Η Opel έχει επιστρέψει στην κατηγορία των τετρακίνητων οχημάτων. Με το νέο Antara, που συνδυάζει δυναμική, κομψή σχεδίαση με έξυπνη τετρακίνηση, η Opel θα διεκδικήσει και πάλι την πρώτη θέση μεταξύ των κατασκευαστών οχημάτων μαζικής παραγωγής στην κατηγορία SUV και crossover. Το υψηλής τεχνολογίας 4WD πενταθέσιο crossover μεταφέρει την αισθητική του τρίθυρου πρωτότυπου Antara GTC crossover στη μαζική παραγωγή. Διαθέτει την οδική συμπεριφορά επιβατικού αυτοκινήτου, πλούσιους χώρους στο εσωτερικό μέσα από συμπαγείς διαστάσεις, πρωτοποριακές λύσεις μεταφοράς, όπως το "Flex-Fix", υψηλά επίπεδα λειτουργικότητας και υπερυψωμένη θέση καθισμάτων. Οι τιμές για τα νέο Antara, για το οποίο παραγγελίες γίνονται ήδη δεκτές, ξεκινούν από 30.550 ευρώ. Το 4×4 είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση και δραστηριότητες ελεύθερου.
Τρεις εγκάρσια τοποθετημένοι κινητήρες με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο θα διατίθενται για το Antara. Κορυφαίος είναι ένας V6 βενζινοκινητήρας 3.2-λίτρων με απόδοση ισχύος 167 kW/227 hp. Η Opel εκτιμά ότι ο δίλιτρος common-rail turbo-diesel με 110 kW/150 hp, θα σημειώσει τις καλύτερες πωλήσεις. Ο κινητήρας διατίθεται με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου χωρίς απαιτήσεις συντήρησης. Βασική έκδοση είναι μία τετρακύλινδρη μονάδα βενζίνης 2.4-λίτρων, 103 kW/140 hp.
Το ‘έξυπνο' σύστημα ενεργούς τετρακίνησης του Antara συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της εμπρός κίνησης – όπως ελκτική πρόσφυση/σταθερότητα κατά την επιτάχυνση και ανώτερη δυναμική συμπεριφορά – με τις αρετές της μόνιμης τετρακίνησης. Περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ηλεκτροϋδραυλικό διαφορικό που διασφαλίζει άριστη κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα σε όλες τις συνθήκες. Το σύστημα μετάδοσης είναι πλήρως ενσωματωμένο στα ABS και ESP, αναβαθμίζοντας τον έλεγχο του οχήματος και την ενεργητική ασφάλεια.
Η κατηγορία Crossover και SUV σημειώνει τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρώπη
Από το 1998, το συνολικό μερίδιο των κατηγοριών SUV & crossover μαζί, στην Ευρωπαϊκή αγορά, έχει διπλασιαστεί από τρία σε έξι τοις εκατό, ενώ η αύξηση αναμένεται να συνεχιστεί. Ένας όλο και μεγαλύτερος αριθμός δυναμικών οικογενειών με παιδιά που ασχολούνται με υπαίθριες δραστηριότητες και σπορ, προτιμά τα ευέλικτα και πρακτικά SUV και crossover οχήματα που συνδυάζουν παράλληλα το στοιχείο της ελκυστικής αισθητικής.
Με το Antara, η Opel στοχεύει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σ' αυτή την όλο και πιο ανταγωνιστική κατηγορία, η οποία εξακολουθεί να αυξάνεται και στην οποία κυριαρχούν εδώ και πολύ καιρό μη Ευρωπαϊκές μάρκες. Το 2007, το πρώτο πλήρες έτος πωλήσεων του νέου μοντέλου, η Opel αναμένει μέχρι 40,000 ταξινομήσεις στην Ευρώπη με ρυθμό κατάκτησης περίπου 50% αγοραστών από άλλες μάρκες.
