«Συζήτηση μέσω ανάγνωσης εγγράφων δεν είναι συζήτηση». Με αυτόν τον τρόπο ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων του Δήμου Πεντέλης Κωνσταντίνος Χριστόπουλος σχολίασε σε μακροσκελή ανακοίνωση την οποία εξέδωσε τα όσα διεμήφθησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 28ης Ιουλίου όταν και συζητήθηκαν (κυρίως υπό την μορφή ανάγνωσης της απαντητικής επιστολής της δημάρχου προς την Ένωση Γονέων) μια σειρά από εκκρεμή εκπαιδευτικά-σχολικά θέματα τα οποία είχε επισημάνει η Ένωση με σχετική επιστολή προς την δημοτική Αρχή.
Ο πρόεδρος της Ένωσης υπό την μορφή… εκπαιδευτικής αξιολόγησης που περιλαμβάνει βαθμολογία σε γραπτή και προφορική εξέταση της δημάρχου Νατάσσας Κοσμοπούλου εκτιμά ότι η δήμαρχος «έγραψε κάτω από την βάση» και γι’ αυτό τον λόγο «μένει μεταξεταστέα για τον Σεπτέμβριο»- παραπέμποντας ενδεχομένως σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όταν και θα συζητηθούν εκ νέου τα εκπαιδευτικά ζητήματα.
Αναλυτικά, ο Κ. Χριστόπουλος αναφέρει τα εξής:
«Η πολυπόθητη συζήτηση δεν έγινε ποτέ!»
«Η πολυπόθητη (και υποχρεωτική βάσει κανονισμού) συζήτηση για τα 25 θέματα Παιδείας, που θέσαμε ως Ένωση Γονέων στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πεντέλης, την Δευτέρα 28/7/2025, δεν έγινε ποτέ! Η συζήτηση εξαντλήθηκε στην …ανάγνωση από τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο Παιδείας κ. Κούβελη της ‘’απαντητικής’’ (και αρκετά προσβλητικής) επιστολής της δημάρχου κ. Κοσμοπούλου, που είχε ήδη αποσταλεί και δημοσιευθεί από τις 2/7/2025, με την υπόσχεση του προέδρου ότι θα ενημερωθούν (ξανά;) όλοι για το περιεχόμενο και το θέμα θα επανέλθει σε επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο προς- πραγματική αυτή την φορά ελπίζουμε- συζήτηση.
Μέχρι τότε ωστόσο, ας εξετάσουμε και βαθμολογήσουμε το απαντητικό γραπτό της δημάρχου:
Θέμα 1ο. Βαθμός 1/3.
Οι υλοποιημένες εργασίες στα σχολεία το τελευταίο 1,5 έτος που παρέθεσε σε πίνακα η δημοτική Αρχή, καλώς έγιναν, αλλά δεν αφορούν τις εκκρεμείς εργασίες που αναφέρονται στη σχετική, επικαιροποιημένη τον Ιούνιο 2025 ανά σχολική μονάδα, λίστα που κατέθεσε η Ένωση Γονέων. Επ’ αυτής δεσμεύτηκε στο συμβούλιο ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Φωτίου να απαντήσει εγγράφως, ποιες εργασίες προτεραιοποιούνται και ποιες θα προλάβουν να έχουν γίνει πριν το κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς.
Θέμα 2ο. Βαθμός 0/3.
Εδώ και 1,5 χρόνο η δημοτική κοινότητα Νέας Πεντέλης ΔΕΝ έχει παιδικό σταθμό. Η αναζήτηση για οριοθέτηση, μελέτη και ανέγερση όταν μπει στο σχέδιο μια νέα περιοχή δεν αποτελεί ικανοποιητική απάντηση. Θα έπρεπε να έχει βρεθεί χώρος ‘’χθες’’. Οι δε γονείς νηπίων στη Νέα Πεντέλη κάθε άλλο παρά ικανοποίηση δηλώνουν. Τα μισά σχεδόν παιδιά που ‘’ξεσπιτώθηκαν’’ από τον παιδικό σταθμό της Νέας Πεντέλης, οι γονείς προτίμησαν να τα πάνε σε ιδιωτικό, ενώ από όσα μεταφέρθηκαν στα Μελίσσια, υπήρχαν έντονα παράπονα για τους χώρους.
Θέμα 3ο. Βαθμός 0/3.
