
Φοίβος Κλόκκαρης
Αντιστράτηγος ε.α.
Παρά το γεγονός ότι ο Κυπριακός Ελληνισμός µε το δημοψήφισμά του Απριλίου 2004, απέρριψε τη λύση ΔΔΟ στο Κυπριακό (σχέδιο Ανάν 5), οι κυβερνήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας (Κ∆) και οι ηγεσίες των περισσότερων κομμάτων, αγνόησαν τη λαϊκή ετυμηγορία και επί 21 χρόνια υποστηρίζουν αυτή τη μορφή λύσης.
Προβάλλει επιτακτικά η ανάγκη απόρριψης της ∆∆Ο, αλλά η πολιτική ηγεσία µας αρνείται επιμόνως να αναθεωρήσει τη πολιτική της στο Κυπριακό. Είναι µια αδικαιολόγητη εµµονή, γιατί η ΔΔΟ εξυπηρετεί τα συµφέροντα της Τουρκίας και της Βρετανίας και πρέπει να απαλλαγούμε από αυτή τη μορφή λύσης. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να ενηµερωθεί επίσηµα ο λαός για τις συµφωνηµένες συγκλίσεις των συνομιλιών (κεκτηµένο των συνοµιλιών) λύσης ΔΔΟ. Οι συγκλίσεις, όσες τουλάχιστον γνωρίζουµε από διαρροές στα ΜΜΕ, αποκαλύπτουν ότι αυτές βρίσκονται σε µεγάλη αντίφαση µε τη λύση για ένα κανονικό δηµοκρατικό κράτος, την οποία η ηγεσία µας προβάλλει στον λαό ότι επιδιώκει. Αποκαλύπτουν τους κινδύνους για τα ανθρώπινα δικαιώµατα και το αγαθό της ασφάλειας.
Ανθρώπινα δικαιώµατα: Με τις συγκλίσεις συµφωνήθηκε η επιβολή εδαφικών ζωνών µε εγγυηµένες πλειοψηφίες κατοίκων και περιουσιών, που νοµιµοποιούν τη διχοτόµηση, την οποία επέβαλε βίαια η Τουρκία µε την εισβολή, παραβιάζουν την ενότητα του κράτους και τα ανθρώπινα δικαιώµατα της ατοµικής ιδιοκτησίας, του εκλέγειν και εκλέγεσθαι και της ελεύθερης εγκατάστασης.
Ασφάλεια: Με τις συγκλίσεις των συνοµιλιών προκαλείται σοβαρότατο πρόβληµα, που αφορά όλες τις πτυχές της ασφάλειας. Τη στρατιωτική ασφάλεια, µε τη στέρηση του δικαιώµατος του κυπριακού κράτους να έχει ένοπλες δυνάµεις. Θα είναι εύκολη λεία στην τουρκική αρπακτικότητα και θα αδυνατεί να ασκεί κυριαρχία στην επικράτειά του, να προστατεύει τους πολίτες του και τα σύνορά του. Στο σχέδιο Ανάν είχαν ενσωµατωθεί οι διµερείς συµφωνίες Τουρκίας – ψευδοκράτους για πολλά θέµατα µεταξύ των οποίων, η ασφάλεια ακτών και η έρευνα – διάσωση, που έδιναν το δικαίωµα αεροναυτικής παρουσίας της Τουρκίας στην Κύπρο χωρίς έγκριση τού κυπριακού κράτους. Στις συγκλίσεις για τη ΔΔΟ δεν έχουµε καµιά πληροφόρηση για τις διµερείς συµφωνίες. Πέραν τούτων, για την ασφάλεια εκκρεµούν τα µείζονα θέµατα, της αποµάκρυνσης των τουρκικών κατοχικών στρατευµάτων και της κατάργησης των συνθηκών Εγγυήσεως – Συµµαχίας 1960,για τις οποίες η Τουρκία εµµένει στη διατήρησή τους.Την πολιτική ασφάλεια, µε την παραβίαση της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων (ΒΕΤΟ τουρκοκυπρίων),που παραβιάζει τη δηµοκρατία, οδηγεί στην αδυναµία λήψης αποφάσεων και στην παράλυση του κράτους, όπως είχε συµβεί και µε το σύνταγµα του 1960. Η ύπαρξη µηχανισµού επίλυσης αδιεξόδων, όπως οι τρεις ξένοι δικαστές στο σχέδιο Ανάν, δεν επιλύει το πρόβληµα, γιατί καταστρατηγείται η αρχή της λαϊκής κυριαρχίας.
