Συνάντηση του δικηγόρου της πλειονότητας των περιοίκων της πλατείας Πέρρου με τον δήμαρχο. Εστάλησαν νέα ειδοποιητήρια για την καταβολή της οφειλής των περιοίκων, με μεγάλες προσαυξήσεις.
Δημήτρης Νταφούλης, νομικός εκπρόσωπος της πλειονότητας των περιοίκων πλατείας Πέρρου: «Οι ανακοπές της υπόθεσης για τις οφειλές των περιοίκων της πλατείας Πέρρου κατατέθηκαν τον Μάρτιο του 2014, δόθηκε προσωρινή αναστολή πληρωμών, ενώ στη συνέχεια οι αναστολές απορρίφθηκαν καθώς οι διοικητικοί δικαστές έκριναν ότι οι περίοικοι είναι σε θέση να πληρώσουν. Διευκρινίζω ότι αυτό συμβαίνει καθώς πρόκειται για διοικητικό δικαστήριο και όχι για πολιτικό. Σε ετήσια βάση η δόση καταλογίζεται στους περιοίκους κυμαίνεται από 100 ευρώ και η μεγαλύτερη ξεπερνά τα 2000 ευρώ. Σήμερα ο δήμος πράττει τα νόμιμα και στέλνει ενημερωτικά σημειώματα – προσκλήσεις καταβολής των δόσεων με προσαυξήσεις και 100%. Έχουμε κινήσει όλες τις νομικές διαδικασίες ώστε να υπάρξει επίσπευση της εκδίκασης της τελικής φάσης της υπόθεσης ώστε να γνωρίζουν και οι περίοικοι τι οφείλουν να πράξουν. Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα ο δήμος Λυκόβρυσης Πεύκης έχει λάβει χρηματοδότηση επί της δημαρχιακής θητείας του Δημήτρη Φωκιανού, από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2010, ύψους 50 χιλ. ευρώ για πάρκιγνκ στο οικόπεδο Πέρρου, γεγονός που στην πράξη σηματοδοτεί όχι την αναβάθμιση των κατοικιών των περιοίκων αλλά μεγαλύτερη κίνηση στην περιοχή. Συνολικά με όλα τα στοιχεία που διαθέτω στην κατοχή μου έχω βάσιμες ελπίδες ότι οι ανακοπές θα γίνουν δεκτές από το δικαστήριο».
Δημήτρης Φωκιανός – πρώην δήμαρχος: «Ο δήμος Λυκόβρυσης Πεύκης δεν έχει λάβει καμία χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την κατασκευή υπόγειου πάρκιγνκ στο οικόπεδο Πέρρου επί της θητείας μου».
Παναγιώτης Πανταζής – αντιδήμαρχος Οικονομικών και Διοικητικού: «Ο δήμος μας δεν έχει λάβει χρηματοδότηση ΕΣΠΑ για την κατασκευή υπόγειου γκαράζ στην πλατεία Πέρρου. Το ποσό των 50 χιλ. ευρώ αφορούσε σε μελέτη για την κατασκευή του υπόγειου πάρκιγνκ και όχι για αυτή την ίδια την κατασκευή. Πρόκειται για δύο διαφορετικά θέματα».
