Αργά και… σταθερά γίνονται γνωστά τα δύο νέα ΚΕΠ, που εγκαινιάστηκαν από τον δήμαρχο Αμαρουσίου Γιώργο Πατούλη, στα μέσα του περασμένου ∆εκέμβρη. Λίγο καιρό μετά την πρώτη μέρα λειτουργίας τους, η ΑΜΑΡΥΣΙΑ βρέθηκε να καταγράφει αρκετά μικρή προσέλευση του κόσμου στα νέα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, παρά το γεγονός ότι η δημιουργία τους αποτελούσε τόσο πάγιο αίτημα των κατοίκων των γειτονιών όσο και προεκλογική δέσμευση του σημερινού δημάρχου. Πολλώ δε μάλλον που στα εγκαίνια των δύο Κέντρων είχαν παρευρεθεί ο υφυπουργός Εσωτερικών Χρήστος Ζώης, ο πρώην υφυπουργός Εσωτερικών Απόστολος Ανδρεουλάκος, ο βουλευτής Θεσσαλονίκης Απ. Τζιτζικώστας και οι δήμαρχοι Πεύκης Γ. Θεοδωρακόπουλος και Μεταμόρφωσης ∆. Τζίτζιφα, αναδεικνύοντας τη σημασία της αποκέντρωσης της δημόσιας διοίκησης.
Τον εξής… κανέναν κάτοικο βρήκαμε και εμείς στο ΚΕΠ στις Εργατικές Κατοικίες, αν και οι υπάλληλοι του συγκεκριμένου Κέντρου τόνισαν πως εξυπηρετείται αρκετός κόσμος και μάλιστα μέρα με τη μέρα το μαθαίνουν όλο και περισσότεροι.
Ελλιπής πληροφόρηση & σήμανση
Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι, μέχρι την ημέρα που πραγματοποιήθηκε το ρεπορτάζ, δεν υπάρχει ούτε μία πινακίδα επί της Αγίου Κωνσταντίνου, που να δείχνει πως στην περιοχή υπάρχει ΚΕΠ: «Σιγά σιγά θα αυξάνεται η προσέλευση του κόσμου, ειδικά από τη στιγμή που ο ∆ήμος διαφημίζει τα νέα Κέντρα. Ήδη μας έχουν πει πως στο κεντρικό ΚΕΠ στο δημαρχείο ο κόσμος ρωτά για το πού είμαστε και πώς να έρθει, γιατί η θέση εδώ βολεύει περισσότερο. Ήδη έρχονται από το Ψαλίδι αλλά και τις υπόλοιπες γύρω περιοχές, αλλά ιδιαίτερα από τις Εργατικές Κατοικίες, που είναι μια ούτως ή άλλως πυκνοκατοικημένη περιοχή». Αυτά μας πληροφόρησε η κ. Βίλλυ Παπαχρυσάνθου, μία εκ των δύο υπαλλήλων του Κέντρου, ενώ η δεύτερη υπάλληλος, η κ. Αφροδίτη Βορριά, τόνισε πως ο κόσμος που έρχεται δηλώνει ευχαριστημένος από την παρουσία του ΚΕΠ: «Η λειτουργία του εξυπηρετεί πολύ κόσμο. Υπάρχει εδώ η στάση της δημοτικής συγκοινωνίας, ενώ δεν χρειάζεται να τρέχουν για πολλά θέματα μέχρι την αστυνομία ή διεκπεραιώνουν πολλές υποθέσεις τους χωρίς να στέκονται στην ουρά της εφορίας». Τέλος, ευχαριστημένες δηλώνουν τόσο για τις υποδομές («είναι επαρκέστατες») όσο και από τον αριθμό του προσωπικού στις βάρδιες: «Είμαστε δύο άτομα σε κάθε βάρδια. Η πρώτη ξεκινά στις 8 το πρωί μέχρι τις δύο το μεσημέρι και η δεύτερη από το μεσημέρι μέχρι τις 8 το βράδυ. Να πούμε ακόμη ότι είμαστε ανοιχτά και το Σάββατο, 8-2, γιατί ο κόσμος δεν το ξέρει», υπογραμμίζει η κ. Παπαχρυσάνθου.
«Καλό το ΚΕΠ, αλλά μη μείνουμε εκεί»
Εν τω μεταξύ το ΚΕΠ Εργατικών Κατοικιών βρίσκεται δίπλα από το 2ο ΚΑΠΗ και τον Εξωραϊστικό Σύλλογο «Ο Άγιος Κωνσταντίνος» της περιοχής. Όλοι ήταν όλοι κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να μιλήσουν για το νέο ΚΕΠ της γειτονιάς τους: «Το χειροκροτούμε. Βρεθήκαμε και στα εγκαίνια. Αλλά είναι το μόνο που έχει αλλάξει στη γειτονιά μας. Και ο ίδιος ο δήμαρχος το παραδέχτηκε. Είπε: Το ξέρω ότι χρωστάμε πολλά», μας είπε το μέλος της εξελεγκτικής επιτροπής του συλλόγου Αντώνης Ζωιδάκης. Άλλος κάτοικος σχολίασε ότι κατασκευάστηκε πρόχειρα, μια και παρότι έχει ράμπα, αυτή βρίσκεται στον «αέρα» και δεν έχει κάγκελα για να στηρίζονται οι ηλικιωμένοι και ανήμποροι.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν πάντως όλοι οι κάτοικοι με τους οποίους μιλήσαμε: Χρήσιμο το ΚΕΠ, αλλά τα προβλήματα της περιοχής είναι τόσα πολλά που χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Αυτό βέβαια ειπώθηκε από όσους γνώριζαν την ύπαρξη του Κέντρου. Γιατί οι περισσότεροι, και μάλιστα πολλοί από αυτούς καταστηματάρχες στην Αγίου Κωνσταντίνου, δεν γνώριζαν καν ότι υπάρχει. Βέβαια, χωρίς μία πινακίδα, πώς να το γνωρίζουν;
ΚΕΠ Κοκκινιάς
Επόμενη στάση, το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών στην Κοκκινιά. Και εκεί δεν βρήκαμε ούτε έναν δημότη, αν και οι εργαζόμενοι ήταν κατηγορηματικοί. Κάθε μέρα το γνωρίζουν περισσότεροι και αρχίζουν να εξυπηρετούνται εκεί. Αρχικά μάλιστα αντιμετώπισαν και παράπονα, που όμως σταμάτησαν, μια και το ΚΕΠ στεγάζεται σε αίθουσα του διπλανού 4ου ΚΑΠΗ, η οποία χρησιμοποιούνταν για εκδηλώσεις των μελών του. ∆όθηκε γρήγορα όμως άλλη αίθουσα στα μέλη του ΚΑΠΗ και τώρα όσοι επισκέπτονται το ΚΕΠ δηλώνουν ευχαριστημένοι από τη λειτουργία του στη γειτονιά τους, μια και δεν χρειάζεται να διασχίζουν πλέον την Κηφισιάς για μια απλή βεβαίωση.
Στατιστικά πάντως μιλώντας, μέχρι τώρα εξυπηρετούνται κατά μέσο όρο 20 άτομα την ημέρα, διεκπεραιώντας όλων των ειδών τα αιτήματα: από φορολογικά μέχρι στρατολογικά.
Τάνια Κατσάνη