Τα υποτιθέμενα πολεοδομικά θέματα για το Κρυστάλλειο Δημοτικό, έχουν αναφερθεί μόνο προφορικά από την δήμαρχο. Δεν υπάρχει ούτε μία έκθεση ελέγχου, αυτοψία τεχνικής υπηρεσίας που να επιβεβαιώνει την αδυναμία επισκευής της αίθουσας διδασκαλίας, ενώ σχετικές εργασίες έγιναν στις διπλανές αίθουσες στην ίδια πτέρυγα, παρά τις ρητές (και on camera) υποσχέσεις της δημάρχου περί επισκευής σε λίγες ημέρες από τον Σεπτέμβριο του 2024. Το σχολείο παραμένει ακρωτηριασμένο ακόμα και σήμερα, ένα χρόνο μετά.
Θέμα 4ο. Βαθμός 0/3.
Η επιτακτική ανάγκη για 2ο Λύκειο στα Μελίσσια ‘’κρατάει’’ χρόνια. Όπως μας εξήγησε και η υπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη σε πρόσφατη συνάντηση, το γνωρίζει και αναμένει από τις τοπικές Αρχές να υποδειχθεί και να εξασφαλιστεί κατάλληλος χώρος. ‘’Αιτήματα για ανάγκη κατασκευής’’ δεν προσφέρουν κάτι καινούριο, ούτε αποδεικνύουν κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια. Απλά ‘’κομίζουν γλαύκας εις Αθήνας’’.
Θέμα 5ο. Βαθμός 1/3.
Η συνεργασία με τους διευθυντές δεν υποκαθιστά την ανάγκη για μηνιαία σύσκεψη εκπαιδευτικής κοινότητας, την επαναφορά της οποίας είχε άλλωστε υποσχεθεί η δήμαρχος. Αναμένουμε τέτοια σύσκεψη τον Σεπτέμβριο με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Θέμα 6ο. Βαθμός 2/3.
Καθώς δεν έχει γίνει καμία σύσκεψη και δεν ανταποκρίνεται ο Δήμος σε προσπάθειες συνεργασίας, δεν γνωρίζουμε ακριβώς τις ώρες ημερήσιας απασχόλησης. Είναι θετικό η αύξηση που αξιοποιεί ο Δήμος άνω των 105 που χρηματοδοτεί το Υπουργείο. Ωστόσο υπάρχουν σχολεία με παράπονα (βλ. επιστολές διευθυντών) για την καθαριότητα που θα πρέπει να απαντηθούν.
Θέμα 7ο. Βαθμός 1/3.
Το θέμα αφορά την περίφημη ‘’λίστα’’ των Νηπιαγωγείων που και φέτος επιβάρυνε εκατοντάδες γονείς με 60 και 70 ευρώ ανά παιδί. Τα αναλώσιμα που προμηθεύονται οι διευθυντές μέσω σύμβασης ή παγίας δεν αφορούν αυτά τα υλικά παρά ελάχιστα. Ζητάμε ο Δήμος όπως άλλοι γειτονικοί δήμοι (Βριλήσσια, Κηφισιά κ.α.) να αναλάβει αυτό το κόστος.
Θέμα 8ο. Βαθμός 0/3.
Απάντηση εκτός θέματος. Το θέμα δεν αφορά γιορτές λήξης και παραστάσεις. Αφορά συγκεκριμένα μαθητικά πάρτι Γυμνασίων και Λυκείων που γίνονται σε χώρους νυχτερινής διασκέδασης στο κέντρο της Αθήνας με πολλούς κινδύνους για τα παιδιά μας. Ζητάμε να καλυφθεί το κόστος μουσικής κάλυψης, ως κίνητρο να παραμείνουν στους χώρους του σχολείου ή έστω σε χώρους εντός του Δήμου μας.
Θέμα 9ο. Βαθμός 1/3.
Τα ανοιχτά προαύλια τα απογεύματα για τα παιδιά είναι μια αναγκαιότητα στο Δήμο μας λόγω και περιορισμένων πάρκων και πλατειών, ενώ σε άλλους Δήμους είναι μια καθημερινότητα όλο το χρόνο. Τυχόν φθορές δεν γίνονται από τα παιδιά του Δημοτικού που παίζουν στο σχολείο τους. Όπως και να έχει τα ανοιχτά, φωτισμένα, ασφαλή και κυρίως γεμάτα παιδιά προαύλια είναι λύση και όχι πρόβλημα.
