Στην έδρα της εισαγωγικής εταιρείας China Motors παρουσιάστηκε άλλο ένα μοντέλο κινεζικής παραγωγής. Μετά το «πρωτοπόρο» Landwind και το SUV της CEO, σειρά έχει τώρα το μικρό αυτοκίνητο πόλης, με το όνομα Noble.
Τετραθέσιο και με κινητήρα τεχνολογίας Suzuki 1.100 κ.εκ. και 71 ίππων, το Noble θα χτυπήσει μια ανερχόμενη αγορά και θα δώσει τις δικές του εξετάσεις, απέναντι σε πολλά γνωστά και επιτυχημένα μοντέλα του ανταγωνισμού. Η τιμή του δεν είναι «εξευτελιστική», αλλά ούτε αποτελεί τροχοπέδη. Άρα, η «αναμέτρηση» θα δοθεί στα ίσια.
∆υστυχώς δεν είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το Noble, κάτι που μάλλον θα χρειαστεί εβδομάδες, ίσως και μήνες. Επομένως, τα τελικά συμπεράσματα θα αργήσουν αρκετά. Όμως γεγονός παραμένει η σταδιακή είσοδος των κινεζικών αυτοκινήτων (και) στην ελληνική αγορά.
Υπολογίσιμη δύναμη
Πριν δούμε τα υπόλοιπα στοιχεία του Noble, ας πούμε λίγα πράγματα για τη σημερινή θέση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Θυμίζουμε ότι αυτά που γράφουμε είναι παντελώς άγνωστα στους «ειδικούς» του «ειδικού Τύπου», οι οποίοι ακόμα ειρωνεύονται τα αυτοκίνητα «made in China». Μόνο λίγοι δείχνουν να αφουγκράζονται τις μελλοντικές εξελίξεις. Απίθανες ήταν και οι ερωτήσεις ορισμένων, στην διάρκεια της παρουσίασης. Κάποιος ρώτησε, αίφνης, «ποιο είναι το όνομα του Noble στην… Αγγλία;», ενώ λίγο πριν ο εκπρόσωπος της China Motors είχε διευκρινίσει ότι το Noble εξάγεται μόνο στην Ιταλία! Αλλά τι να πεις και τι να μαρτυρήσεις, για αυτούς που κερδίζουν τα προς το ζην μέσω της ταλαίπωρης αγοράς Ι.Χ. αυτοκινήτων…
Κι όμως η Κίνα βρίσκεται ήδη ανάμεσα στις τρεις πρώτες χώρες στον κόσμο, με βάση την παραγωγή ιδιωτικών αυτοκινήτων, ενώ είναι δεύτερη μετά τις ΗΠΑ στη συνολική παραγωγή! Είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη παραγωγός αυτοκινήτων, με αύξηση 33% στα επιβατικά και 17% στα ελαφρά φορτηγά! Για το 2008 αναμένεται η παραγωγή να ανέλθει στα 11,3 εκατομμύρια μονάδες. Το 2010, η Κίνα θα βλέπει εμπρός της μόνο τις ΗΠΑ, στην παραγωγή επιβατικών! Οι προβλέψεις έχουν αποδειχθεί μονίμως χαμηλότερες απ' την πραγματικότητα, επομένως κανείς δεν ξέρει ποιες εκπλήξεις μας περιμένουν…
Επίσης, οι αναλυτές (όχι οι εγχώριοι, μη φοβάστε!) θεωρούν ότι έκλεισε ένας συνεχής πενταετής κύκλος ανόδου των πωλήσεων σε όλο τον κόσμο. Σε όλη τη δυτική αγορά (ΗΠΑ, ∆. Ευρώπη, Ιαπωνία κ.λπ.) οι πωλήσεις του 2008 αναμένεται να υστερήσουν αυτών του 2007, ενώ στις ανερχόμενες αγορές (Κίνα, Ινδία, Ρωσία κ.λπ.), οι αριθμοί παραγωγής και πωλήσεων χτυπούν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Όσο για τις εξαγωγές ανταλλακτικών, το 1997 η Κίνα εξήγαγε εξαρτήματα αξίας 300 εκατ. δολ. στην αμερικανική αγορά, ποσό που ανήλθε το 2007 σε περίπου 5 δισ. δολάρια, ενώ η ετήσια αύξηση ξεπέρασε το 30%! Κι όμως, αν ανοίξει κανείς το google, στη θεματική ενότητα «Chinese cars» θα βρει πρώτο, μεταξύ 1.700.000 ενδείξεων, το γνωστό «crash test disaster» για το ταλαίπωρο Landwind, από το ADAC!
