Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης πολιτών που λειτουργούν στην περιοχή του Αμαρουσίου, επισκέφτηκε η «Α» για να διαπιστώσει σε τι επίπεδα κυμαίνεται η προσέλευση του κόσμου και ποια είναι η πορεία που καταγράφουν στην εξυπηρέτηση των πολιτών συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές. Παράλληλα, αναζητήθηκαν επίσημα στοιχεία ώστε να τεκμηριωθούν και στατιστικά οι εκτιμήσεις.
Αυξημένη επισκεψιμότητα
«Αυξημένη είναι η κίνηση» στο παράρτημα ΚΕΠ της οδού Μεσογείων 82, στην περιοχή της Κοκκινιάς, σύμφωνα με όσα μας δήλωσαν υπάλληλοι του συγκεκριμένου ΚΕΠ, που εξυπηρετούν το κοινό τις πρωινές ώρες. Συγκεκριμένα, η κ. Μαλάμω Μπαλοτύμα και η κ. Μαρία Κλουκίνα τόνισαν ότι «ιδιαίτερη αύξηση της κίνησης παρουσιάστηκε από τη στιγμή που τοποθετήθηκαν πινακίδες για το ΚΕΠ στις γύρω οδούς». Στο παράρτημα της Κοκκινιάς, εξυπηρετούν ακόμα δύο άτομα τις απογευματινές ώρες, ενώ «η κίνηση ποικίλλει ανάλογα με τη μέρα και την ώρα», όπως ανέφεραν οι υπάλληλοι, συμπληρώνοντας ότι «ο κόσμος που επισκέπτεται το υποκατάστημα είναι κάθε ηλικίας και οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες που διεκπεραιώνουμε είναι η θεώρηση του γνησίου υπογραφής, ακριβή φωτοαντίγραφα και γενικότερα αιτήσεις».
Διευκολύνουν οι πινακίδες
Την ευεργετική επίδραση των πινακίδων στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα ΚΕΠ, επισήμαναν και οι υπάλληλοι του υποκαταστήματος που βρίσκεται στην πλατεία Εργατικών Κατοικιών, Μαρία Παπαδολιά και Μαρία Λάλιου. «Εδώ και ένα μήνα έχει αυξηθεί πολύ η κίνησημ και οι πινακίδες βοήθησαν πολύ», τονίζουν χαρακτηριστικά, αναφέροντας επίσης ότι «μεγαλύτερη κίνηση υπάρχει τα πρωινά και οι πιο δημοφιλείς αιτήσεις αφορούν πιστοποιητικά και μεταβιβάσεις». Οι υπάλληλοι του παραρτήματος των Εργατικών Κατοικιών, υπογράμμισαν επίσης στην «Α» ότι «οι πολίτες γνωρίζουν τι υπηρεσίες μπορούμε να διεκπεραιώσουμε, ενώ οι υπηρεσίες που δεν διεκπεραιώνονται από το ΚΕΠ και ζητούνται συχνότερα είναι οι φωτοτυπίες».
Υψηλή επισκεψιμότητα
Μετά το ρεπορτάζ στα ΚΕΠ Αμαρουσίου, αναζητήσαμε τα στατιστικά στοιχεία των επισκέψεων ώστε να διαπιστώσουμε και αριθμητικά την αυξημένη απήχηση των ΚΕΠ, που περιέγραψαν οι εργαζόμενοι σε αυτά. Έπειτα από επικοινωνία με την προϊστάμενη Κέλλυ Δημοπούλου, μας δόθηκαν οι ακόλουθες πληροφορίες:
«Η επισκεψιμότητα των πολιτών προς τα ΚΕΠ του Δήμου Αμαρουσίου (κεντρικό και δύο παραρτήματα) έχει σταθερά αυξητικές τάσεις κάθε χρόνο, με μεγαλύτερη την προτίμηση των πολιτών προς το κεντρικό. Το 25%των πολιτών που επισκέπτονται τα ΚΕΠ για να εξυπηρετηθούν είναι κάτοικοι άλλων Δήμων (Πεύκη, Κηφισιά, Νέα Ερυθραία).
Στατιστικά τα ΚΕΠ του Δήμου Αμαρουσίου βρίσκονται στη δεύτερη θέση σε αριθμό αιτημάτων μεταξύ των ΚΕΠ των Βορειοανατολικών Δήμων της Αττικής. Την πρώτη θέση έχει το ΚΕΠ του Δήμου Νέας Ιωνίας, η οποία όμως έχει διπλάσιο αριθμό κατοίκων.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι το έτος 2007 έγιναν 7.802 αιτήσεις, το 2008 έγιναν 8.270 αιτήσεις και το έτος 2009 μέχρι τα τέλη Μαρτίου έχουν γίνει 7.921. Τα παραρτήματα είχαν το 2008 1.763 αιτήσεις, εκ των οποίων 843 στις εργατικές, και το 2009, μέχρι στιγμής 1.931, εκ των οποίων 947 στις εργατικές.
Συμβολή στην αποσυμφόρηση
Όπως υποστηρίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, που εποπτεύει τη λειτουργία των κέντρων, Γιώργος Ιατρίδης, «με τις ενέργειες ενημέρωσης που προωθεί ο Δήμος Αμαρουσίου (όπως ενδεικτικές πινακίδες, ενημερωτικοί χάρτες κ.λπ.), στοχεύουμε οι πολίτες να επιλέγουν το πλησιέστερο σε αυτούς ΚΕΠ για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτησή τους. Παράλληλα, επιτυγχάνεται η αποσυμφόρηση του Κέντρου γενικότερα, με αποτέλεσμα να ευοδωθεί ο σκοπός για τον οποίο τα δύο νέα ΚΕΠ συστάθηκαν.
Επίσης, ο κ. Ιατρίδης υπογραμμίζει ότι «ο στόχος μας είναι να αυξήσουμε τους αριθμούς της επισκεψιμότητας στο ΚΕΠ του κέντρου, της Μεσογείων και στο ΚΕΠ Εργατικών Κατοικιών μέσα από δράσεις επικοινωνίας για να υπάρχει μείωση του χρόνου αναμονής των πολιτών αλλά και καλύτερη εξυπηρέτηση».