Θέμα 10ο & 17ο. Βαθμός 2/6.
Απάντηση εκτός θέματος. Το θέμα δεν αφορά γενικά εκδηλώσεις και δράσεις για νέους. Αφορά καλλιτεχνικές και περιβαλλοντικές δράσεις για μαθητές στα σχολεία (πχ. πρωινές επισκέψεις – περίπατοι με ξεναγούς από περιβαλλοντικούς συλλόγους της Πεντέλης). Δημιουργία γιατί όχι ακόμη κι ενός Κέντρου Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης σε χώρο μιας κατασκήνωσης. Κυρίως όμως αξιοποίηση ανθρώπων του θεάτρου και των τεχνών από τον Δήμο μας (όπως η Σοφία Ιωαννίδη, η Θέκλα Μαντέλη, ο Αλέξανδρος Μούστα κ.α.) οι όποιοι, αμειβόμενοι από τον Δήμο, θα αναλάβουν ανά 2-3 σχολεία, σε απογευματινές ώρες, εν είδει ‘’εξωσχολικών δραστηριοτήτων’’ τη δημιουργία μαθητικών θεατρικών, μουσικών και εικαστικών ομάδων και ίσως και μικτών ενηλίκων (γονέων και δασκάλων), οι οποίες θα είναι και η ‘’μαγιά’’ για ένα μεγάλο μαθητικό φεστιβάλ ή το εξαιρετικό φεστιβάλ νεολαίας κάθε καλοκαίρι. Οι δράσεις ωστόσο στους παιδικούς σταθμούς είναι πολύ θετικές.
Θέμα 11ο. Βαθμός 3/3.
Η ανταπόκριση της δημάρχου για το θέμα της μοριοδότησης ήταν θετική και έκανε τις δέουσες ενέργειες και επαφές.
Θέμα 12ο. Βαθμός 0/3.
Απάντηση εκτός θέματος. Το θέμα δεν αφορά το Υπουργείο Παιδείας. Αφορά την χρήση αθλητικών, συχνά σχολικών, χώρων από τα παιδιά. Οι δωρεάν και κατ’ αποκλειστικότητα παραχωρήσεις κάθε χρόνο είναι ήδη καταχρηστικές. Ζητάμε 3 πράγματα.
Πρώτον: Να προβλεφθεί ειδική έκπτωση 50%+ για όλους τους μαθητές στο ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟ Αθλητικό Κέντρο (κολυμβητήριο), όπως σε άλλες κοινωνικές ομάδες (ΚΑΠΗ, υπάλληλοι του Δήμου κ.α.)
Δεύτερον :Ως ‘’αντίτιμο’’ για την δωρεάν παραχώρηση, ο κάθε αθλητικός Σύλλογος να παρέχει στον χώρο επιβλεπόμενες 2 ‘’ώρες κοινού’’ για παιδιά και γονείς.
Τρίτον: Επιπλέον ως ‘’αντίτιμο’’ να παρέχει ενήλικές αθλητές – προπονητές στο σχολείο που φιλοξενείται, στο προαύλιο ή και στον κλειστό χώρο, για κάποια απογεύματα την εβδομάδα, εκπαιδεύοντας και ψυχαγωγώντας αθλητικά τα παιδιά, εν είδει ‘’εξωσχολικής δραστηριότητας’’ και ενδεχομένως με την δημιουργία σχολικής ομάδας που θα συμμετέχει την άνοιξη σε αθλητικό σχολικό τουρνουά που θα συντονίσει ο Δήμος. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το κλειστό γυμναστήριο στο Γυμνάσιο-Λύκειο στη Νέα Πεντέλη, που μόλις επισκευάστηκε μετά την φωτιά, δεν είναι απλά ένας αθλητικός χώρος. Είναι πρώτα απ’ όλα σχολικός χώρος και ‘’κύριος χρήστης’’ είναι πρώτα οι μαθητές του σχολείου (βλ. ανακοινώσεις δήμου & αντιδημάρχου)
Θέμα 13ο. Βαθμός 0/3.
