Σε μερική εφαρμογή τέθηκαν από την Παρασκευή 10 Ιουλίου οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Ψαλίδι – Πέλικα, σύμφωνα με μελέτη που ανέθεσε ο Δήμος Αμαρουσίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η επιβάρυνση της περιοχής και η υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Η μεγαλύτερη αλλαγή στις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι η μονοδρόμηση της γέφυρας της οδού Αιγαίου. Οι διερχόμενοι από το υπουργείο Παιδείας και το Mall θα χρησιμοποιούν τη γέφυρα μόνο ως έξοδο.
Η εφαρμογή της μελέτης υποστηρίζεται από έργα υποδομής, καθώς στο προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν πολλές ασφαλτοστρώσεις και διανοίξεις δρόμων, δημιουργήθηκε μία νέα πλατεία, πραγματοποιήθηκαν έργα αποχέτευσης ακαθάρτων, ενώ υπήρξε και αλλαγή της χρήσης γης, σύμφωνα με την οποία η περιοχή γίνεται αποκλειστικά περιοχή αμιγούς κατοικίας.
Προστασία από υπερτοπικές χρήσεις
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου, με τις ρυθμίσεις αυτές «επιδιώκεται η διαμόρφωση περιοχών κατοικίας προστατευμένων από υπερτοπικές χρήσεις με την αποφυγή όσο το δυνατόν διαμπερών κινήσεων, με την είσοδο και έξοδο στις περιοχές αυτές να γίνεται μόνο από συγκεκριμένες εξόδους».
Η κυκλοφοριακή παρέμβαση προήλθε μετά από πολύμηνο διάλογο της δημοτικής αρχής με τους εξωραϊστικούς συλλόγους και τους κατοίκους, καθώς και συζητήσεων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Ψαλίδι – Πέλικα, εφαρμόζονται μετά την ανάλογη εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Άνω Ψαλίδι από τον Σεπτέμβριο του 2009 και αφού ξεπεράστηκαν οι αντιδράσεις του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, τα νέα μέτρα θα επαναξιολογηθούν σε περίπου ένα μήνα, ώστε οι οποίες αδυναμίες, προβλήματα ή ατέλειες, υπάρχουν να αντιμετωπιστούν και να λυθούν.
Σε ειδική εκδήλωση
Η παρουσίαση των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων πραγματοποιήθηκε σε ειδική εκδήλωση από τον δήμαρχο Γιώργο Πατούλη, τον πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Κυκλοφορίας και Συγκοινωνίας Γιώργο Ζήκο και από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελο Ματσούκη, ο οποίος εκπονεί τις μελέτες.
Στην ομιλία του ο δήμαρχος αναφέρθηκε αναλυτικά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή, αλλά και «στη διάθεση και στην πολιτική βούληση που υπάρχει από την πλευρά της διοίκησης, ώστε να βρεθούν οι λύσεις εκείνες που ικανοποιούν την πλειοψηφία των κατοίκων».
Πρόσθεσε ότι ο διάλογος συνεχίζεται και για τον σκοπό αυτό οι κάτοικοι θα μπορούν να καταθέτουν τις παρατηρήσεις και τις απόψεις τους για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Γραφείο Κυκλοφορίας του Δήμου και κατέληξε: «Ενωμένοι χωρίς προκαταλήψεις μπορούμε να κάνουμε πολλά. Να φτιάξουμε μια γειτονιά που αρμόζει στα οράματα όλων εσάς, μια γειτονιά που σίγουρα μπορεί να γίνει γειτονιά πρότυπο, γιατί έχουμε τη διάθεση και τη βούληση να κάνουμε το Ψαλίδι γειτονιά πρότυπο».
Από τη θεωρία στην πράξη
Σύμφωνα, πάντα, με την ανακοίνωση της δημοτικής αρχής, «οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο Ψαλίδι γίνονται σταδιακά:
1. Τον Μάιο 2007 υπογράφηκε η σύμβαση με το Πανεπιστήμιο της Πάτρας για την εκπόνηση της μελέτης.
2. Πριν καταρτιστεί η μελέτη έγιναν συναντήσεις παραγόντων του Δήμου και των μελετητών με τους συλλόγους και τους κατοίκους της περιοχής, οι προτάσεις των οποίων ελήφθησαν υπόψη.
3. Τον Ιούλιο του 2008 εγκρίθηκε η μελέτη.
4. Τον Σεπτέμβριο του 2008 ξεκίνησε η εφαρμογή της μελέτης στο Άνω Ψαλίδι.
5. Στο πλαίσιο εφαρμογής της μελέτης στο Άνω Ψαλίδι, έγινε μονοδρόμηση των οδών: Μεθώνης, Σιδέρη, Μυστρά, Πύλου, Ηλέκτρας, Ερ. Μίλλερ σε δύο τμήματα της Αγρινίου, Αν. Παπανδρέου (τμήμα του Παραδρόμου) και Ομορφοκκλησιάς.
6. Παράλληλα διακόπηκε η υπερτοπική κίνηση μέσω της οδού Ερ. Μίλλερ ξεπερνώντας τις έντονες αντιδράσεις του υπουργείου Παιδείας.
7. Δόθηκε στην κυκλοφορία ως μονόδρομος η οδός Αγρινίου, σημείο τριβής μεταξύ των δύο Δήμων, με τη σύμφωνη πλέον γνώμη των Δήμων Αμαρουσίου – Πεύκης.
8. Απετράπη η κατασκευή πεζογέφυρας στο ύψος του σταθμού Νερατζιώτισσα, η οποία θα συσσώρευε ακόμη περισσότερους επισκέπτες του εμπορικού κέντρου με Ι.Χ. στην περιοχή.
9. Μέσα στο 2009 και για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας διανοίχτηκαν οι δρόμοι: Εγνατίας, Ρέας (από παράδρομο έως Εγνατίας), Π. Κούσουλα (από Ατρείδων έως Κηφισίας), Άργους (από Π. Κούσουλα έως Κύμης ) και Κορίνθου.
10. Διαμορφώθηκαν για την ασφαλέστερη μετακίνηση των κατοίκων πεζοδρόμια σε όλη την περιοχή συνολικού μήκους 1600 μέτρων.
11. Ξεκίνησε η διαμόρφωση της πλατείας μεταξύ των οδών Ψαρρών, Πέλικα και Εγνατίας, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των περιοικων.
12. Μονοδρομήθηκαν 23 οδικά τμήματα στο Ψαλίδι – Πέλικα και εφαρμόσθηκαν διάφορες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε άλλα 18 σημεία της περιοχής.
Σύμφωνα με την διοίκηση, το αμέσως επόμενο διάστημα:
1. Εξετάζεται για την αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης, η λήψη μέτρων που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και τη λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, δωρεάν για τους μόνιμους κάτοικους.
2. Ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη του Ψαλιδίου ως περιοχής ήπιας κυκλοφορίας.
3. Βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη για την οδό Βύρωνος που αποτελεί το βασικό οδικό άξονα της περιοχής.
Γιάννης Μπεθάνης