Σε μια «μουντή» περίοδο, ο γνωστός ως «καλλιτέχνης των Αγράφων» χάρισε μεράκι και χρώμα με μία τοιχογραφία σε αίθουσα του 12ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου. Έπειτα από συνεννόηση με γονείς και δασκάλους της μονάδας, λίγο πριν από τη διακοπή των δια ζώσης μαθημάτων, ο δημιουργός ζωγράφισε το δέντρο της ειρήνης (την ελιά), τουλίπες και χελιδόνια.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, όλα αυτά «σε μια άλλη διάσταση αλλάζουν χρώματα και πηγαίνουν προς τον Ήλιο! Στα παιδιά αρέσει πολύ και με αυτό τον τρόπο μαθαίνουν να σκέφτονται και να καταλαβαίνουν τη διαφορά, το φυσικό και το χρωματιστό, την κίνηση». Πέρα από το «Στεργιοπούλειο», τοιχογραφίες και όχι μόνο του «καλλιτέχνη των Αγράφων», κατά κόσμον Διονύση Άμαση, ο οποίος υπογράφει όλα τα έργα του χωρίς το ονοματεπώνυμό του αλλά με βάση την περιοχή – έχουν δώσει χρώμα διάφορες γωνιές της χώρας.
Καλλιτεχνήματα πέρα από την Ευρυτανία
O Διονύσης Άμασης γεννήθηκε το 1960 στην Αθήνα και από τα παιδικά του χρόνια ζωγράφιζε. «Έπιανε το χέρι του» όπως έλεγαν οι φίλοι του αλλά οι υποχρεώσεις της ζωής δεν του επέτρεψαν να συνεχίσει με αυτή την τέχνη και ασχολήθηκε με τον τουρισμό και τις σχετικές με αυτόν υπηρεσίες και τώρα που έκλεισε αυτόν τον κύκλο, ξανάπιασε το πινέλο και με τα σχέδια του και τα χρώματά του δίνει άλλη διάσταση στις επιφάνειες που καταπιάνεται.
Ο ίδιος ξεκίνησε τη νέα, ώριμη περίοδο της τέχνης του με μια σειρά έργων στο μαγαζί του Νίκου Χαλάτση στη Νεράιδα (Δολόπων) Καρδίτσας απ’ όπου κατάγεται η γυναίκα του Δήμητρα και από εκεί του έμεινε και ο χαρακτηρισμός, «ο καλλιτέχνης των Αγράφων».
Τα πρώτα θέματά του τα εμπνεύστηκε από τη φύση γύρω του, τις ψηλές κορυφές των Αγράφων, τα έλατα, τα πλατάνια και μας ενθουσίασε ο τρόπος που τα άπλωσε στον τοίχο του μαγαζιού ενώ έκανε το ίδιο και στα μαγαζιά του Γιάννη Καραμέτου και του Κώστα Μονάντερου και έτσι όλα τα καταστήματα αλλά και άλλα στοιχεία της Νεράιδας, όπως πόρτες στις αυλές έχουν έργα με την υπογραφή του και αρέσουν πολύ σε όλους.
Όμως δεν περιορίστηκε να ζωγραφίζει μόνο στ’ Άγραφα. Η τέχνη του άρχισε να γίνεται γνωστή και πιο πέρα, ζωγράφισε τοίχους σε αρκετά καταστήματα, όπως το «Ρέθεμνος» στο Νέο Ψυχικό, στον «Ψαρά» στο Παλαιό Φάληρο και άλλα αλλά σε πολλά σπίτια που οι νοικοκυραίοι τους ήθελαν να βλέπουν μια εικόνα από εξοχή, από το βουνό ή τη θάλασσα.
Δείτε επίσης: Δήμος Χαλανδρίου: Νέα χρονιά σε «καινούρια» σχολεία
Η θάλασσα, τα νησιά και οι σκηνές του Αιγαίου ήταν αυτές που τον καθιέρωσαν τελευταία και στη Σουηδία, όπου παρεπιδημεί αρκετούς μήνες κάθε χρόνο ζωγραφίζοντας τοίχους σε σπίτια και καταστήματα και η τέχνη του τον κάνει ιδιαίτερα αγαπητό σε αυτή τη χώρα. Είναι σαν να ανοίγει με τις ζωγραφιές του ένα παράθυρο να βλέπουν την Ελλάδα στον τοίχο τους οι Σουηδοί κι έτσι πολλοί ξεκινάνε να οργανώσουν την επίσκεψή τους στη χώρα μας το καλοκαίρι.
Όπως είχε αναφέρει η εφημερίδα «Φιλελεύθερος» σε παλαιότερο αφιέρωμά της, είναι ανεξάντλητα τα θέματα από το Αιγαίο που μεταφέρει ο Διονύσης στους τοίχους και εσχάτως και στα έπιπλα και σε τούτο τον βοηθάει και η σχέση που δημιούργησε τελευταία με την Λέσβο όπου δουλεύει και παράλληλα αντλεί και ιδέες.
Εκεί ζωγράφισε τους τοίχους αλλά και κάθε καρέκλα του καφενείου «Τα πάντα ρεί» του Αντώνη Σαλτογιάννη στον Τρίγωνα του Πλωμαρίου, με ένα ξεχωριστό θέμα. Εκείνο όμως που κάνει ξεχωριστό τον Διονύση, είναι ότι ανοίγει με την ζωγραφική του, παράθυρα τους τυφλούς τοίχους και μπάζει μέσα στα σπίτια και τα καταστήματα το φως και τις ομορφιές της ελληνικής υπαίθρου και του Αιγαίου και τούτο εκτιμάται ιδιαίτερα και η τέχνη του τον κάνει ξεχωριστό και οι συμμετοχές του σε εκθέσεις προσελκύουν το ενδιαφέρον του κόσμου.
Διαβάστε ακόμη: «Εκσυγχρονίζονται» τα κτίρια 9 σχολείων της πόλης