Η οριοθέτηση των γεωγραφικών ορίων των σχολείων είναι όμως αρμοδιότητα και του Δήμου. Προκειμένου να ελαφρυνθεί το υπεράριθμο Λύκειο Μελισσίων, παιδιά μεταφέρθηκαν στα άλλα δύο, όπου απέχουν αφενός αρκετά (σε μερικές περιπτώσεις και άνω των 5 χλμ) και κυρίως η διαδρομή δεν εξυπηρετείται από 1 λεωφορειακή γραμμή. Δεν ζητάμε την μετακίνηση από τον Δήμο. Ζητάμε την παρέμβαση του στην Περιφέρεια και στον Ο.Σ.Υ. για την δημιουργία ενός απευθείας δρομολογίου.
Θέμα 14ο. Βαθμός 1/3.
Απάντηση γενική και αόριστη. Όπως συζητήσαμε με την υπουργό Παιδείας κ. Ζαχαράκη στην πρόσφατη συνάντηση, είναι θετική στην πρόταση μας για ενίσχυση και δημιουργία ειδικού νηπιαγωγείου, ίσως και ΕΕΚ/ΕΝΕΕΓΥΛ με αξιοποίηση κενών κτιρίων του διπλανού ΠΙΚΠΑ Πεντέλης. Από την δήμαρχο περιμένουμε ενέργειες και παρεμβάσεις (πχ. στο Υπουργείο Εργασίας και στα νομικά πρόσωπα που διαχειρίζονται τα κτίρια του ΠΙΚΠΑ – έχουν ήδη οχληθεί και από εμάς. Παλιότερα είχαμε πετύχει την παραχώρηση πτέρυγας στο ΚΕΔΑΣΥ Β’ Αθήνας).
Θέμα 15ο. Βαθμός 1/3.
Απάντηση εκτός θέματος. Το θέμα δεν αφορά γενικώς μετακινήσεις (ελάχιστες). Αφορά τις σχολικές εκδρομές με διανυκτέρευση. Τελευταία, ακόμα και για προορισμούς εσωτερικού (π.χ. Ιωάννινα) ‘’επιλέγονται’’ αεροπορική μετακίνηση και 5άστερα ξενοδοχεία, εκτοξεύοντας το κόστος με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μην μπορούν να συμμετέχουν. Ζητάμε από το Δήμο να αναλάβει από μια σχολική εκδρομή ανά Γυμνάσιο και Λύκειο του Δήμου μας, όσον αφορά το κόστος οδικής μετακίνησης. Αυτό θα είναι ένα σημαντικό κίνητρο να επιλεγεί η οδική μετακίνηση και παράλληλα θα δοθεί η δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να συμμετέχουν.
Θέμα 16ο. Βαθμός 1/3.
Απάντηση γενική και αόριστη. Η πρόταση μας είναι συγκεκριμένη και δεν εντάσσεται στη χαλαρή αλληλογραφία για προτάσεις ονοματοδοσίας. Προτείνουμε ένα σχολείο των Μελισσίων να ονομαστεί ‘’Γιάννης Κανίδης’’ στη μνήμη του ηρωικού Πόντιου δασκάλου που θυσιάστηκε υπερασπιζόμενος τους μικρούς μαθητές του στην τραγωδία του Μπεσλάν τον Σεπτέμβριο του 2004.
Θέμα 18ο, 19ο & 20ο. Βαθμός 1/9.
- Το Μαθητικό Συνέδριο χρειάζεται συνεργασία με την σχολική σύμβουλο των Δημοτικών Σχολείων του Δήμου μας και την διάθεση από τον Δήμο του χώρου και της υποδομής διεξαγωγής.
- Το Δημοτικό Συμβούλιο των Εφήβων χρειάζεται συνεργασία με τον σύμβουλο και τον διευθυντή κάθε Γυμνασίου και Λυκείου και τα 15μελή μαθητικά συμβούλια και διάθεση από τον Δήμο της αίθουσας και της υποδομής.
- Τα μαθητικά – σχολικά αθλητικά τουρνουά μπορούν να υλοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής ‘η/και προπονητές απογευματινών αθλητικών δραστηριοτήτων (βλ. Θέμα 12ο) και την εξασφάλιση από τον Δήμο αθλητικών χώρων, εξοπλισμού και παρελκομένων.
Θέμα 21ο. Βαθμός 0/3.
