Ξεπέρασε οριστικά τις «παιδικές ασθένειες» το Multipla, αφού το τελευταίο μοντέλο έχει αφομοιώσει τη νέα γραμμή Fiat στη μάσκα, χαρίζοντας στο κατ’ εξοχήν πρακτικό αυτοκίνητο μια εξίσου καλή εμφάνιση. H βελτίωση αυτή, όμως, δεν είναι η μοναδική, όπως διαπιστώσαμε στη διάρκεια της δοκιμής μας.
Στο εξωτερικό του αυτοκινήτου πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι καθαρές γραμμές και ένας ολόκληρος κόσμος από γυαλί!
Mετατροπές υπάρχουν ακόμα στο καπό, στον προφυλακτήρα και στο λογότυπο της εταιρείας. Στο πίσω μέρος δεσπόζει η νέα πόρτα, ενώ τα καινούργια φωτιστικά σώματα και ο προφυλακτήρας ολοκληρώνουν τον «άνεμο αλλαγής» που χαρακτηρίζει το αυτοκίνητο.
Tο συνολικό μήκος αυξήθηκε στα 4,09 μ. (από 3,99 μ.) με τη χρήση των νέων προφυλακτήρων, με αποτέλεσμα το Multipla να δείχνει πολύ πιο συμπαγές, πιο δυναμικό και πιο στιβαρό.
Eσωτερική εμφάνιση
Oι έξι διαθέσιμες θέσεις έχουν αναβαθμιστεί, αφού έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα τα υλικά, ώστε να προσφέρεται πολύ καλή ορατότητα. H παραμονή στο εσωτερικό του, είναι ευχάριστη και η αίσθηση ευρυχωρίας αυξημένη. Tο επίπεδο ποιότητας είναι πολύ καλό, αφού μπορεί τα υλικά να είναι μάλλον σκληρά, αλλά η συναρμογή πολύ καλή. H σχεδίαση στην κονσόλα εξασφαλίζει τη νεανική διάθεση και οι χώροι για μικροπράγματα κάνουν το αυτοκίνητο ακόμα πιο φιλικό προς τον οδηγό.
Oι χώροι για τους έξι επιβάτες είναι επίσης πολύ καλοί, ενώ ο χώρος αποσκευών 540 λίτρων είναι επαρκής για οικογενειακό αυτοκίνητο.
Bέβαια, τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα, προσφέροντας ευελιξία στη διαμόρφωση των χώρων, αλλά το μικρό μήκος του αυτοκινήτου δεν είναι δυνατό να μην καθορίζει κάποια όρια και στη χωρητικότητά του.
Kινητήρας-επιδόσεις
Aπό την άλλη, η χωροταξική αυτή διαρρύθμιση «μετακόμισε» και τον επιλογέα των σχέσεων στην κεντρική κονσόλα, κάνοντάς τον ιδιαίτερα πρακτικό και εύχρηστο. Kαι βέβαια, αποδεικνύεται τελικά θετικό και στις γρήγορες αλλαγές, καθώς βρίσκεται στο χέρι του οδηγού το συγκεκριμένο κιβώτιο έχει ικανοποιητικότατη αίσθηση, που δεν μπλέκει τις σχέσεις, ενώ εκμεταλλεύεται καλά τις δυνατότητες του κινητήρα των 1.600 κ. εκ. το οποίο αποδίδει 103 ίππους, καθώς και του κινητήρα 1.900 κ. εκ. που αποδίδει 115 ίππους.
Eντυπωσιακή είναι η ελαστικότητά του, αφού μπορείς να κινείσαι με δευτέρα ή τρίτη σε πολύ χαμηλές στροφές, κάτι που χαρίζει μια κορυφαία αίσθηση ευελιξίας στον οδηγό και τον βοηθάει πολύ σε διαδοχικούς ανηφορικούς δρόμους.
Tο Multipla είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει στον ιδιοκτήτη του ιδιαίτερα ασφαλή και φιλική οδηγική εμπειρία. Tο ειδικά σχεδιασμένο σύστημα αναρτήσεων εξασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση και σωστή απόσβεση σε όλες τις συνθήκες κίνησης.
Eξαιρετικό είναι και το πακέτο της παθητικής ασφάλειας με: ABS, ESP, έξι αερόσακους, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι αερόσακοι παραθύρων, ενώ και η δομή του αμαξώματος υπόσχεται την καλύτερη δυνατή προστασία.
Χρήστος Φωτιάδης