Αφήστε τις Κασσάνδρες…
Ας αφήσουμε, λοιπόν, όσους κρύβονται πίσω απ' το δάχτυλό τους να αγνοούν την πραγματικότητα και ας δούμε τα υπόλοιπα δεδομένα του Noble.
Η έξυπνη σχεδίασή του, με τον κινητήρα και όλα τα μηχανικά μέρη εμπρός, αφήνει ανέπαφη την καμπίνα για πλήρη εκμετάλλευση και μεγιστοποίηση των χώρων. Εξασφαλίζει έτσι χώρους, για ανθρώπους που κινούνται κυρίως μέσα στην πόλη, αρκετούς για να καλύψει κάθε ανάγκη και κάθε επιθυμία μετακίνησης με την έξυπνη σειρά πίσω καθισμάτων, που μπορεί, εναλλακτικά να μετατραπεί σε ένα τεράστιο χώρο αποσκευών.
Κι όλα αυτά σε διαστάσεις ιδιαίτερα μικρές, που ευνοούν το παρκάρισμα, ακόμη και κάθετα, εκεί που κανείς άλλος δε χωρά. Η ευκολία στη χρήση του Noble είναι ο πρώτος στόχος, και προς αυτή την κατεύθυνση συντελούν η εξαιρετική ορατότητα, η πανοραμική θέση οδήγησης και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος, προς αποφυγή κάθε εμποδίου. Κάτω από την έξυπνη σχεδίασή του, το Noble κρύβει μηχανικά μέρη μεγαλύτερου αυτοκινήτου. ∆ιαθέτει ένα άκαμπτο αυτοφερόμενο αμάξωμα από χάλυβα υψηλής αντοχής, σχεδιασμένο ώστε να φιλοξενεί τον κινητήρα και την κίνηση εμπρός. Αυτό, του παρέχει κανονικές ζώνες παραμόρφωσης, ενώ έχει γίνει μέριμνα ώστε τα μηχανικά μέρη να κινηθούν προς το κάτω μέρος του πατώματος, σε περίπτωση σύγκρουσης. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό με στήριξη απ'ευθείας στο αμορτισέρ, εξασφαλίζοντας έτσι μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, αντίστοιχες μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Πίσω ένας ελαφρωμένος ημιάκαμπτος άξονας επιτρέπει στην καμπίνα τη μέγιστη εκμετάλλευση των χώρων, παρέχοντας άριστο έλεγχο των πίσω τροχών στις στροφές, και άνεση στους επιβάτες, ασχέτως ποιότητας της ασφάλτου. Η άνεση είναι εξάλλου το πρώτο κριτήριο για τη ρύθμιση της ανάρτησης του Noble, κάτι που ταιριάζει απόλυτα με τον προορισμό του μέσα στην πόλη, ή το άνετο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο.
Eν κατακλείδι, περιμένουμε με μεγάλη περιέργεια την πρώτη οδηγική μας γνωριμία με το Noble, για να διαμορφώσουμε οριστική άποψη. Όσο για την τιμή του, θεωρούμε ότι 8.800 ευρώ δεν είναι πολλά λεφτά, αν λάβει κανείς υπόψη του τις τιμές του ανταγωνισμού και τις διαφορές του Νoble στον τεχνικό τομέα και τους χώρους, που το κάνουν να υπερέχει…