Απάντηση εκτός θέματος. Ζητάμε σε χώρους πλησίον σχολείων αλλά και υπαίθριους όπου συχνά παίζουν τα παιδιά μας, να τοποθετηθούν τραπέζια πικ-νικ για χρήση από παιδιά και γονείς. Φυσικά είναι αρμοδιότητα του Δήμου, γι’ αυτό το ζητάμε από τον Δήμο! Να αντικατασταθούν επίσης τα «εξαφανισμένα» στην πλατεία Κύπρου στη Νέα Πεντέλη και να φροντίσει ο Δήμος να μην ‘’εξαφανιστούν’’ ξανά.
Θέμα 22ο. Βαθμός 3/3.
Ευχάριστο νέο ότι επιτέλους θα αποκτήσουμε μια νέα, ανακαινισμένη και εμπλουτισμένη θέλουμε να πιστεύουμε Δημοτική Παιδική Βιβλιοθήκη.
Θέμα 23ο. Βαθμός 0/3.
Τα σχόλια περιττεύουν. Έχει μεγάλη και κρίσιμη διαφορά ένας εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα Παιδείας από αντιδήμαρχο Παιδείας. Για αυτό και ΟΛΟΙ οι Δήμοι στην ελληνική επικράτεια το θεωρούν βασικό αντικείμενο ενδιαφέροντος και έχουν Αντιδημαρχεία Παιδείας. Αυτή ακριβώς η Αντιδημαρχεία συντονίζει περιβαλλοντικές, εκπαιδευτικές, καλλιτεχνικές και αθλητικές δράσεις, φεστιβάλ, συνέδρια και συσκέψεις για μαθητές, γονείς και σχολεία.
Θέμα 24ο. Βαθμός 3/3.
Θετικό είναι ότι έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του ‘’ΗΛΕΚΤΡΑ’’ και αναμένεται η δεύτερη. Θα Θέλαμε να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες. Ποσοστό υλοποίησης ανά σχολικό συγκρότημα, χρονοδιάγραμμα κλπ.
Θέμα 25ο. Βαθμός 3/3.
Είναι θετικό ότι έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος Α’ φάσης και προχωράει η δεύτερη. Θα θέλαμε περισσότερες λεπτομέρειες, ειδικά για παλαιότερες υποδομές.
Γραπτή εξέταση. Συνολικός βαθμός 24/75.
Προφορική εξέταση. Βαθμός 8/25.
«Όλα τα σχολεία είναι πίσω στην κάλυψη των αναγκών τους»
Η ανακοίνωση του Κ. Χριστόπουλου καταλήγει:
«Με βάση όσα ειπώθηκαν από την δήμαρχο και τους αντιδημάρχους στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 28 Ιουλίου 2025, ξεπερνώντας τις προσβολές προς τους εκπροσώπους των γονέων του Δήμου, που επεσήμαναν και αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι, σημειώσαμε ότι στο 2ο Δημοτικό Μελισσίων πρόκειται να αφαιρεθεί μια αίθουσα προκάτ από το προαύλιο και μαθητές να μετακινηθούν σε γειτονικά σχολεία, ώστε να πληροί το κτήριο προϋποθέσεις χρηματοδότησης. Δεν είναι θετικό νέο να φεύγουν παιδιά από το σχολείο τους και το σχολείο να μικραίνει για οικονομικούς λόγους. Η οικονομική διάσταση πρέπει να ακολουθεί την παιδαγωγική και όχι το ανάποδο.
Σημειώσαμε επίσης από τον γενικό γραμματέα κ. Πανάγο, ότι από Ιούλιο 2024 έως Ιούλιο 2025 δόθηκαν για δαπάνες στα σχολεία 337.784 ευρώ, ενώ σε ολόκληρη την προηγούμενη δημαρχιακή θητεία (2020-2023) δόθηκαν 1.843.000 ευρώ, τα οποία όπως χαρακτηριστικά αναρωτήθηκε η δήμαρχος, δεν ‘’φαίνονται’’ στα σχολεία, καθώς η ίδια τα παρέλαβε σε πολύ άσχημη κατάσταση όπως είπε. Δεν θα σχολιάσουμε ότι η νυν δήμαρχος ήταν αντιδήμαρχος και στην προηγούμενη 4ετία. Θα επισημάνουμε όμως ότι τα 483.000 ευρώ δεν είναι νούμερο για να περηφανεύεται η δήμαρχος. Με το νέο δυσλειτουργικό σύστημα χωρίς σχολικές επιτροπές και πολύ μικρές παγίες προκαταβολές, στο Δήμο μας όπως και σε πολλούς άλλους Δήμους, απορροφήθηκαν λιγότερα από τα μισά χρήματα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά για τις ίδιες όμως ανάγκες. Όλα τα σχολεία είναι πίσω στην κάλυψη των αναγκών τους και από τη νέα σχολική χρονιά οι διευθυντές φοβούνται ότι θα ισχύσει το ανέκδοτο για τον συμπαθή γαϊδαράκο: ‘’πάνω που συνήθισε να μην τρώει, ψόφησε’’! Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλους δημάρχους, η κ. Κοσμοπούλου δήλωσε ότι συμφωνεί με το νέο σύστημα και δεν σκοπεύει να ζητήσει επαναφορά του προηγούμενου όπως άλλοι Δήμοι (π.χ. Χαλάνδρι).
