Η ρουμανική Dacia υπήρξε εξ’ αρχής «παιδί» της Renault και τον ίδιο δρόμο ακολούθησε μετά την έλευση της «δημοκρατίας», την ολοκληρωτική πώλησή της στη Renault και την υπαγωγή της στα διεθνή στρατηγικά σχέδια της γαλλικής εταιρείας. Παράλληλα, η τεχνογνωσία των μοντέλων της Renault και της Nissan εισήχθη (με μέτρο…) στο ρουμανικό εργοστάσιο, για την παραγωγή φτηνών και αξιόπιστων αυτοκινήτων. Προορισμός η εσωτερική αγορά και οι εξαγωγές σε επιλεγμένες αγορές.
Η Ελλάδα ουδέποτε είχε… ρατσιστικό πρόβλημα με αυτοκίνητα εκτός… life style. Απόδειξη η πρωτιά της Lada επί αρκετά χρόνια και οι ικανοποιητικές πωλήσεις εταιρειών που δεν τολμούσαν καν να κοιτάξουν προς την κεντρική Ευρώπη. Το ίδιο ίσχυσε για τα πρώτα ιαπωνικά (στα τέλη του ’60) και κορεάτικα (δέκα χρόνια αργότερα) «δοκιμαστικά» εξαγωγικά μοντέλα, το ίδιο προφανώς θα ισχύσει μελλοντικά και για κάποια κινέζικα.
Η σημερινή Dacia διαθέτει πλέον στην Ελλάδα αρκετά μοντέλα, με πολύ ανταγωνιστικές τιμές, ποιότητα Renault και after sales αξιώσεων, στο δίκτυο της γαλλικής εταιρείας. Η TEOREN MOTORS Α.Ε., ο αποκλειστικός εισαγωγέας Renault και Dacia στην Ελλάδα, έχει πάρει την υπόθεση πολύ στα σοβαρά και έχει δημιουργήσει μια σειρά καθετοποιημένων μονάδων στην Αττική και την υπόλοιπη χώρα, που εγγυάται την καλή εξυπηρέτηση των πελατών.
Value for money…
Μπορεί η έκφραση να ακούγεται πολύ… τετριμμένη, όμως στην περίπτωση του Duster (και όλων των μοντέλων της Dacia) βρίσκει απόλυτη ανταπόκριση. Κατ’ αρχήν, η τιμή του Duster δεν υπάρχει στην αγορά των SUV! Ούτε τις καλές εποχές των φτηνών κορεάτικων δεν υπήρχε!
Έπειτα έρχονται όλα τα καλά νέα. Η πρωτότυπη εμφάνιση, με τις ευχάριστες καμπύλες μπρος-πίσω και τα μεγάλα φωτιστικά, προϊδεάζει για ευχάριστη συνέχεια. Αυτή τη βρίσκουμε πρώτα στο εσωτερικό, όπου υπάρχει ένα όμορφο ταμπλό, με μοντέρνα όργανα και διακόπτες, καλή θέση οδηγού και τιμονιού. Όμορφος επίσης ο συνδυασμός του αλουμινίου στις ζάντες, τα μαρσπιέ και τις μπάρες οροφής.
Η επόμενη θετική διαπίστωση αφορά στους μεγάλους χώρους και την άνεση των υπόλοιπων επιβατών. Πέντε άτομα δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, ενώ περισσεύουν και 475 λίτρα για τις αποσκευές τους. Τέλος, το χειμωνιάτικο φως που μπαίνει στην καμπίνα είναι άφθονο και δημιουργεί ευχάριστη ατμόσφαιρα ταξιδίου.
Καλύτερο εκτός
Φυσικά το Duster δεν ανήκει στην κατηγορία των «τζιπ του Κολωνακίου!» Δηλαδή, δεν το αγοράζουμε ούτε για φιγούρα ούτε για να το κυκλοφορούμε αποκλειστικά στη διαδρομή Εκάλη-Σύνταγμα. Είναι ένα σκληροτράχηλο και ψηλό (21 cm!) SUV, που αποδίδει σε δύσκολους δρόμους και ξεπερνά κάθε εμπόδιο. Το δοκιμάσαμε σε δύσκολες ορεινές διαδρομές της Πελοποννήσου και του Παρνασσού, χωρίς ποτέ να ζήσουμε… στιγμές αγωνίας.
Το «μυστικό» για τις εκτός δρόμου διαδρομές είναι η κοντή κλιμάκωση των δύο πρώτων ταχυτήτων (που κάποιος «σοφός» δημοσιογράφος του «ειδικού Τύπου» θεώρησε ως… «μειονέκτημα!»), στο συμβατικό κιβώτιο. Κι όμως, οι «κοντές» ταχύτητες επιτρέπουν στο Duster να ανεβαίνει σε μεγάλες κλίσεις (1η) και να κινείται με 30-40 χ.α.ω. (2α) σε καθαρόαιμες βουνίσιες ανηφόρες! Με την 6η ταχύτητα, όλοι οι θόρυβοι μειώνονται, όπως και η κατανάλωση…
Δοκιμασμένα στοιχεία
Κινητήρας Renault, πάτωμα Clio, μηχανικά μέρη απ’ το Nissan Murano και κάποια (στο 4Χ4) απ’ το Qashqai, ιδού γιατί το Duster κάνει σπουδαία καριέρα στην Ελλάδα, ακόμη και στην ίδια την… Γαλλία! Στα θετικά του πρέπει να προσθέσουμε την ανάρτηση (χωρίς υπερβολικές κλίσεις και πλεύσεις), την ευχάριστη ροπή στις δύσκολες εκτός δρόμου εξορμήσεις και την ικανοποιητική κατανάλωση. Τι άλλο θέλει κάποιος, για να τρέξει στις εκθέσεις της Renault;