Απόλυτα ικανοποιημένος από το πώς ανταποκρίθηκαν οι υπηρεσίες και το προσωπικό του Δήμου στις απαιτήσεις της περιόδου της καραντίνας για την διατήρηση των μέτρων προστασίας των δημοτών δηλώνει στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ ο δήμαρχος Μεταμόρφωσης, Στράτος Σαραούδας.
Παρ’ όλα αυτά, όπως τονίζει με έμφαση, δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός, αλλά να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση, προσαρμοσμένοι στην νέα πραγματικότητα, που φέρνει αλλαγές στον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας, ενώ δεν παραλείπει να ευχαριστήσει θερμά τους πολίτες για τν βαθμό ανταπόκρισης που έδειξαν όλο το προηγούμενο διάστημα, γεγονός που συνέβαλε και στην γενικότερη επιτυχία να υπάρχουν ελάχιστα καταγεγραμμένα κρούσματα στον Δήμο Μεταμόρφωσης.
Ποιος είναι ο πρώτος απολογισμός μετά την ολοκλήρωση του lockdown για τον Δήμο Μεταμόρφωσης;
«Έχοντας το πλεονέκτημα να κρίνουμε εκ του αποτελέσματος, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και φυσικά ο Δήμος Μεταμόρφωσης ανταποκρίθηκε με επάρκεια στην πρωτόγνωρη δοκιμασία. Σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς αναστείλαμε τη λειτουργία όλων των απαιτούμενων δημοτικών δομών, δώσαμε έμφαση στις εξ αποστάσεως και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, δημιουργήσαμε Γραμμή Βοήθειας και ενισχύσαμε την Κοινωνική Υπηρεσίας κάναμε απολυμάνσεις σε όλη τη Μεταμόρφωση, ενώ ορίσαμε Επόπτες Υγείας, οι οποίοι επιτηρούσαν για την τήρηση των μέτρων».
Στο διάστημα της καραντίνας οι πολίτες συμμορφώθηκαν με τις συστάσεις και σε τι βαθμό; Υπήρξαν «άτακτοι» και, αν ναι, τι είδους παραβάσεις διαπιστώθηκαν;
«Σε γενικές γραμμές, εκτός κάποιων μεμονωμένων περιστατικών στην αρχή οι πολίτες επέδειξαν αξιοθαύμαστη ατομική ευθύνη. Π.χ. την πρώτη ημέρα είχα βοηθήσει προσωπικά ηλικιωμένο συμπολίτη να επιστρέψει σπίτι του, όταν τον πέτυχα να πιέζει να μπει στο Δημαρχείο χωρίς μάλιστα πρακτικά λόγο και να μη δίνει την πρέπουσα σημασία στο lockdown. Απλά για να κάνει βόλτα».
Υπήρξαν καταγεγραμμένα κρούσματα κορωνοϊού στον Δήμο;
«Το συγκεκριμένο νούμερο έχει δημοσιευτεί πρόσφατα από τον ΕΟΔΥ. Ευτυχώς η Μεταμόρφωση βρίσκεται εξαιρετικά χαμηλά, ένα αποτέλεσμα και της κοινής μας προσπάθειας. Της υπευθυνότητας της καθεμίας και του καθενός από εμάς. Και αυτό είναι που πραγματικά μετρά».
Ποιος είναι ο βαθμός ικανοποίησης της δημοτικής Αρχής ως προς τις ενέργειες που έκανε στην διάρκεια της καραντίνας και την αποτελεσματικότητά τους; Θα μπορούσατε να μας αναφέρετε κάποιο παράδειγμα;
«Όταν καταφέρνουμε να ανταποκριθούμε στις αυξημένες ανάγκες και να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, μόνο ικανοποιημένοι μπορούμε να είμαστε. Ενώ και οι πολίτες αναγνωρίζουν την στάση τόσο κεντρικού κρατικού μηχανισμού, όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι κοινωνικές μας υπηρεσίες με την παροχή υπηρεσιών σε ολοένα και περισσότερους πολίτες. Ωστόσο καλό είναι να κοιτάμε το παρελθόν όχι απλά για να πούμε ότι τα πήγαμε καλά, αλλά με κριτική ματιά. Για να γίνουμε καλύτεροι».
Ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός που προέκυψε για πολλές οικογένειες κατά τη διάρκεια, αλλά και κατά πώς φαίνεται και στο άμεσο μέλλον, είναι η δραματική συρρίκνωση του εισοδήματος. Αυτό ενδεχομένως να έφερε μια στροφή στην χρήση κοινωνικών δομών και υπηρεσιών των Δήμων, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες. Έχετε παρατηρήσει σχετικές περιπτώσεις στον Δήμο; Ποιες είναι οι υπηρεσίες/δομές που έχουν δεχθεί την μεγαλύτερη ζήτηση για υποστήριξη από τους πολίτες;
«Έχετε απόλυτο δίκιο. Από την έναρξη του lockdown μέχρι και σήμερα αυξήθηκαν ήδη οι μερίδες του συσσιτίου από 80 σε 135, ενώ αυξήθηκαν και οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Παντοπωλείου. Ο Δήμος Μεταμόρφωσης κατάφερε να ανταποκριθεί με τον διπλασιασμό της χρηματοδότησης από 40.000 στις 80.000 Ευρώ, ενώ λάβαμε και τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής, της ΚΕΔΕ, καθώς και ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Παράλληλα δημιουργήσαμε Γραμμή Βοήθειας για οποιονδήποτε πολίτη βρίσκεται σε ανάγκη, με ιατρικές συμβουλές, συνταγογράφηση, ψώνια και φάρμακα στο σπίτι, με παροχή ειδών πρώτης ανάγκης, με ψυχολογική υποστήριξη και πολλές ακόμη υπηρεσίες. Υπηρεσίες οι οποίες στελεχώθηκαν με πρόσθετο προσωπικό.