Παναγιώτης Μπόλλας – πρώην αντιδήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος – περίοικος της πλατείας Πέρρου: «Το στοιχείο της χρηματοδότησης από Πρόγραμμα ΕΣΠΑ του δήμου για τη διενέργεια μελέτης με στόχο την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στην πλατεία Πέρρου δεν επαρκεί ως αποδεικτικό στοιχείο δημιουργίας μεγαλύτερης κίνησης και άρα μη αναβάθμισης των κατοικιών μας γύρω από την πλατεία. Συνεπώς το στοιχείο αυτό δεν απαλλάσσει του περίοικους από την οφειλή. Το ζήτημα είναι ηθικής βάσεως. Πρόκειται για μία πλατεία που θα ανήκει στον δήμο και θα χρησιμοποιείται από όποιον δημότη το επιθυμεί. Για να προχωρήσει η κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ στο οικόπεδο Πέρρου μέσω χρηματοδότησης ΕΣΠΑ, εάν υποθέσουμε ότι ο δήμος διαθέτει ολοκληρωμένη κατασκευαστική σχετικά μελέτη, θα απαιτηθεί αλλαγή χρήσης του οικοπέδου καθώς το ΦΕΚ της σχετικής απαλλοτρίωσης προβλέπει μία και μόνο χρήση: την χρήση της πλατείας. Συνεπώς, εάν ζητούσαμε ως δήμος χρηματοδότηση από Πρόγραμμα ΕΣΠΑ, προκειμένου να τη λάβουμε θα έπρεπε να έχει προηγηθεί στο πολεοδομικό σχέδιο αλλαγή χρήσης του οικοπέδου και να προβλέπει εκτός από τη χρήση της πλατείας και μία δεύτερη χρήση, αυτή του υπόγειου πάρκνγκ. Διαφορετικά η χρηματοδότηση ΕΣΠΑ θα οδηγούνταν σε ναυάγιο ελλείψει της σχετικής επιτρεπτής πολεοδομικής χρήσης. Το ζήτημα τονίζω και πάλι είναι ηθικό σήμερα και ο δήμος πρέπει να πράξει τα δέοντα».
Η συνάντηση του δημάρχου με τον Δημήτρη Νταφούλη και τα ερωτήματα που περιμένουν απάντηση…
Αυτά σε ότι αφορά την αναστάτωση που έχει ανακύψει στον δήμο και στους περιοίκους της πλατείας Πέρρου μετά και την αποστολή νέων ειδοποιητηρίων – προσκλήσεων στους περιοίκους όπως καταβάλλουν τις δόσεις τους και μάλιστα με τις σχετικές προσαυξήσεις.
Από την πλευρά του ο δικηγόρος των περιοίκων Δημήτρης Νταφούλης συναντήθηκε την περασμένη Δευτέρα 11-5-2015 με τον δήμαρχο Τάσο Μαυρίδη με στόχο την ενημέρωση του δεύτερου. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα αναφέρουν πληροφορίες, ενώ ο δήμαρχος τόνισε ότι θα πράξει τα δέοντα με στόχο την επίσπευση των διαδικασιών εκδίκασης της υπόθεσης.
Τώρα εάν θα κατασκευαστεί υπόγειο πάρκινγκ στο οικόπεδο Πέρρου ή όχι, πότε αυτό θα κατασκευαστεί, πώς σχετίζεται το εν λόγω θέμα με τα έργα που θα επιτελέσει στην περιοχή η Αττικό Μετρό απ’ όπου και θα περάσει η γραμμή 4 του Μετρό, πόσο αναγκαίο θα είναι το υπόγειο πάρκινγκ δεδομένου του Μετρό, το εάν η Αττικό Μετρό θα θελήσει να αναλάβει ή να συμβάλλει στο κόστος δημιουργίας του υπόγειου πάρκινγκ ή όχι και τελικά οι διαμορφώσεις που δεν έχει οριστικοποιηθεί ότι θα γίνουν στην περιοχή (υπόγειο πάρκιγνκ, δεδομένου ότι καθίσταται αναγκαίο πέρα από τη μελλοντική επέκταση του Μετρό, λόγω της αυξημένης κίνησης στην λεωφόρο Ειρήνης) είναι θέματα που σίγουρα χρειάζονται αρκετή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.
Σαφές πάντως ότι δεδομένης της επέκτασης του Μετρό και τη μεγάλης κίνησης που παρουσιάζει σήμερα η Ειρήνης ότι ένα υπόγειο πάρκινγκ δύναται να αποσυμφορήσει την περιοχή και να απορροφήσει μέρος της κίνησης που θα προκύψει κάποια στιγμή στο μέλλον με την επέκταση του Μετρό. Γιατί ακόμη και εάν δεν γίνει υπόγειο πάρκινγκ σήμερα, αναφέρουν πληροφορίες, και η χρήση του οικοπέδου παραμείνει ως είναι ορισμένη, δηλαδή πλατεία και ταυτόχρονα αυτή πληρωθεί από τους περιοίκους, είναι γνωστό ήδη από σήμερα ότι στην περιοχή η κίνηση θα αυξηθεί λόγω της επέκτασης του Μετρό. Αυτό όμως κάποια στιγμή και όχι σήμερα που καλούνται οι περίοικοι να αποπληρώσουν μία οφειλή που νόμος όρισε κατά την απαλλοτρίωση του οικοπέδου εδώ και αρκετά έτη πριν.
