Επειδή:
– Τα όρια ασφαλούς έκθεσης που ισχύουν στη χώρα μας (λίγο αυστηρότερα από αυτά του ΠΟΥ) θεωρούνται από πολλούς ερευνητές ως υπερβολικά υψηλά, αφού αυτά θεσπίστηκαν λαμβάνοντας υπ’ όψη μόνο μια κατηγορία βιολογικών επιπτώσεων (θερμικές επιπτώσεις), όταν πολλές έρευνες (στατιστικές και εργαστηριακές) αναδεικνύουν και άλλες κατηγορίες επιπτώσεων από τις οποίες δεν προστατεύουν τα όρια αυτά.
– Τα όρια αυτά που ισχύουν στη χώρα μας πρέπει να μειωθούν δραστικά καθώς και να ληφθούν μέτρα επανασχεδιασμού του δικτύου κεραιών κινητής τηλεφωνίας ώστε να επιτευχθεί η ελάχιστη δυνατή έκθεση του κοινού σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.
– Η διαδικασία για την απομάκρυνση κεραιών που λειτουργούν καταφανώς παράνομα είναι εξαιρετικά χρονοβόρα καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες προβάλλουν είτε μη αρμοδιότητα είτε έλλειψη αντικειμενικής δυνατότητας να απομακρύνουν τις παράνομες κεραίες.
– Οι έλεγχοι για τυχόν υπερβάσεις των ορίων ασφαλούς έκθεσης (μετά την εγκατάσταση της κεραίας) είναι σπάνιοι.
– Οι διαδικασίες για επιβολή ποινών σε περίπτωση παράβασης είναι πολύ αργές και οι ποινές που επιβάλλονται μικρές (σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρίες αρνούνται να συμμορφωθούν με ρητές υποδείξεις των αρχών χωρίς μεγάλες επιπτώσεις).
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
– Πρόκειται να προχωρήσει στη δραστική μείωση των ορίων ασφαλούς έκθεσης του πληθυσμού στην ακτινοβολία σύμφωνα με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες και μετά από πρόταση επιτροπής επιστημόνων στην οποία θα μετέχουν ειδικοί στις βιολογικές επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας;
– Πρόκειται να θεσπιστεί όριο ελάχιστης οριζόντιας απόστασης 300 μέτρων από χώρους πρόσβασης κοινού στο ίδιο ύψος με την κεραία καθώς και από σχολεία, βρεφονηπιακούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, νοσοκομεία, κλπ.;
– Πρόκειται να επανασχεδιαστεί το δίκτυο και ο τρόπος λειτουργίας των κεραιών μετά από μελέτη με ευθύνη της Πολιτείας ώστε να ελαχιστοποιηθεί η έκθεση του κοινού σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία;
– Πρόκειται να προχωρήσει σε εφαρμογή της υποχρεωτικής σήμανσης των κεραιών κινητής τηλεφωνίας τουλάχιστον για τις ήδη υπάρχουσες εντός οικιστικού ιστού, ως μέτρο ενημέρωσης των πολιτών; (π.χ. στην είσοδο του ακινήτου που στην οροφή υπάρχει κεραία να υπάρχει ένδειξη ότι το ακίνητο είναι βάση κεραίας κινητής τηλεφωνίας).
– Πρόκειται να τροποποιήσει το άρθρο 31 του νόμου 4053/2012 υπό τον τίτλο “Μεταβατικές διατάξεις για την αδειοδότηση κατασκευών κεραιών”, με το οποίο δόθηκε η δυνατότητα σε εταιρίες που είχαν εγκαταστήσει αυθαίρετα κεραίες κινητής τηλεφωνίας, να αδειοδοτηθούν μέσα σε χρονικό διάστημα 24 μηνών θεωρώντας μάλιστα αυτές, για το κρίσιμο χρονικό διάστημα, ως «νομίμως λειτουργούσες”; Σημειώνεται δε ότι το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε μεταγενέστερα έτσι ώστε να παραταθεί η ισχύς του μέχρι τις 30-10-2015.
– Πρόκειται να επανεξεταστεί η αδειοδότηση, εγκατάσταση και λειτουργία των δυο κεραιών (σταθμοί βάσης) στο Μαρούσι (οδός Αυτοκρ. Ηρακλείου 41 & Μ. Αλεξάνδρου 13 και οδός Στρ. Λέκκα 33), αλλά και να σημανθούν άμεσα για ενημέρωση των πολιτών; Θα ληφθούν υπόψη οι διαμαρτυρίες των πολιτών ως προς την απόσταση από τις ευπαθείς ομάδες και την επικινδυνότητα από την εκπεμπόμενη ακτινοβολία;
– Πρόκειται να απομακρυνθούν όλοι οι σταθμοί βάσης που έχουν τοποθετηθεί σε απόσταση μικρότερη των 300 μέτρων από χώρους συγκέντρωσης μικρών παιδιών και ευπαθών ομάδων (σχολεία, παιδικές χαρές, παιδότοποι, κλπ.);
– Πρόκειται να προχωρήσει σε συνολική νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την εκφρασθείσα πρόθεσή του, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω και εάν ναι σε ποια φάση βρίσκεται αυτή η πρωτοβουλία;».