Φυσικά η προσπάθεια συνεχίζεται, καθώς κερδίσαμε αρκετές αλλά όχι τον πόλεμο. Και ο Δήμος Μεταμόρφωσης παραμένει σε εγρήγορση και πανέτοιμος να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε ανάγκη, πάντοτε σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, όπως ο ΕΟΔΥ».
Ήδη διανύουμε τις πρώτες μέρες της άρσης των περισσότερων περιορισμών και σταδιακά η ζωή επανέρχεται σε μια καινούρια, διαφορετική κανονικότητα. Ποιες είναι οι πρώτες εικόνες στην πόλη;
«Όπως σωστά παρατηρήσατε, πλέον μπαίνουμε σε μια καινούργια και διαφορετική κανονικότητα. Μπορεί σταδιακά να αίρονται αρκετοί περιορισμοί, όμως πρέπει να τηρούμε όλα τα προληπτικά μέτρα και να προσέχουμε να μη χάσουμε όσα με κόπο και θυσίες κερδίσαμε. Για αυτό και είμαστε σε συνεχή επαφή και συνεργασία με τον ΕΟΔΥ, την Περιφέρεια Αττικής και τα αρμόδια Υπουργεία.
Οι πολίτες – έχω την αίσθηση – ότι στην πλειοψηφία τους αντιλαμβάνονται τους κινδύνους και τηρούν τα μέτρα πρόληψης. Ο Δήμος Μεταμόρφωσης, από την πλευρά του, συνεχίζει να στηρίζει όλες τις ευπαθείς ομάδες και όσους έχουν ανάγκη, ενώ κάνει ότι μπορεί ώστε να μειωθεί το ενδεχόμενο νέων κρουσμάτων. Για παράδειγμα με δική μας πρόσκληση, κινητή μονάδα του ΕΟΔΥ εξετάζει τους εργαζομένους του Δήμου, με έμφαση στις κοινωνικές δομές και την Καθαριότητα, δηλαδή τους εργαζομένους μας στην πρώτη γραμμή.
Παράλληλα συνδράμουμε, στα όρια των αρμοδιοτήτων μας, στην προετοιμασία των σχολείων τα οποία ανοίγουν και σε οποία ανάγκη παρουσιαστεί. Για παράδειγμα στην Τρίτη Λυκείου που ξεκίνησε τα μαθήματα θα υπάρχει ενημέρωση από ιατρό».
Στην διάρκεια της καραντίνας, είχατε συνεχείς τηλε-συνεργασίες με την Περιφέρεια και Υπουργεία. Ποιες είναι οι άμεσες προτεραιότητες που κρίνετε ότι πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα από την πρώτη κιόλας μέρα της εξόδου από την καραντίνα;
«Η άμεση προτεραιότητά μας είναι η επαναφορά στην κανονικότητα, με όσο το δυνατό μικρότερο κίνδυνο. Για αυτό και συνεργαζόμαστε διαρκώς όλοι οι Δήμοι και η Περιφέρεια με το αρμόδιο Υπουργείο και τον αρμόδιο Υπουργό ανάλογα με το ζήτημα που κάθε φορά έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Όσο για τις τηλε-συνεργασίες, είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας».
Ως Δήμος σε ποιες πρωτοβουλίες εστιάζετε να προχωρήσετε, ώστε να είστε ακόμα πιο προετοιμασμένος σε ενδεχόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας από το φθινόπωρο;
«Η σημαντικότερη πρόκληση είναι να παραμείνουμε σε εγρήγορση. Να μην εφησυχάσουμε. Πλέον, ως ένα βαθμό ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Πρέπει να κάτσουμε γύρω από το ίδιο τραπέζι -έστω και συμβολικά μέσω τηλεδιάσκεψης- να δούμε πιθανές αστοχίες ή καθυστερήσεις και να προετοιμαστούμε ακόμη καλύτερα για ενδεχόμενο νέο κύμα της πανδημίας».
Ένα μήνυμα προς τους δημότες για την επόμενη μέρα;
«Τους ευχαριστώ θερμά για την συλλογική και ατομική ευθύνη που έδειξαν. Ωστόσο δεν εφησυχάζουμε. Τηρούμε τους προληπτικούς κανόνες και Παραμένουμε Υγιείς».