Περιμένοντας τις εγκρίσεις του ΥΠΕΚΑ για την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στο οικόπεδο Πέρρου
Πριν είκοσι χρόνια στόχος ήταν το οικόπεδο Πέρρου να αποτελέσει την κεντρική πλατεία του δήμου Πεύκης. Είκοσι χρόνια μετά, η κεντρική πλατεία δεν έχει κατασκευαστεί, ενώ οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί για την κατασκευή υπόγειου πάρκιγκ αλλάζουν τα δεδομένα και μετατρέπουν την εν δυνάμει πλατεία από χώρο αναβάθμισης των περιουσιών των περιοίκων σε χώρο πολυσύχναστο. Κάπως έτσι, οι περίοικοι που καλούνται ακόμα και σήμερα να καταβάλλουν το 1/3 του ποσού των 3,1 εκατ. ευρώ (που δόθηκε για την απαλλοτρίωση) συνεχίζουν τις νόμιμες διαδικασίες για την απαλλαγή τους. Την υπόθεση χειρίζεται νομικά ο δικηγόρος Δημήτρης Νταφούλης. Τι σημείνει τώρα στην πράξη μία δικαστική απόφαση περί αναστολής της πληρωμής των οφειλών που ορίζει ο νόμος των περιοίκων; Ότι η συμμετοχή των περιοίκων στην αγορά του οικοπέδου Πέρρου θα βαρύνει πλέον τον δήμο οριστικά και αμετάκλητα, εκτός και εάν την κατασκευή του γκαράζ αναλάβει η Αττικό Μετρό δεδομένου ότι πλέον από την πλατεία έχει οριστικοποιηθεί ότι θα περάσει η γραμμή 4 του Μετρό.
Από την πλευρά του ο δήμος, είχε τονίσει ο δήμαρχος, Τάσος Μαυρίδης στα τέλη του προηγούμενου έτους (Νοέμβριος 2014) βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης της χρηματοδότησης κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ, ενώ αναμένει ταυτόχρονα τις σχετικές εγκρίσεις από το ΥΠΕΚΑ. Σήμερα, δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν υπάρχουν σχετικά εξελίξεις, ενώ βάσει των πολλών υποχρεώσεων του δεν κατέστη εφικτό να μιλήσουμε με τον δήμαρχο ώστε να μας δώσει μία σχετική απάντηση. Το γεγονός πάντως ότι ο δήμος διερευνά την κατασκευή πάρκινγκ αποτελεί επιχείρημα ότι η περιοχή θα καταστεί πολυσύχναστη και επομένως οι κατασκευές στο οικόπεδο Πέρρου κάθε άλλο παρά θα αναβαθμίσουν τις κατοικίες των περιοίκων.
Αυτά σε ό,τι αφορά τη μία πλευρά του νομίσματος. Από την άλλη πλευρά, οι κάτοικοι και οι συνδυασμοί ερίζουν για τις επιλογές προηγούμενων διοικήσεων του δήμου τονίζοντας, λόγου χάρη, ότι μονομερώς επιλέχθηκε η επιβάρυνση των περιοίκων για ένα έργο κοινής ωφέλειας. Άλλοι είναι υπέρμαχοι ότι θα μπορούσε να προκριθεί μία λύση ανάλογη με το Ο.Τ.9 στη Λυκόβρυση που οι δημότες επιβαρύνθηκαν με ειδικό τέλος για την αγορά του οικοπέδου και μέρος της αποπεράτωσης του έργου. Και κάποιοι άλλοι είοναι κάθετα αντίθετοι με αυτή τη λύση. Όσο για το τι μέλλει γενέσθαι… είναι σίγουρο ότι αυτή η υπόθεση έχει αρκετό ακόμη δρόμο μπροστά της.