Στις σύγχρονες δηµοκρατίες δεν υπάρχουν ούτε χρειάζονται µηχανισµοί επίλυσης αδιεξόδων, επειδή τηρείται η δηµοκρατική αρχή της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων.Τη λειτουργική, δηµογραφική και οικονοµική ασφάλεια, µε τη συγκρότηση πολύπλοκου υπερµεγέθους διχοτοµικού κράτους, µε τρεις κυβερνήσεις, βουλές και αστυνοµίες, παραµονή των Τούρκων εποίκων, δυαρχία αξιωµατούχων, εις διπλούν ηµικρατικοί οργανισµοί, τελωνεία κ.ά.
Η συµπερίληψη της ΔΔΟ στο ψήφισµα του ΣΑ/ΟΗΕ 649/1990, κατόπιν εισήγησης της Βρετανίας, δεν πρέπει να µας δεσµεύει, επειδή ο λαός µε το δηµοψήφισµα του Απριλίου 2004, απέρριψε αυτή τη µορφή λύσης(σχέδιο Ανάν). Είναι χρέος της κυβέρνησής µας να ενηµερώσει επίσηµα το λαό για τις συγκλίσεις των συνοµιλιών, δεδοµένου ότι ο λαός θα υποστεί τις συνέπειες µια κακής λύσης. Είναι αδικαιολόγητο να γίνεται επίκληση του απορρήτου των συνοµιλιών και να µην ενηµερώνεται ο λαός για θέµατα που είναι πλήρως γνωστά στην Τουρκία, Βρετανία και τα ΗΕ. Η Τουρκία µε την ΔΔΟ επιτυγχάνει τον στρατηγικό έλεγχο ΟΛΗΣ της Κύπρου και είναι πολύ ανησυχητικό, ότι η ηγεσία µας δεν αντιλαµβάνεται αυτόν τον κίνδυνο.
Το κρίσιµο ερώτηµα είναι πώς ενηµερώνεται ο λαός για τις συγκλίσεις των συνοµιλιών, αφού η κυβέρνησή µας, όπως και οι προηγούµενες, αρνείται να το πράξει; Αυτό το ερώτηµα καλείται ο Ελληνισµός της Κύπρου να διαχειριστεί επειγόντως. Είναι αναγκαίο να ευαισθητοποιηθεί /κινητοποιηθεί ο λαός και όπως πράττει για άλλα θέµατα που τον απασχολούν όπως η υγεία, η ανεργία, οι συντάξεις, η κοινωνική µέριµνα κ.ά., να απαιτήσει από την κυβέρνησή µας επίσηµη ενηµέρωση για τις συµφωνηµένες συγκλίσεις των συνοµιλιών, που αφορούν τη λύση ∆∆Ο. Εκτιµάται ότι η λύση αυτή συνιστά θανάσιµη απειλή για την επιβίωση του Κυπριακού Ελληνισµού και είναι αναφαίρετο δικαίωµά του να γνωρίζει αυτές τις συγκλίσεις.
Με τη γνώση των συγκλίσεων από τον λαό και τη συνειδητοποίηση του µεγάλου κινδύνου που διατρέχει η πατρίδα µας, ελπίζουµε, να διαµορφωθεί λαϊκή πλειοψηφία κατά της ΔΔΟ και να ασκηθεί πίεση προς την ηγεσία µας να αλλάξει πορεία στο Κυπριακό. Αυτή φαίνεται ότι είναι η µόνη ελπίδα, για απαλλαγή από τη ΔΔΟ.
Παράλληλα µε την ανάγκη απόρριψης της ΔΔΟ και επαναφοράς του Κυπριακού στην ορθή βάση του, ως θέµα εισβολής, κατοχής, εποικισµού, εθνοκάθαρσης, απαιτείται επειγόντως να ενδυναµωθούν οι συντελεστές εθνικής ισχύος της Κ∆ µε βαρύτητα στη στρατιωτική ισχύ/αναβίωση του ΔΕΑΧ Ελλάδας – Κύπρου και ο αγώνας µας µε όλα τα πολιτικά, διπλωµατικά και νοµικά µέσα να επικεντρωθεί στην ουσία του κυπριακού προβλήµατος: την αποµάκρυνση των τουρκικών δυνάµεων κατοχής και εποίκων από την Κύπρο, την επιστροφή των προσφύγων και τη διάλυση της παράνοµης Τουρκικής ∆ηµοκρατίας Βόρειας Κύπρου, όπως καθορίζεται και στα ψηφίσµατα του ΣΑ/ΟΗΕ 353/1974,363/1974,541/1983,και τής ΓΣ/ΟΗΕ 33/15(1978),24/30(1979),37/253(1983) κ.α.