Με επιστολή του στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ ο πολιτικός μηχανικός του δήμου, Δημήτρης Κοτσώνης τοποθετείται παρέχοντας τις γνώσεις και την εμπειρία του για το ζήτημα που τόσο έντονα είχε απασχολήσει την πόλη το τελευταίο διάστημα και δεν είναι άλλο από την κεντρική πλατεία της πόλης (οικόπεδο Πέρρου) όπου εκρεμμεί δικαστική απόφαση σχετικά με την ανάληψη μέρους του κόστους της από τους παρώδιους ιδιοκτήτες. Σύμφωνα με την επιστολή του κ. Κοτσώνη:
Σε μια περιοχή του σχεδίου πόλεως, που χαρακτηρίζεται ως κοινόχρηστος χώρος πρασίνου-αναψυχής, δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση της για την κατασκευή υπογείου πάρκινγκ, πολύ δε περισσότερο για υπέργειο.
Τον κοινόχρηστο χώρο τον πληρώνουν οι δημότες κι δεν μπορεί ούτε επιτρέπεται να τον παραχωρεί ο Δήμος στην Εκμετάλλευση.
Ο κοινόχρηστος χώρος είναι για όλους.
Η μονή χρήση που επιτρέπεται η εκείνη που δεν εμποδίζει την κοινή χρήση και η οποία απευθύνεται στην εξυπηρέτηση όλων και όχι ορισμένων.
Αυτό συνεπάγεται ότι δεν μπορεί να μεταβάλλεται σε καφετερίες ή σε πάρκινγκ.
Υπάρχουν πολλοί κοινόχρηστοι χώροι στο Δήμο που ευρίσκονται σε ιδιοκτησιακή εκκρεμότητα και είναι ανάγκη να υλοποιηθεί η απαλλοτρίωση και η κατασκευή τους, πριν η δικαιοσύνη επιτρέψει την οικοδόμηση του, λόγω της μακράς αδράνειας του Δήμου για αυτό.
Το θέμα είναι τεράστιο και απαιτεί σοβαρότητα, λογική και νόμιμη αντιμετώπιση.
Ευτυχώς στα σχέδια πόλεως που έχουν νομοθετεί έως το1989, ο Δήμος μπορεί να υλοποιήσει τους δρόμους, τις πλατείες και τους κοινόχρηστους χώρους πρασίνου, που προβλέπονται από το σχέδιο πόλεως, με μικρή οικονομική του επιβάρυνση, και χωρίς εξωπραγματικές επιβαρύνσεις των Δημοτών, όπως συμβαίνει με τις διαδικασίες που έχει προχωρήσεις για την απαλλοτρίωση του οικοπέδου Πέρου.
Τι μπορούμε να κάνουμε γι΄ αυτό ; Πολλά ! Αρκεί να ασχοληθούμε με το θέμα με την επιβαλλόμενη υπευθυνότητα.
Θα αναφερθούμε ενταύθα σε έναν μόνο τρόπο-διαδικασία γι’ αυτό.
Με τον Ν. 2508/1997 (ΦΕΚ 124Α/97) καθορίζονται οι διαδικασίες αποζημίωσης των ιδιοκτητών, των εκτάσεων εκείνων επί των οποίων το εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως προβλέπει την δημιουργία βασικών οδικών αρτηριών και άλλων σημαντικών κοινοχρήστων χώρων. Ειδικότερα με το άρθρο 16 του νόμου αυτού αφήνεται στην κρίση της τοπικής κοινωνίας ο προσδιορισμός των κοινόχρηστων χώρων και των οδικών αξόνων, που έχουν σημαντική συμβολή στην λειτουργία της πόλης, με απόφαση που θα πάρουν τα Δημοτικά Συμβούλια.
Περαιτέρω καθορίζεται ότι, οι υπόχρεοι για την αποζημίωση της εκτάσεως αυτών ιδιοκτησιών, που έχουν χαρακτηριστεί από το δημοτικό συμβούλιο ως χώροι για την δημιουργία των προβλεπόμενων από το ρυμοτομικό σχέδιο της πόλεως κύριων αξόνων και κοινόχρηστων χώρων ( οι πλατείες, τα άλση κτλ.-), δεν θα είναι οι κύριοι των ιδιοκτησιών που έχουν «πρόσωπο» στην απαλλοτριούμενη έκταση, αλλά οι ιδιοκτήτες της ευρύτερης περιοχής ή και ολόκληρου του Δήμου.