Έντονες αντιδράσεις από τη μειοψηφία και τους κατοίκους της πόλης. «Αναβαθμίζεται στην πραγματικότητα η συγκοινωνία της πόλης», υποστηρίζει ο Γιάννης Σταθόπουλος.
Ρεπορτάζ: Μαρία Πανάγου
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην πόλη η κατάργηση της λεωφορειακής γραμμής Β5 που εξυπηρετεί τις 60.000 περίπου κατοίκους των περιοχών Αι Γιάννη, Νέας Ζωής και Τσακού, περιοχές που βρίσκονται πάνω από την κεντρική πλατεία. Η γραμμή αυτή ξεκινούσε από την κεντρική πλατεία, ανέβαινε την Αγίου Ιωάννου, έστριβε στην πλατεία του Αι Γιάννη, έφτανε στη Νέα Ζωή, προχωρούσε μέχρι τον Δημόκριτο, περνούσε μέσα από τον Τσακό και έβγαινε ξανά στη λεωφόρο Μεσογείων για να κατέβει στο κέντρο της Αθήνας. Από τις 15 Νοεμβρίου όμως, έρχονται τα πάνω κάτω στην κυκλοφορία της πόλης αφού η γραμμή αυτή παύει να υπάρχει μετά από την απόφαση που πήρε η διοίκηση του ΟΑΣΑ. Οι κάτοικοι αλλά και η πολιτική μειοψηφία κατηγορούν τον δήμαρχο Γιάννη Σταθόπουλο ότι δεν αντέδρασε στην απόφαση αυτή και ενέδωσε χωρίς να ενημερώσει καταρχάς το Δημοτικό Συμβούλιο για τις διαβουλεύσεις που γίνονταν για το θέμα αυτό από πέρυσι τον Οκτώβριο, αλλά και χωρίς να προσπαθήσει να αποτρέψει την αλλαγή αυτή που θα δυσκολέψει την καθημερινότητα τόσων κατοίκων.
Δήμαρχος: «Αναβαθμίζεται η συγκοινωνία της πόλης»
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι στην πραγματικότητα η συγκοινωνία της πόλης αναβαθμίζεται γιατί τη γραμμή αυτή θα την αντικαταστήσει μια νέα τοπική (η 417), ένα μίνι bus, το οποίο θα εξυπηρετεί αυτές τις περιοχές και επιπλέον θα ενώνει την επάνω περιοχή της πόλης με τους σταθμούς του Μετρό Νομισματοκοπείου και της οδού της Αγίας Παρασκευής. Οι αντιδράσεις όμως αντί να καταλαγιάζουν, φουντώνουν, αφού στην πράξη, όπως λένε, αυξάνεται ο χρόνος της μετακίνησης και η ταλαιπωρία, μιας που οι πολίτες θα πρέπει τώρα να αλλάζουν λεωφορείο. Αυξάνεται επίσης και ο χρόνος αναμονής, αφού το λεωφορείο θα χρειάζεται περισσότερα από 15-20 λεπτά για να περάσει από τις στάσεις. Επιπλέον, όπως επισημαίνει και ο πρώην δήμαρχος Βασίλης Γιαννακόπουλος οι ηλικιωμένοι που χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή και θα πρέπει να περιμένουν πάνω στη Μεσογείων το χειμώνα, δε θα αντέχουν το κρύο ρεύμα που έρχεται από τα Μεσόγεια –ειδικά τις πρωινές ώρες.
Ο δήμαρχος Γιάννης Σταθόπουλος πάντως, επιμένει στο σενάριο της αναβάθμισης και εξηγεί ακριβώς γιατί:
«Ο Δήμος Αγίας Παρασκευής ενημερώνει ότι τον Οκτώβριο του 2014 ξεκινήσαμε συνεχείς διαβουλεύσεις με τη Διοίκηση του ΟΑΣΑ και τον Διευθυντή κ. Αποστολίδη για το ζήτημα των συγκοινωνιών της πόλης μας, ενόψει των αναδιαρθρώσεων που σχεδιάζει ο Οργανισμός. Από την πρώτη στιγμή ο κ. Αποστολίδης μας δήλωσε ότι οι γραμμές κορμού παντού στο λεκανοπέδιο, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Οργανισμού, θα κινούνται μόνο στους κεντρικούς οδικούς άξονες και δεν θα μπαίνουν στις συνοικίες. Παρά τις έντονες πιέσεις που ασκήσαμε και τις διαμαρτυρίες που εκφράσαμε, η Διοίκηση του Οργανισμού δεν αποδέχθηκε το αίτημα μας να παραμείνει η Γραμμή Β5 όπως ήταν παλιά, να μπαίνει δηλαδή στη συνοικία του Αϊ Γιάννη και να κατεβαίνει την Αγίου Ιωάννου, λόγω του ότι είναι γραμμή κορμού. Έτσι η κατάληξη είναι ότι το Β5 θα ανεβαίνει τη Λεωφόρο Μεσογείων μέχρι την Κεντρική Πλατεία της Αγίας Παρασκευής και θα επιστρέφει πάλι στο κέντρο από τη Λεωφόρο Μεσογείων.
Στη συνέχεια των διαβουλεύσεων και των διεκδικήσεων μας θεωρούμε ότι επιτεύχθηκε κάτι πολύ σημαντικό: Η ίδρυση της νέας τοπικής γραμμής 417, η οποία θα λειτουργήσει το αργότερο μέχρι τις 15 Νοέμβρη 2015 (οπότε και θα αλλάξει το Β5). Η γραμμή θα καλύψει τη διαδρομή του Β5 και επιπλέον θα ενώνει την επάνω περιοχή της πόλης με τους σταθμούς του Μετρό Νομισματοκοπείου και οδού Αγίας Παρασκευής. Η γραμμή, που θα εξυπηρετείται με 12/μετρα λεωφορεία τα οποία θα διέρχονται ανά 15 λεπτά, ακολουθεί την εξής διαδρομή: Νομισματοκοπείο-Μεσογείων-Ηπείρου-Ελ. Βενιζέλου-Πατρ. Γρηγορίου-Πελοποννήσου-Ειρήνης- Ελβετίας- Αγίου Ιωάννου – Χαλανδρίου- σταθμός Μετρό οδού Αγίας Παρασκευής- Πλ. Κένεντυ- σταθμός Μετρό οδού Αγίας Παρασκευής – Χαλανδρίου –Κεντρική πλατεία – Αγίου Ιωάννου –Τασοπούλου-Ειρήνης- Πελοποννήσου-Πατρ. Γρηγορίου – Ελ. Βενιζέλου- Ηπείρου- Μεσογείων- Νομισματοκοπείο.