Η επιστροφή της Opel στην κατηγορία 4WD
Η Opel έχει ήδη βρεθεί στην κορυφή αυτής της κατηγορίας, με ένα όχημα που ξεχώρισε στην εποχή του. Το Frontera, που παρουσιάστηκε το 1991 ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα SUV όλων των εποχών. Ήταν νούμερο ένα στην κατηγορία του στην Ευρώπη για αρκετά χρόνια, και επίσης το Opel με τον υψηλότερο ρυθμό κατάκτησης νέων πελατών. Αντίθετα από το Antara με τη αυτοφερόμενη δομή αμαξώματος, το Frontera είχε σχεδίαση πλαισίου τύπου σκάλας, τυπική για όχημα off-road. Συνολικά, περίπου 285,000 μονάδες πουλήθηκαν στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη μέχρι το 2003, και 37,500 στην πιο επιτυχημένη χρονιά του, το 1993.
Ολοκληρωμένος στάνταρ εξοπλισμός από το εργοστάσιο
Ένα ισχυρό επιχείρημα υπέρ του Antara είναι επίσης ο ολοκληρωμένος στάνταρ εξοπλισμός του, με πολύ αξιόλογα χαρακτηριστικά όπως το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο πρόσφυσης, Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας – Electronic Stability Program (ESP) με Έλεγχο Φρεναρίσματος στις Στροφές – Cornering Brake Control (CBC), Σύστημα Ελέγχου Κατηφόρας – Descent Control System (DCS), καθώς και Ενεργή Προστασία από Ανατροπή – Active Rollover Protection (ARP). Ο βασικός στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition με φίλτρο καμπίνας, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους/ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, οθόνη πληροφοριών καθώς και στερεοφωνικό CD-Radio CD 30 MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι και επτά ηχεία, και μία κεραία οροφής για διασφάλιση άριστης λήψης ραδιοφώνου. Όλα τα πετρελαιοκίνητα Antara εφοδιάζονται επίσης με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου.
Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι επίσης εκτενή. Η γκάμα στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει εμπρόσθιους αερόσακους, πλευρικούς αερόσακους προστασίας θώρακα/οσφυϊκής χώρας για τον οδηγό και το συνοδηγό, αερόσακους τύπου κουρτίνας για τα εμπρός και εξωτερικά πίσω καθίσματα, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και προσκέφαλα και στα πέντε καθίσματα, προεντατήρες ζωνών ασφαλείας και περιοριστές φορτίου στα εμπρός καθίσματα, καθώς και βάσεις πρόσδεσης ISOFIX για ταχεία και ασφαλή στήριξη των ανάλογων παιδικών καθισμάτων.
Η έκδοση Elegance έχει επίσης ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών με ελαστικά 235/60 R 17 και χαρακτηριστικά άνεσης, όπως Ηλεκτρονικό Κλιματισμό – Electronic Climate Control (ECC), θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και προβολείς ομίχλης.
Η κορυφαία έκδοση του Antara, Cosmo, έχει ακόμα πλουσιότερη γκάμα χαρακτηριστικών, μεταξύ των οποίων αλουμινένιες ζάντες 18-ιντσών με ελαστικά 235/55 R 18, τιμόνι και λαβή επιλογέα ταχυτήτων από δέρμα, καθίσματα σε συνδυασμό υφάσματος/δέρματος, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, Park Pilot, θερμο-ανακλαστικό και αισθητήρα βροχής.
Προαιρετικά πακέτα για τις εκδόσεις Elegance και Cosmo προσφέρουν ακόμα περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης του Antara. Το πακέτο του Elegance έχει υπολογιστή ταξιδιού, εμπρός και πίσω Park Pilot, και cruise control, καθώς και κονσόλα κινητού τηλεφώνου με διεπαφή Bluetooth και φωνητικό έλεγχο. Το πακέτο του Cosmo περιλαμβάνει δερμάτινη ταπετσαρία, προβολείς xenon με σύστημα πλύσης και Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών – Tire Pressure Monitoring System (TPMS), καθώς και εξωτερικούς καθρέπτες που αναδιπλώνονται ηλεκτρικά.
Ανάμεσα στα άλλα προαιρετικά έξτρα, είναι διαφανής ηλεκτρική ανακλινόμενη και συρόμενη ηλιοροφή, στερεοφωνικό CD-Radio DVD Navi 100 συμβατό με MP3, με 6 x CD changer και κονσόλα κινητού τηλεφώνου καθώς και ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού στην έκδοση Cosmo.