Τα προβλήματα που επέφερε (ως φυσικό αποτέλεσμα) η οικονομική κρίση στις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, οδήγησαν στις πρώτες συμμαχίες. Η Fiat S.p.A. και η Chrysler LLC ανακοίνωσαν ήδη ότι υπέγραψαν συμφωνία για συνεργασία, με την πρώτη να εκχωρεί αρχικά δικαιώματα στη δεύτερη, σε διάφορες πλατφόρμες, τεχνολογίες και μοντέλα. Επίσης, σε υπηρεσίες management και υποστήριξη σε σημαντικούς τομείς της δραστηριότητας της Chrysler, όπως για παράδειγμα προμήθεια και διεθνής διανομή, αποκτώντας παράλληλα και ποσοστό μετοχών στην Chrysler. Όπως τόνισε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Group, Sergio Marchionne, ο στόχος από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι συζητήσεις με την Chrysler, ήταν να ισχυροποιηθούν τα δυνατά σημεία και των δύο εταιρειών, έτσι ώστε να διευρύνουν την κλίμακα, την αποδοτικότητα και την μείωση των εξόδων που είναι απαραίτητα για να δημιουργηθούν δύο πιο ισχυροί κατασκευαστές αυτοκινήτων, που θα είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικοί σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτή η συνεργασία είναι ένα σημαντικό βήμα για την επίτευξη αυτού του στόχου. Μέσα από αυτή τη συμμαχία θα παρουσιαστούν στη Β. Αμερική τα νέα μοντέλα της Alfa Romeo, αλλά και το Cinquecento.
Η μεταβίβαση θα υλοποιηθεί μέσω της άμεσης πώλησης όλων των πραγματικών περιουσιακών στοιχείων της Chrysler σε μια νέα εταιρεία, σύμφωνα με ορισμένες διατάξεις του Κώδικα Πτώχευσης των Ηνωμένων Πολιτειών. Μέχρι να γίνει αυτή η μετάβαση, η Chrysler θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά, ενώ το υπουργείο Οικονομικών των Ηνωμένων Πολιτειών και η κυβέρνηση του Καναδά θα παρέχουν στην εταιρεία κεφάλαια χρηματοδότησης, έτσι ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν όλες οι υποχρεώσεις της προς τους εργαζόμενους και να χρηματοδοτήσει τις τρέχουσες ανάγκες της. Μόλις δημιουργηθεί η νέα εταιρεία, θα παραχωρήσει στη Fiat ένα μερίδιο ίσο με 20% (κατά ψήφο και αξία) σε μία πλήρως αναλυτική βάση. Η νέα Chrysler θα διοικείται από ένα συμβούλιο το οποίο θα αποτελείται από εννέα μέλη, με τα τρία από αυτά να διορίζονται από τη Fiat. Επιπλέον, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει δικαίωμα για την απόκτηση ενός πρόσθετου 16% του μεριδίου των μετοχών το οποίο θα μπορεί να ασκηθεί από την 1η Ιανουαρίου του 2013 μέχρι την 30ή Ιουνίου του 2016).
Η Fiat θα συνεισφέρει τεχνολογίες και άλλους πόρους στην Chrysler, όπως άδειες χρήσης για την χρησιμοποίηση πλατφορμών, τεχνολογιών κινητήρων και πολλών ακόμα παραγόντων. Παρόλα αυτά, η συμφωνία δεν προβλέπει ότι η Fiat θα κάνει μία επένδυση μετρητών στην Chrysler και δεν τη δεσμεύει να χρηματοδοτεί την Chrysler στο μέλλον.