Αναφέρθηκε επίσης η δήμαρχος διθυραμβικά στις ‘’ομάδες εφήβων’’ που διοργανώθηκαν στα Γυμνάσια και Λύκεια και με εξαιρετικά όπως είπε σχόλια από μαθητές και γονείς. Δυστυχώς η πραγματικότητα την διαψεύδει. Σε ελάχιστα σχολεία έγινε σχετική και δυστυχώς πολύ πρόχειρη απόπειρα για συναντήσεις – συνεδρίες ‘’ομάδων εφήβων’’ και τα σχόλια των μαθητών, γονέων και Συλλόγων Γονέων δεν ήταν καθόλου κολακευτικά. Το Κέντρο Κοινότητας όμως του Δήμου μας έχει εξαιρετικούς και υπεύθυνους επιστήμονες, που έχουν υλοποιήσει δράσεις και ομιλίες σε Γυμνάσια και Λύκεια και κυρίως έχουν επιστημονική σχέση εργασίας με τον Δήμο και δεν είναι απλά ‘’εντεταλμένοι’’ φίλοι της δημάρχου. Σε αυτούς αλλά και στους επιστήμονες του Κέντρου Ημέρας Παιδιού και Εφήβου ‘’Θάλπος’’ που έχουμε στο Δήμο μας, θα πρέπει να βασιστεί κάθε πρωτοβουλία και παρέμβαση που αφορά τόσο ευαίσθητα θέματα εφήβων και παιδιών.
Τέλος, καθώς ειπώθηκε από τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο για θέματα Παιδείας κ. Κούβελη (όχι σκόπιμα θέλουμε να πιστεύουμε και για αυτό τον καλέσαμε να ανασκευάσει), ο όρος ‘’παραβατικά παιδιά’’ θα θέλαμε να παραθέσουμε μια φράση της Συνηγόρου για τα Δικαιώματα του Παιδιού από σχετική ημερίδα που είχαμε οργανώσει πέρσι για την νεανική παραβατικότητα: ‘’Δεν υπάρχουν παραβατικά παιδιά, ούτε καν παραβατικές συμπεριφορές από παιδιά. Υπάρχουν συμπεριφορές που χρειάζονται υποστήριξη’’. Ο Δήμος, αλλά και όλοι οι ενήλικες δεν πρέπει να είμαστε διώκτες των παιδιών, αλλά υπερασπιστές τους, ειδικά στις δυσκολίες και τα λάθη τους. Για τα περισσότερα άλλωστε εμείς ευθυνόμαστε. Δεν υπάρχουν καλύτερα ή χειρότερα παιδιά. Υπάρχουν καλύτεροι ή χειρότεροι γονείς. Καλύτεροι ή χειρότεροι ενήλικες. Καλύτεροι ή χειρότεροι δήμαρχοι.
Συνολικός Βαθμός Γραπτής και Προφορικής Εξέτασης: 32/100.
Κάτω από την βάση.
Η δήμαρχος Πεντέλης Νατάσσα Κοσμοπούλου μένει μετεξεταστέα για τον Σεπτέμβριο.
Είμαστε σίγουροι ότι ‘’μπορεί να τα πάει καλύτερα’’..
ΥΓ. Είμαστε επίσης σίγουροι ότι η φράση που μας απηύθυνε η δήμαρχος στο τέλος του Δημοτικού Συμβουλίου ‘’Καλά είναι να κοιτάξετε λίγο τα του οίκου σας πριν έρθετε να κάνετε παρατηρήσεις…’’ δεν συνιστά σε καμία περίπτωση κεκαλυμμένη απειλή. Δεν το συνηθίζει άλλωστε…»