήμερα από το ειδικό τέλος 0,80 λεπτών στη Λυκόβρυση για το ΟΤ9 και τι ποσό υπάρχει σήμερα διαθέσιμο στα ταμεία του Δήμου;
Ως προς το ειδικό τέλος των 0,80 λεπτών και μιας και αναφέρεστε και στη συνέχεια στη παράμετρο της χρονικής διάρκειας, να σημειώσω, για όσους πιθανόν δεν το γνωρίζουν, πως αυτό αποφασίστηκε να επιβληθεί με την υπ’ αριθμ. 159/26-7-2004 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του τότε αυτόνομου δήμου Λυκόβρυσης. Με την ίδια απόφαση εδόθη τότε και η έγκριση για τη σύναψη του σχετικού δανείου με την Τράπεζα Πειραιώς ύψους 2.500.000€, για την αγορά του συγκεκριμένου χώρου στο Ο.Τ. 9, ώστε να κατασκευαστεί το έργο. Έκτοτε και μέχρι σήμερα τα έσοδα κατ’ έτος από το συγκεκριμένο τέλος ανέρχονται περίπου στο ποσό των 350.000€ ως 400.000€, με κριτήρια όπως τα πληθυσμιακά, οικονομικά, κ.α. να δικαιολογούν αυτή τη διακύμανση. Συνεπώς, θα μπορούσε κανείς να υπολογίσει κατά προσέγγιση ένα ποσό της τάξεως των 4.000.000€, ως εισπραχθέν μέχρι σήμερα από το εν λόγω τέλος των 0,80 λεπτών.
Να τονιστεί σε αυτό το σημείο, πως ναι μεν η εν συνεχεία, τότε, ανάληψη του 70% της χρηματοδότησης κατασκευής από την Περιφέρεια συνετέλεσε ουσιαστικά στην πρακτική υλοποίηση του εκπονηθέντος έργου, όμως δεν απάλλαξε το δήμο από τη δική του εξίσου σημαντική, για τα δεδομένα του, οικονομική συμμετοχή, η οποία χωρίς το ανωτέρω τέλος θα ήταν αδύνατη. Ενδεικτικά να αναφέρω πως κατ’ έτος ο δήμος κατέβαλε, μόνο στην Τράπεζα Πειραιώς, στα πλαίσια του δανείου, περίπου το ποσό των 235.000€ για τοκοχρεολύσια.
Ως προς το τρέχον υπόλοιπο, στα ταμεία του δήμου με τα τελευταία επίσημα απολογιστικά στοιχεία, που ανατρέχουν στις 31/7/2015, υπήρχαν 1.400.000€, από το οποίο ποσό βέβαια ως και σήμερα έχουν ήδη αφαιρεθεί ενδιάμεσα περαιτέρω σχετικές υποχρεώσεις έναντι της Τράπεζας Πειραιώς και του εργολάβου. Συνεπώς, το σχετικό ποσό ανέρχεται πλέον περίπου στο 1.000.000€.