Το ζήτημα της πρόθεσης της δημοτικής Αρχής Πεντέλης εκχώρησης σε ιδιωτική εταιρεία του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο Λύκειο Μελισσίων έφτασε εκ νέου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, καθώς την Πέμπτη 13 Ιανουαρίου οι βουλευτές του κόμματος «Ελληνική Λύση» Απόστολος Αβδελάς και Κωνσταντίνος Χήτας κατέθεσαν σχετική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τον υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη.
Αναλυτικά, στην ερώτηση οι βουλευτές αναφέρουν τα εξής:
«Κυρία, κύριοι Υπουργοί,
Σύμφωνα με ενημέρωση από κατοίκους της τοπικής κοινωνίας της Πεντέλης, ανάστατοι και προβληματισμένοι είναι γονείς και μαθητές στο Λύκειο Μελισσίων. Αφορμή της αναστάτωσης υπήρξαν οι διαθέσεις του Δήμου Πεντέλης να αναθέσει σε ιδιώτες το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος για μαθητές του Λυκείου για τα επόμενα 2,5 χρόνια. Μέσα από τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, γνωστοποιήθηκε ο σχεδιασμός από τη διοίκηση του Δήμου Πεντέλης να διαθέσει πόρους ύψους 122.760 ευρώ για την υλοποίηση του μαθήματος
‘’Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός’’ που διεξάγεται στο Λύκειο Μελισσίων. Σύμφωνα με τον νόμο 3463/2006 αναφέρεται η δυνατότητα των Δήμων για ίδρυση και λειτουργία Κέντρων Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Το ερώτημα όμως του κάθε δημότη είναι κατά πόσο ο κάθε δήμος νομιμοποιείται να παρεμβαίνει στην εκπαιδευτική διαδικασία δημόσιων σχολείων και να αναθέτει σε ιδιώτες, παραχωρώντας δικαιώματα μαθημάτων του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος που μόνο διορισμένοι δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί νομιμοποιούνται να παραδίδουν. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μια πρωτοφανή είσοδο ιδιωτών με απευθείας ανάθεση στη δημόσια εκπαίδευση.
Αυτό και σε συνδυασμό με την κρατική επιλογή να καταργηθούν οι οργανικές θέσεις των υπηρετούντων στον Τομέα Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των ΚΕ.Σ.Υ., διακόπτοντας για άγνωστο χρονικό διάστημα την παροχή υπηρεσιών Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού μέσα από τις δημόσιες δομές, βάζουν τον κάθε εχέφρονα πολίτη σε προβληματισμό και περίσκεψη. Προβληματισμό και περίσκεψη για το ζοφερό μέλλον που περιμένει το ενιαίο, δημόσιο σχολείο, εφόσον ξεδιπλωθούν οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης για σχολεία πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων με χορηγίες, χωρίς σταθερή κρατική χρηματοδότηση και ενιαίο σχεδιασμό. Το σενάριο με την Τοπική Αυτοδιοίκηση να διαθέτει πόρους προς ημετέρους κατά το δοκούν για να ορίζουν τα μαθήματα στις σχολικές μονάδες και τον επαγγελματικό προσανατολισμό του μαθητικού δυναμικού φαντάζει εφιαλτικό. Η δημόσια εκπαίδευση πλέον καταστρατηγείται και καταντά εκπαίδευση των ιδιωτών και των οικονομικών συμφερόντων, εκπαίδευση των πολλαπλών ταχυτήτων κάτι πολύ μακρινό με αυτό που έχει στο μυαλό του κάθε δημοκράτης πολίτης.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
- Τι σκοπεύετε να κάνετε αναφορικά με τις διαθέσεις παρέμβασης Δήμων στην εκπαιδευτική διαδικασία δημόσιων σχολείων με αναθέσεις σε ιδιώτες δικαιώματος μαθημάτων του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος;
- Έχετε γνώση των προθέσεων του Δήμου Πεντέλης περί ανάθεσης μαθημάτων δημόσιου σχολείου σε ιδιώτες; Για το εν λόγω ζήτημα υπήρξε συνεργασία του Δήμου με τα αρμόδια Υπουργεία;
- Προτίθεστε να προβείτε σε ενέργειες, ώστε να ενισχύσετε το μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με διορισμούς προσωπικού και διασφάλιση των διαδικασιών, ώστε να είναι αποκλειστικά ενταγμένες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα;
- H διαδικασία για παραχώρηση σε ιδιώτες της υλοποίησης διδασκαλιών μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ποιο θεσμικό πλαίσιο εδράζεται;»